Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Als je de readme file leest van sommige demos zie je onder anderen wie wat heb gemaakt en kan je lezen dat er (niet) all GFX in de EXE zit maar gewoon wordt gemaakt wordt terwijl de demo wordt ingeladen.
A random guy with a Computer.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
idd, nice...knap hoe zt het doen:) ook die muziek he... 64 KB:P
Strax heeft bill gates toch gelijk
64 KB is enough for everyone
Verwijderd
Google: "demo scene" kB challenge
Die schiet makkelijk naar 400MB. Maar dit is echt een demo in 64K en niemand die het ziet gelooft het. Zeker niet omdat er ook veel muziek achter zit (en ik zou niet precies weten hoe dat gedaan is, maar het klinkt best goed.
Deze demo's zijn voor zover ik heb gekeken puur vectoren, wat ervoor zorgt dat het erg compact kan zijn.
En zo is het maar net.
Ik zelf vindt the popular demo leuk die je ook op die site kan vinden.
Vroeger op me 486 had ik ooit een Cd vol met die demos...meeste waren mooi en volledig in assamble gemaakt.
A random guy with a Computer.
ik ken de oude MOD's nog wel, daar kwam ook goede muziek uit(soort midi alleen dan inclusief samples?)Terw_Dan schreef op 11 maart 2004 @ 23:13:
Wat leuk is (als je dual monitor draait) even op je 2e scherm mem usage open te zetten.
Die schiet makkelijk naar 400MB. Maar dit is echt een demo in 64K en niemand die het ziet gelooft het. Zeker niet omdat er ook veel muziek achter zit (en ik zou niet precies weten hoe dat gedaan is, maar het klinkt best goed.
Misschien hebben ze dat hier wel gebruikt
Maar idd, je geheugen is wel lekker vol nu natuurlijk...(logisch)
Verwijderd
http://www.scene.org/file..._v1_02_final.zip&fileinfo
voor andere coole shit check:
http://www.scene.org/tips.php
(nee dit is geen reclame
Niet dat ik iets wil afdoen aan de prestatie van die gasten (het blijft knap...) maar je moet niet vergeten dat ze volledig op Directx/3D draaien. Dus daar hoeven ze al geen code voor te maken. Blijft er over: textures en wat coordinaten. Maar het blijft knap!
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Verwijderd
the textures is where it all started.
fiver2 had the idea not to store the pixel data of the textures, but the commands that were needed to create them. by using this method, we were able to recreate natural and artificial reality in 64 kilobytes, instead of creating abstract blob and envi textures.
.the .product includes 66 textures in 32bit (including the alpha channel) and a resolution of 256x256 pixels, resulting in about 16 megabytes of uncompressed data. the internet today is quite incapable of displaying all this data in full quality, but the highly compressed thumbnails on the next page give you an impression of the degree of mass and detail .the .product provides.
to give you a glimpse of the original quality, we provide you with some high quality samples of selected images.
[ Voor 9% gewijzigd door j-w op 12-03-2004 10:00 ]
Maar wel goed gecomprimeerd
maar de kwaliteit van die spellen was VER onder de maat , graphisch, dan deze demo's. Appels met peren vergelijken dus.j-w schreef op 12 maart 2004 @ 08:55:
Het is wel knap... maar om te relativeren: vroeger werden complete spellen, waar mensen maanden over deden om uit te spelen, geprogrammeerd in 64KB of 128KB.
leuk verhaal maar ik bedoelde dus eigenlijk textures zoals externe jpgjes etc.. in deze demo worden ze realtime (wanneer ze nodig zijn) uitgerekend dat is heel wat anders.Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 08:52:
the textures is where it all started.
fiver2 had the idea not to store the pixel data of the textures, but the commands that were needed to create them. by using this method, we were able to recreate natural and artificial reality in 64 kilobytes, instead of creating abstract blob and envi textures.
.the .product includes 66 textures in 32bit (including the alpha channel) and a resolution of 256x256 pixels, resulting in about 16 megabytes of uncompressed data. the internet today is quite incapable of displaying all this data in full quality, but the highly compressed thumbnails on the next page give you an impression of the degree of mass and detail .the .product provides.
to give you a glimpse of the original quality, we provide you with some high quality samples of selected images.
[ Voor 60% gewijzigd door Webgnome op 12-03-2004 10:07 ]
Er was / is ook een project waarbij in (d)html / javascript hele vette dingen worden gemaakt tot max. 5kb.. iets van de "The 5kb Project" ofzo.
Weet iemand wat ik bedoel.. ben opzoek naar die site!
jij zoekt The 5 kjozy2002 schreef op 12 maart 2004 @ 10:14:
Beetje offtopic, maar ook weer niet:
Er was / is ook een project waarbij in (d)html / javascript hele vette dingen worden gemaakt tot max. 5kb.. iets van de "The 5kb Project" ofzo.
Weet iemand wat ik bedoel.. ben opzoek naar die site!
Icons are overrated
Verwijderd
Verwijderd
Of voor de games van nuVerwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 11:38:
ik vind het echt een prestatie, dit zou leuk zijn als dit op den duur voor gewone films zou zijn =)
Nou dat heeft Farbrausch ook gedaan met de muziek van fr08. Dat is dezelfde muziek als in de demo.Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 11:00:
Damn, dit roeleerd idd knap hoe ze dit presteerd krijgenzouden maar meer mensen dit doen. Werd het internet weer allemaal wat sneller. Zou het ooit nog zo komen dat een complete mp3 track in 100 kb kan worden gezet? Zou wat zijn.
http://kebby.org/fr08zakz.exe
Dat bestandje is maar zo klein en die schrijft de wave data (dus wav bestandjes) weg op je schijf, da's iets van 150mb ofzo?
Zij hebben er gewoon een tool voor geschreven zodat ze het niet met de hand hoeven te genereren. Dat scheelt ook weer flink.
Bij Farbrausch is het geheim van de smid gewoon hun tool. De demo's zijn daarmee gemaakt.
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Dat zou een revolutie in de internet-multimedia zijn.Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 14:57:
ja precies, als ze dat kunnen met 64kb, dan kan internet veel interresanter (als het grootste gedeelte van de gebruikers een stoer videokaartje heeft), dan stelt flash echt totaal niks voor met filmpjes van soms wel een paar mb, gewoon een plugin voor IE die dat soort filmpjes interactief kan afspelen (runnen)
maar 238 bytes. (POVRay contest, tweede plaats van Christoph Hormann)
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Verwijderd
Edit: Bekijk bijvoorbeeld "The Tube" eens, dat is een exe van 256 Bytes, toch erg knap om dan zoiets te maken.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 19:05 ]
Zou idd een revolutie zijn als dat ook voor films enzo zou kunnen.
Kun je UT2004 dalijk op floppy kopen
Hebben ze naast een cd-rom en dvd, ook een floppy editie_Ernst_ schreef op 12 maart 2004 @ 19:14:
Ziet er echt zeker wel rlx uit, heel vet gedaan om zoiets in zo'n klein bestandje te stoppen. Maar je moet er wel een redelijk snel systeem voor hebben, dat wel anders ziet het er niet uit of je ziet helemaal niks
Zou idd een revolutie zijn als dat ook voor films enzo zou kunnen.
Kun je UT2004 dalijk op floppy kopen
Verwijderd
Er zijn genoeg mensen die dat soort dingen doen. Sterker nog, er worden wedstrijden gehouden wie de mooiste demo kan maken in 4kb, 64kb, tot een paar MB. Op www.scene.org kun je er genoeg vinden. Overigens is dit al een hele oude demo van farbraush. Persoonlijk vind ik hun 'Poem to a horse' veel mooier.Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 11:00:
zouden maar meer mensen dit doen.
Nope, dit is namelijk geen compressiemethode.Zou het ooit nog zo komen dat een complete mp3 track in 100 kb kan worden gezet? Zou wat zijn.
De muziek bestaat alleen maar uit wat synthesizer bliepjes, vergelijkbaar met midi.
En hoewel MP3 lang niet perfect is zijn er wel degelijk grenzen aan lossy compression.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 23:01 ]