[asus v9570] cold boot geeft rare balken

Pagina: 1
Acties:

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Een collega van me heeft een nieuwe pc gekocht (losse onderdelen). Bij de eerste boot krijgt hij steeds rare strepen :(

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25645/full.jpg

Hij zit op een ASUS moederbord met 800MHz FSB en een 3.0GHz Pentium 4 (gelockt) en PC3200 DDR geheugen. Het exacte type mobo weet ik even niet meer, maar er zit geen on-board VGA op.

Na een reset treedt het probleem niet meer op.

M'n collega is er al mee terug geweest naar de winkel, maar die meent (na de kaart getest te hebben, zo zeggen ze) dat de kaart goed functioneert.

De computer heeft al aan 3 verschillende monitors gehangen en het lijkt erop dat het probleem alleen optreedt als je de analoge output gebruikt. Dat weten we niet helemaal zeker, omdat we ook al 1x gewoon een goed beeld hadden bij koude start met analoge kabel.

Een van de monitoren floepte in eerste instantie niet eens aan, bij aansluiting op de analoge poort. Dat probleem verdween door in de BIOS de PCI toewijzing uit te zetten, zodat altijd AGP gebruikt wordt (er zitten overigens geen kaarten in de PCI sloten).

We hebben al wat aan de BIOS-settings zitten rommelen, maar tot op heden zonder succes.

Iemand een idee? :?

[ Voor 3% gewijzigd door AxiMaxi op 13-03-2004 09:06 . Reden: Plaatje op Tweakers gezet ipv personal webspace ]

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Dit heeft weinig met je monitor te maken.
Het is of een slecht stukje geheugen op je moederbord (bij shared/onboard video) of je videokaart.

Je kan in de BIOs je geheugentimings terug zetten naar heel traag zetten (als je een onboard videokaart hebt).
Ook kan je met de nodige tools je geheugentimings van je videokaart terugzetten.
Als het probleem daarna niet meer optreedt dan weet je in ieder geval waar het zit. :)

Senile! Senile Oekaki

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Ik begrijp dat 't weinig met de monitor te maken heeft. 't Was ook meer toeval dat hij aan zoveel beeldbuizen gehangen heeft.

't Kan dus ook nog in het mobo zitten? Hmmm...
Wel vreemd dat het alleen bij een koude start optreedt.

Maar de apparaten zitten nog in de garantieperiode, dus 't lijkt me een klusje voor de leverancier. :|

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]