Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PW] Grafiek corrupt door foute prijs

Pagina: 1
Acties:

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 14:48
Is het niet mogelijk om die pricewatch te beveiligen tegen corrupte prijzen (die bijv. meer dan 200% afwijken van het gemiddelde)?

Er zijn nu een heleboel grafieken (zoals bijv. van de NEC2500 black), die niet zinvol meer zijn omdat er een prijs tussen gezeten heeft van 6000 euro.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Schopje van FA naar BZ. Hoe zie je zo'n beveiliging dan voor je als veel shops hun prijzen zelf bijwerken en onderhouden? Hoe moet het systeem dan weten wat corrupte prijzen zijn?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Je zou een gemiddelde prijs kunnen uitrekenen.

Op basis hiervan kan je een onder- en bovengrens bepalen (100%?)
De marge is klein op hardware deze dagen, de kans dat iemand 50% goedkoper is dan de gemiddelde prijs is te verwaarlozen denk ik zo

tevens prijzen als 0 en 1 euro eruit filteren. Te vaak zie je zaken voor 1 euro aangeboden worden.

Ik zie wel heil in TS's idee, aangezien het de Pricewatch tot een nog profesioneler instrument zal maken.

If you choose to criticise you choose your enemies

• Harm
  • Niet online
Het idee om absurde waarden (afwijkingen van meer dan vijftig procent, bedragen van 0 en 1 euro enzovoort) eruit filteren is inderdaad een goed idee :) . Als het wat verder is uitgekristalliseerd kun je het op Devtrack zetten wat mij betreft.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-11 20:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je zou op zijn minst een optie moeten hebben om oude prijzen zo te kunnen verwijderen dat ze niet meer in de prijsgrafiek voor komen. Ik heb een tijdje geleden zo ook een topic geopend (Gekke prijsgrafiek, de prijsgrafiek van dat produkt is dus totaal niet bruikbaar) en Harm's reactie was ook 'kunnen we nu niets aan doen'.
Ik weet natuurlijk niet hoe die prijsgrafiek wordt gemaakt, maar ik neem toch aan dat dit een dynamisch gegenereerd plaatje uit een historytable is? Als dat zo is kun je de historytable opschonen.

Signatures zijn voor boomers.

• Harm
  • Niet online
Maasluip schreef op 12 maart 2004 @ 09:30:
Ik weet natuurlijk niet hoe die prijsgrafiek wordt gemaakt, maar ik neem toch aan dat dit een dynamisch gegenereerd plaatje uit een historytable is? Als dat zo is kun je de historytable opschonen.
Die wordt inderdaad op basis van zo'n tabel opgebouwd, maar dat aanpassen zou dan door iemand met DB-toegang gedaan moeten worden omdat er geen 'gewone' interface voor is. Dat zou echter wel handig zijn om zo kapotte grafieke te repareren. Ik overleg dat wel en zal dat zo nodig op Devtrack zetten :) .
Pagina: 1