Toon posts:

Downgrade Planet ADSL en outage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij planet een downgrade aangevraagd van Comfort naar standard. Op de vraag hoe lang ik -agv de downgrade- het zonder Adsl moet stellen wordt vaag geantwoord. "Het proces kan een week in beslag nemen". Wie heeft inmiddels downgrade ervaringen bij planet en hoe lang heeft hij/zij het zonder dsl moeten stellen?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dat verschilt natuurlijk, bij de een gaat het sneller dan de ander. Gewoon afwachten en hopen dat het zo snel moeglijk gaat. Bij sommige andere providers kost het slechts een paar seconde downtime, maar ok.

Verwijderd

Als ze de downgrade uitvoeren, misschien een paar minuten. Ik denk dat het even lang of misschien korter als de toenmalige snelheids verhogingen duurt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik denk eerder dat ze bedoeld hebben dat het ongeveer een week zal duren voordat je gedowngrade gaat worden, want zo'n downgrade is echt minuten werk, kijk maar naar die (massale) upgrades.

En er was laatst nog een nieuwspost op T.net waarin stond dat een overstap van de ene KPN provider naar de andere KPN provider binnen enkele uren geregeld kon zijn.

The devil is in the details.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

December schreef op 11 maart 2004 @ 23:24:
Ik denk eerder dat ze bedoeld hebben dat het ongeveer een week zal duren voordat je gedowngrade gaat worden, want zo'n downgrade is echt minuten werk, kijk maar naar die (massale) upgrades.
Helemaal correct.
En er was laatst nog een nieuwspost op T.net waarin stond dat een overstap van de ene KPN provider naar de andere KPN provider binnen enkele uren geregeld kon zijn.
Dat kan technisch gezien zelfs vlekkeloos, zonder downtime. Je kan zelfs heel makkelijk met 1 adsl lijn bij meerdere adsl van kpn providers inloggen en internetten, als zij het IP verkeer maar goed koppelen. Maar toch heeft kpn er nog geen procedures voor om dat administratief voor elkaar te krijgen, dus moet je nog eventjes opzeggen, wachten, en opnieuw aanvragen wil je kunnen overstappen.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 12-03-2004 14:59 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is de downgrade achter de rug. Zonder onderbreking. Ik merkte het aan het feit dat de downloads wat trager verliepen. Modem/router wordt automatisch in een lagere snelheid geconfigureerd. Keurig na uitvoering downgrade een mailtje van planet ontvangen. Zo kan het ook :)
Pagina: 1