Toon posts:

oplichtende pixels ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wie helpt,

ik heb vandaag een nieuwe VGA kaart in me pc gezet, op subd werkt deze perfect.
Maar ... als ik hem nu op DVI aansluit lichten er continu witte pixels op door heel me scherm.

Niet ontzettend heftig maar tog lelijk zonde en irritant.

me spec (nix bijzonders... meer :) )
pentium III 1000 mhz
512 mb Sdram
A-open moederboard AX33
Club ati 9200se
7200 rpm maxtor schijven

ADI TFT 17" A715

En nog een probleem :

Normaal op me bruro blad zeg je euhh de teksten onder me pictogrammen transparant op me buro blad staan.
Nu staan er van die Blokken omheen in de kleur waar me achtergrond op ingesteld staat. Heb ik wel eerder gehad dan ff bij eigenschappen enz enz kiezen voor beste weeergave. Maar hij blijft die balken om de tekst heen zetten. (is het te begrijpen ?)

wie helpt
Thx

Verwijderd

Ik heb ook last van oplichtende witte pixels als ik m'n nieuwe lcd digitaal aansluit op m'n videokaart. Heb de laatste Hercules drivers geïnstalleerd voor m'n Ati videokaart.

Specs:
Hercules Ati Radeon 8500 LE
BenQ PS991 (19 inch).

Enig idee of daar iets aan te doen is? Waar zou het door komen?

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Al de drivers van ati gebruikt.
Die zijn er in een recentere versie, maar werken uiteraard ook voor jullie herculessen. www.ati.com

Verwijderd

Heb ik nu gedaan.
Nog steeds hetzelfde probleem...
Nog andere ideeën? Andere mensen hetzelfde probleem?
Dank!

Verwijderd

heb je je kaart mischien een beetje overgeclocked?? ik heb een 9800 pro, en precies het zelfde probleem als ik hem iets te ver overclock

Verwijderd

Nee, m'n kaart is niet overclocked.
Als jij je kaart minder overclockt, verdwijnen dan de witte pixels compleet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 18:29:
Nee, m'n kaart is niet overclocked.
Als jij je kaart minder overclockt, verdwijnen dan de witte pixels compleet?
lijkt mij ook een hitte probleem, blijven tijdens bijvoorbeeld spellen ook delen van de pixels hangen?

Verwijderd

Tijdens spellen zie ik op steeds wisselende plekken oplichtende pixels. In lichte mate heb ik in het plaatje op m'n dekstop, eigenlijk op twee plekken waar het wat donkerder is.
Vreemd... Tijdens films en games is het vooral op de donkerdere plekken lijkt het.

Maar er blijven dus geen pixels hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 23:37 ]

Verwijderd

ik heb ook een 9800 pro, same shit en ook die witte pixels zoals jullie het omschrijven... maar dit kwam door
1. core mem. te ver overgeclocked
2. de hitte van de kast

op standaard settings en iets daar boven gaat alles perfect

Verwijderd

Ik heb m'n monitor ingeruild, omdat de brightness knop het niet deed. Nu blijkt het probleem van de oplichtende pixels ook opgelost te zijn...!

Dus óf er is sprake van een overgeklockte videokaart, of je monitor is niet helemaal goed lijkt het.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Óf de settings van de VGA-kaart zijn "ge-reset" door het aansluiten van de nieuwe monitor.
Ík gebruik op mijn TFT een refresh frequentie van 75. Meer kan de monitor niet aan (Medion TFT, 15"), de VGA-kaart (Asus 9560 TD) wel, maar dat is bij deze monitor nutteloos.

eagle

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik weet misschien een oplossing:

Je moet je tft laten 'kallibreren' met andere woorden, je moet in het menu ergens "auto" zien staan, en dit uitvoeren. Dit moet je doen als de witte pixels te zien zijn.
Normaal gesproken wordt nu het beeld even geresized, maar hierna moet alles goed zijn.

De witte pixels hebben niks te maken met hitte of overclocken, omdat je zelf al aangeeft dat ze er alleen zijn als je dvi gebruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door Faust op 20-05-2004 23:44 ]

Verwijderd

Dit automatisch laten calibreren werkt volgens mij alleen als je 'm analoog aansluit. Bij digitaal aansluiten weet 'ie precies waar het beeld moet komen, dus werkt de calibreer knop niet.

Ik had een vervangende monitor ontvangen van BenQ, maar die bleek beschadigd. Deze had geen last van de oplichtende pixels. Vandaag heeft BenQ 'm weer omgeruild voor een nieuwe, omdat het eigenlijk om een geval van DOA ging. Ook deze heeft het probleem van de pixels niet.

Ik denk toch dat het iets te maken had met de digitale aansluiting van die eerste monitor.

• Faust
Kan best ja. Ik wist overigens niet dat DVI geen calibratie behoeft, maar weet nu hoe dat werkt, bedankt.
Ik heb hier ook een tft scherm, maar met alleen die analoge vga-shit. Best wel stom eigenlijk, want voor 50 euro minder had ik een kunnen kopen die het WEL had. (hier geef ik sony de schuld van).

Pist me eigelijk wel een beetje off. "BEnQ" 'and the likes' brengen allemaal van die goedkope tft schermen op de markt, waardoor je ze bij iedereen ziet staan. Vooral als die goedkope schermen ook nog eens DVI hebben. Dan heb ik toch het gevoel dat ik alleen voor de naam betaal.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Faust schreef op 13 juni 2004 @ 04:02:
Best wel stom eigenlijk, want voor 50 euro minder had ik een kunnen kopen die het WEL had. (hier geef ik sony de schuld van).
Beetje vreemd om een fabrikant de schuld te geven voor een (achteraf gezien verkeerde) keuze de jij hebt gemaakt :?
Pist me eigelijk wel een beetje off. "BEnQ" 'and the likes' brengen allemaal van die goedkope tft schermen op de markt, waardoor je ze bij iedereen ziet staan.
Dat goedkope valt (bij BenQ iig) wel mee hoor. De FP767-12ms kost ongeveer hetzelfde als een Iiyama E430S (geen DVI, alleen D-SUB).

• Faust
Ik geef Sony de schuld omdat ze de Vaio RZ zo strak gemaakt hebben. Er is maar 1 scherm wat 'de eer mag hebben' ernaast te staan. Een uit de HS serie (of de opvolger/ HX).

http://images.google.nl/i...z/Images/ind_hd_imgrz.jpg

Ik snap ook wel dat wanneer je je pc bij de lokale computerwinkel bijeenraapt, het niet uit maakt of het design van je scherm, of zelfs de kleur ervan overeenkomt met die van je pc.

Naast dat je pc stil en krachtig moet zijn, mag zij ook er volgens mij ook mooi uitzien.

Begrijp me niet verkeerd, ik kan op iedere pc werken, net als met ieder scherm, zolang het maar goed en krachtig werkt.
Maar zie het zo,

Als je een mooie broek heb uitgezocht, dan zie je daar toch ook het liefst een paar mooie schoenen onder?
Pagina: 1