Toon posts:

Firewire systeem eisen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een Sony VX-1000E videocameraatje met FireWire aansluiting. In de pc zit een Texas Instruments OHCI compatible FireWire kaartje. Hiermee kan ik dus capturen van de camera alleen video e.d. gaat zeer kut, dwz frameloss etc. Het systeem is een AMD K6-2 450, 128MB, 4.3GB UDMA/33 schijfje draaiende onder Windows 98. Ik denk zelf dat het systeem gewoon te langzaam is.. kan iemand dit bevestigen?? :)

Overigens; als ik een nieuw systeem ga kopen voor rond de 3000,- (zonder monitor) wat zou ik dan moeten nemen om goed video te kunnen capturen?

En wat voor software raden jullie aan??

Veel vragen... iig bedankt voor antwoorden ;)

Verwijderd

Als je video wil bewerken zou ik 800mhz ahtlon/min 256MB aan geheugen.Asus/of ander merk 3800 deluxe met TV out/in. IBM hardeschijf van +/- 40GB om video te bewerken. dit zou ik nemen video te bewerken.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. verder heeft niemand ervaring met FireWire ofzo?? :)

Thanx anyway.

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:48

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik denk dat je harddisk het probleem is. Het simpele capturen van video (avi) via firewire vraagt niet al te veel van je processor of geheugen. Je disk moet 3.6 MB/s transferrate aankunnen, maar dan echt zonder onderbrekingen, anders mis je dus frames.
Veel harddisk specificaties geven alleen de maximale transferrate, twerwijl jij de minimale moet weten. Gebruik een testprogje zoals sisoft sandra.
Staat er wel een vinkje in het dma vakje bij de eigenschappen van je disk?

Als je serieus video wilt gaan bewerken op je pc heb je ruim geheugen nodig, 128 MB is minimaal. Verder heb je een grote harddisk nodig: een uurtje video komt op 13 GB. Als je dan ook nog een beetje wilt knippen plakken er in heb je dus flink wat ruimte nodig.
De standaard video software is Adobe Premiere.
Als je klaar bent met je video kun je een paar dingen doen. Ik weet uit mijn hoofd niet wat jouw camera precies voor eentje is, maar als er firewire op zit ga ik er van uit dat het een DV of Digital8 ding is.
Als je camera een DV-in mogelijkheid heeft kun je je video terugspelen naar een DV tape, dit is de beste methode, zonder kwaltiteitsverlies. Alternatief, als je videokaart een tv of s-video uitgang heeft kun je die gebruiken om de video naar een gewone (s-)vhs recorder over te spelen. Dit geeft wat verliezen. Tenslotte kun je met een mpeg encoder je bestanden comprimeren en op een video-cdtje branden. Vanwege de hoge compressiefaktor die hiervoor nodig is heb je aardig wat kwaliteitsverlies.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!