Toon posts:

DivX Rippen welke dvd?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken aan de Pioneer 105S 16x-40x
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/975252453.gif

Revieuw hier:
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14611

Is dit een goede om dvd's om te zetten naar divx?

Of hebben jullie andere voorkeuren? Hoe is deze met afspelen van cd's? leest ie goed enz.

Lieft mening van gebruikers

Verwijderd

prima, alles gaat, als je eerst naar hd ript (met 2 speed ongeveer 25 minuten) dan heb je hem verder niet meer nodig.... heb al zo'n 25 films gedaan met m'n toshiba 2 speed, gaat altijd prima :Z

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:27

barrymel

BarryMel

en zou iemand mij misschien ook uit kunnen leggen hoe het werkt en wat voor software ik er voor nodig heb ?

BarryMel

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Daar boven in zit een knopje SEARCH, als je daarop drukt en je vult %divx% in dan gaat een kaboutertje op de server voor je zoeken hoe het moet :) Suc6

Verwijderd

Niet zo lui jongens, help hem nou even op weg...

Afspelen/mounten: een DVD-player, bv AsusDVD, Windows DVD, etc etc etc whatever you like best...
Kopieren en decrypten: bv CladDVD
Decoden: FlaskMPEG
Encoden (DivX): FlaskMPEG
Codec: DivX 3.11 alpha

Evt subtitle-OCR: SubRIP
Alternatief: decoden met FlaskMPEG, encoden/filteren/resizen/subtitlen etc met VirtualDub (zelf decode ik eerst naar Indeo RAW codec, daarna encode ik naar DivX, gebruik de subtitle-plugin om SSA-subtitle file toe te voegen, heb zelf een tooltje gemaakt om de subrip-file naar SSA om te zetten).

Zoek voor de software op het web of check de linkjes op mijn homepage.

En ja, de Pioneer 16x 40x is een perfecte voor dit werk, je kunt de geleende DVD al na een half uurtje terugbrengen *D .

P.S. Check ook de regionfree-patch voor de pioneer 104 of 105 op mijn site als je US-DVD's wilt kijken/backuppen.