Toon posts:

[C#] Netwerk Shares

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee hoe ik de volgende dingen doe in C#? Of iig in VS.NET

[1] Een overzicht krijgen van de netwerkshares op een pc? Ik kan de shares namelijk wel al bereiken, maar ik kan niet zomaar opvragen welke shares er bestaan.

[2] Als een netwerkshare (of uberhaupt een folder) beveiligd is, hoe kan ik dan toch toegang (directory listing en file creation) tot deze map krijgen. Met andere woorden, hoe stuur ik mijn username en password mee aan een directory listing?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 02:32:
[2] Als een netwerkshare (of uberhaupt een folder) beveiligd is, hoe kan ik dan toch toegang (directory listing en file creation) tot deze map krijgen. Met andere woorden, hoe stuur ik mijn username en password mee aan een directory listing?
Kan je hier niet iets doen met de WindowsPrincipal of met de Impersonate method ?

https://fgheysels.github.io/

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53

Reptile209

- gers -

Volgens mij staat hier precies wat je zoekt, maar dan in Delphi :).
Probeer het anders eens op [google=c# list network shares] of [google=c# browse network].

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
hehe, ik ben al een paar dagen wezen googlen, en nee, geen enkel nuttig resultaat.

En wat is Impesonaten?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Uh, heb je al eens op die linkjes geklikt van Reptile209? Dat zijn toch echt wel resultaten waar je iets aan hebt hoor.

Wat is impersonaten: zoek eens op die methods en classnames in de MSDN en .NET help die ik gegeven heb in m'n eerdere post.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
die links zijn precies 1 van de dingen die ikook heb ingetikt
staan wel een hele hoop ideeen, en eigenlijk maar 1 voledig antwoord. Maar dat antwoord werkt bij mij niet.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53

Reptile209

- gers -

Dan komen we op een heel ander punt: wat heb je nu en wat werkt daar niet aan? Post eens wat (relevante) code en geef aan waar het misgaat.
offtopic:
Zie dat je relatief nieuw bent, zet je code tussen [code=C] en [/code] tags :)

Zo scherp als een voetbal!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 11:53
WMI is the place to be. Met WMI kan je ongeveer alle systeem eigenschappen lezen.

Download onderstaande applicatie, daarin staat voorbeeld code hoe je naar andere computers kan connecten:

http://www.codeproject.com/csharp/wmi.asp?target=WMI

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 11:53
whoami schreef op 12 maart 2004 @ 08:32:
[...]

Kan je hier niet iets doen met de WindowsPrincipal of met de Impersonate method ?
Wat het irritante van Impersonating is, is dat het echt klote werkt op een Windows 2000 zonder je security policy over hoop te halen... WMI heeft daar geintergreede oplossingen voor (ConnectionInfo geloof ik)
Pagina: 1