mpeg file van 3,2 GB branden op dvd lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Hoi tweakers,

Ik heb hier een videofilm van 3,2 GB deze wil ik op een DVD video zetten om dan op een DVD speler af te kunne spelen. Mijn probleem is nu dat ik met Nero deze DVD wil branden maar als ik dan de DVD als Video DVD selecteer kan deze niet meer dan 2 GB aan data bevatten. Terwijl er toch 4,7 GB op een DVD moet kunnen. Weten jullie wat ik verkeerd doe of wat ik moet veranderen of wat de instellingen zijn

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Mijn VideoDVD kan netjes 4.38GB bevatten als ik het streepje in Nero mag geloven. Hoe staat dat streepje bij jou, en welke versie gebruik je?

• E-razor1984
Ik gebruik versie 6.0.0.17

En mijn streepjes staan tot net voor de 4,5 GB dus dat zou geen probleem moeten zijn denk ik

Als ik ook kies voor DVD video en dan de mpeg file in de compilatie sleep krijg ik de volgende melding:

Het videobestand "asdfghjkl.mpeg" is groter dan 2 GB daardoor kan het niet worden opgeslagen in een ISO-bestandssysteem. Gebruik het UDF-bestandssysteem voor zulke grote bestanden

[ Voor 55% gewijzigd door E-razor1984 op 11-03-2004 22:01 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:20

w0w

Is de film wel juist gecodeerd? Het kan zijn dat Nero hem eerst correct moet gaan coderen en dat ie daardoor 2x zo groot wordt?
Ik weet niet of dit kan, ik doe ook maar een suggestie :)

• E-razor1984
Ik neem aan dat een DVD speler mpeg bestanden kan lezen. moet je dit bestand misschien niet opdelen in kleinere stukjes oid ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:04
Als je met nero brand, geen DVDRom (ISO) kiezen, maar DVDRom (UDF)

Bij ISO ben je beperkt tot 2Gb per bestand, bij UDF niet..

kwam ik ook achter toen ik dus HDTV dvd's moest fikken ;) dat ging niet zonder UDF te gebruiken

edit: enne, als je m in een DVD wil afspelen heb je nix aan een MPG, je zal de dvd eerst moeten authoren, waarna je netjes ifo en VOB fiels krijgt van 1gb per stuk max.

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 11-03-2004 22:09 ]

• E-razor1984
OK hier heb ik iets aan,

maar is er een programmatje dat die mpeg bestanden omzet in vob bestanden ?

Verwijderd

Misschien een domme vraag :)
Maar gebruik je Windows 2000 of hoger? Anders kun je wel eens problemen hebben met bestanden van 2 GB of hoger.

• E-razor1984
ik gebruik windows XP

maar ik zal eerst die files eens proberen om te zetten

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je hebt een DVD Authoring programma nodig waarbij je een MPEG file kunt omzetten naar een voor een DVD speler afspeelbaar formaat.

Er staan complete tutorials op deze site: http://www.dvdrhelp.com

Ook hebben ze daar een forum, download links naar de juiste software, en FAQs met een hele zooi informatie. Ook kun je hier uitvinden of jouwe DVD speler graag DVD+RW of DVD-RW vreet.

_O_

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1