Weet iemand hoe ik een programeer taal kan leren en met welke programeertaal ik het beste kan beginnen?
alvast bedankt
alvast bedankt
Icons are overrated
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
[ Voor 13% gewijzigd door Glabbeek op 11-03-2004 22:22 ]
En zo is het maar net.
als ik dat lees of hoor heb ik altijd meteen iets van "hou er al maar mee op", maar daar heb jij niets aan natuurlijk... als je doorzet en je wordt ooit programmeur begrijp je het welVerwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 22:19:
wil in de toekomst spellen programeren
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Je kan het beste beginnen met C++ en java omdat dit de meest populaire talen zijn die je zonder enige kennis kan leren. Low-level en de wat exotischere talen zijn een stuk moeilijker aangezien je geen kennis van programmeren hebt.Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 22:19:
wil in de toekomst spellen programeren ben 15 dus heb nog tijd zat ben wel met html bezig dat lukt nog wel maar andere talen is toch iets lastiger![]()
ik heb gelezen dat cc+ wel goed is maar denk ik veel te moeilijk om mee te beginnen.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Java zou ik juist niet mee beginnen. Heb ik ook gedaan toen ik 14 was en dat is niet aan te raden. Eerst moet je alle basis leren (denk aan if, while, for etc) en je moet leren met vars te werken. En dan moet je ook nog super Object georienteerd gaan werken.silentsnow schreef op 11 maart 2004 @ 22:21:
[...]
Je kan het beste beginnen met C++ en java omdat dit de meest populaire talen zijn die je zonder enige kennis kan leren. Low-level en de wat exotischere talen zijn een stuk moeilijker aangezien je geen kennis van programmeren hebt.
[ Voor 20% gewijzigd door Ghost(NL) op 11-03-2004 22:37 . Reden: eea verduidelijkt ]
i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)
Verwijderd
Als het puur gaat om het leren programmeren, moet ik toch echt Pascal aanraden. Deze programmeertaal is indertijd speciaal voor het onderwijs ontwikkeld. Tevens is het vrij eenvoudig om van Pascal over te stappen op C en vandaar op C++. Ook andere programmeertalen zijn vrij eenvoudig te leren als je eenmaal Pascal beheerst.silentsnow schreef op 11 maart 2004 @ 22:21:
[...]
Je kan het beste beginnen met C++ en java omdat dit de meest populaire talen zijn die je zonder enige kennis kan leren. Low-level en de wat exotischere talen zijn een stuk moeilijker aangezien je geen kennis van programmeren hebt.
Jammer dat bovenstaande er nog niet stond toen ik aan mijn post begon, is namelijk volkomen waar.Ghostrider(NL) schreef op 11 maart 2004 @ 22:35:
Als ik jouw was zou ik stoppen met: "Welke taal ?"
Programeren is niks meer als een manier van denken die je je moet aanleren --> Probleemoplossend vermogen creeeren en dat toepassen. Een taal, welke taal dan ook, is niks meer als een middel om het probleem op te lossen. Je kunt elk probleem oplossen op papier zonder tussenkomst van een programeer taal. Het daarna omzetten naar een specifieke taal is vrij eenvoudig en niet eens echt interessant.
Je moet het zo zien: Hoe kom ik van plaats A naar plaats B, verzin daar een route voor en of je uiteindelijk de fiets neemt, de auto of loopt ( De programeertaal dus )
boeit niet, je komt er toch wel.
[ Voor 27% gewijzigd door Freee!! op 11-03-2004 22:44 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Verwijderd
ik zou 2 en 3 omdraaien... PHP is vrij makkelijk onder de knie te krijgen, databases worden al wat lastiger... JS geen ervaring mee... maar PHP Is erg goed om de basics van if, while, then, for enz. enz. onder de knie te krijgenVerwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 22:44:
Simpel begin is denk ik:
1. HTML / CSS
2. JavaScript
3. ASP / PHP
4. Databases
Dit topic is gesloten.
![]()