[ALG] Hoe een goede multi-boot systeem te maken? *

Pagina: 1
Acties:

• BartBlackMagic
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 10:56
Hallo

Omdat ik graag met vanalles experimenteer (ook voor 't school)
en we slechts 1 PC hebben thuis heb ik het als volgt opgelost:

primaire1: DELL TOOLS
primaire2: WinXP
primaire3: Linux Mandrake 9.2
Logische1: WinXP --> bedoelt voor games
Logische2: Windows 2000 Server

Het nadeel hiervan is dat WinXP (games) en Windows 2000
automatisch bovenop WinXP worden geïnstalleerd waardoor ik niks anders dan problemen heb.
Mijn vraag is als volgt: hoe installeer ik WinXP (en 2000) volledig onafhankelijk in een logische partitie? Als bootloader krijg ik het standaard menuutje van Windows,
maar ik heb ook PQ bootmagic ter beschikking.
Ik heb al aan tal van mensen mijn probleem voorgelegd, maar niemand wist 't,
jullie wil misschien?

Groetjes
Bart

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:13

momania

iPhone 30! Bam!

Hoi en welkom op GoT nog :)

Over multiboot systemen is al vrij veel voorbij gekomen op dit forum. Ik kan je dan ook adviseren om even met de search het een en ander hierover op te zoeken qua nuttige topics.

Wel pas ik nog even je topic titel aan omdat we daar in dit gedeelte ( Windows Operated Systems ) een rochtlijn voor hebben die je hier terug kan vinden: Windows Operated Systems - Policy

Wat het zoeken betreft: dat is ook een richtlijn, dat we graag zien dat mensen in een topic met punten komen die ze zelf al hebben geprobeerd/gezocht en goed vertellen waar ze vast lopen.
Zie voor meer info Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Je mag wel wat meer uitleggen, bijvoorbeeld over DELL Tools. Wat zijn het en waarom het het een (of perse de eerste?) primaire partitie nodig?

Linux kan prima in een extended partitie. Wordt ook aangeraden in verband met gebruik van meerdere logische partities. (home, root, enzovoorts)

elke Windows onafhankelijk:
met PartitionMagic slechts 1 primaire partitie tegelijk actief zetten (rest verbergen) en dan vanuit DOS installeren? werkt prima voor mij.