Toon posts:

Herstarten van computer zonder redenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds december 2003 een nieuwe computer. Sinds een tijd start hij zomaar opnieuw op, heel onregelmatig. Dit kan gebeuren tijdens tekstverwerken, maar ook tijdens het opstarten van windows/linux, soms tijdens games en ga zo maar door.
Ik heb al heel veel geprobeerd, ik heb
geheugen in andere sloten gezet,
het automatisch restarten uitzetten in windows (maar ik krijg geen blauwe schermen!)
de voedingstekkers gecontroleerd, veranderd,
andere videokaart geprobeerd
1 harde schijf minder aangesloten (ik draai op 2)
pcmark uitgevoerrd (geen problemen)
herstartkabeltjes gecontroleerd.

IK HEB alle faq over dit soort problemen doorgelezen maar ik heb niks kunnen vinden wat tot mijn probleem leid.

Nu heb ik laatst de computerwinkel maar opgebeld., deze zei dat het de voeding kon zijn maar hoogst het geheugen omdat ik te weinig geheugen draai. Ik draai nu op 256mb. Is dat waar? kan de computer uitvalllen door te weining geheugen?
Hieronder me systeem en ik hoop heel erg dat jullie me verder kunnen helpen! Ik ben ten einde raad.

Proc: AMD Athlon 2800+
MOBO: Asus a7n8-x
Videokaart: Asus geforce 5200 128 mb
Geheugen: OEM 256 MB PC3200, 400 mhz
Harde schijf: MAxtor diamand max plus 9 80gb, 8mb cache
Voeding: Q-tec low noise 350 watt

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 14:04
Word je processor niet te heet ofzo, dat die dan uitschakelt.

Ik raad maar wat.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
voedingswaardes gecheckt?

Verwijderd

Ik heb er nog nooit van gehoord dat een computer opnieuw gaat opstarten omdat er te weinig intern geheugen in zit. Ik denk eerder dat het geheugen kapot is ofzo. Volgens mij zijn er wel programma's voor om dit te checken, zullen wel te vinden zijn op google.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Ik vrees dat 't probleem bij je voeding zit... Niet al te goede ervaringen (ook over 't algemeen, niet alleen van mij) met Q-tec voedingen. Probeer 't eens met een Enermax of ander gerenomeerd merk voeding, denk dat 't dan weer allemaal prima werkt.

edit:

En een computer kan nóóit uitvallen door te weinig geheugen, da's onzin.

[ Voor 20% gewijzigd door jotheman op 11-03-2004 21:36 ]

I see dead pixels...

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

Ik denk ook voeding probleem.... q-tec 350 watt ding is bagger....

te weinig geheugen... lol hier een p600@750 met 128 mb ram + win XP

zat eerst een 145 watter in... viel steeds uit.. 300 watter er in --> doet het :)

Henning

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Verwijderd

ik weet ongeveer met 87% zeker dat je geheugen stuk is, te weinig is gewoon onzin

Verwijderd

Heb je niet lekkende of bolle condensator's op je moederbord.
Geeft veel problemen. :'(

• Palthe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:58
ik had het zelfde probleem. check je proc. koeling; als die al een beetje scheef zit, wordt een deel van je proc te warm en schakelt ie zichzelf uit.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk ook dat het de voeding is, als je je voltages ff kan posten, graag :)

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Misschien dat je inderdaad ffkes je voedingswaardes moet meten, het kan altijd zijn dat je voeding brak is.. ist al een oud beesje?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:25:
Proc: AMD Athlon 2800+
MOBO: Asus a7n8-x
Videokaart: Asus geforce 5200 128 mb
Geheugen: OEM 256 MB PC3200, 400 mhz
Harde schijf: MAxtor diamand max plus 9 80gb, 8mb cache
Voeding: Q-tec low noise 350 watt
Je voeding staat bekend om zijn brakheid. Je CPU om zijn powerconsumptie.

Als je CPU ff te weinig power geeft reboot je systeem.
palthe schreef op 11 maart 2004 @ 21:59:
ik had het zelfde probleem. check je proc. koeling; als die al een beetje scheef zit, wordt een deel van je proc te warm en schakelt ie zichzelf uit.
Maar dan zou ie bij PC mark meteen uit moeten vallen en bij textverwerken na enige tijd.
gangsterjoey schreef op 12 maart 2004 @ 09:09:
Misschien dat je inderdaad ffkes je voedingswaardes moet meten, het kan altijd zijn dat je voeding brak is.. ist al een oud beesje?
Tis een Q-Tec. An sich niet slecht maar het schijnt dat hun vermogen tot wel 10% kunnen fluctueren...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

bedankt voor jullie snelle reacties, hier weer mijn reacties:

Ik heb me voedingswaarden gecheckt, deze lijken te kloppen, ze wijken wel wat af maar dat mag volgens de faq (ik kan ze hier wel neerzetten maar ik ben niet op me eigen compu, dat word dus een andere keer :P )

Me proccesor word zeker niet te heet! Hij is meestal tussen de 30 en 35 graden. Of kan het ook zijn dat hij te koel is? of dat hij hem niet goed meet?, het lijkt me niet. Ik heb namelijk 1 fan aan de voorkant, twee aan de achterkant en natuurlijk 1 op me proccesor :P .

Trouwens me voeding is zeker niet oud, december gekocht (en de rest ook)

Ik heb nu dus twee keuzes, een nieuwe voeding en/of geheugen kopen maar hoe weet ik nu zeker waar het probleem ligt , de een zegt geheugen, ander de voeding.

Volgens mij is het een goed idee om me computer maar naar de compuwinkel te brengen dat ze daar de boel checken daar hebben alles voordehand, en als het een onderdeel ligt betaal ik niks! Een goed idee?

Oke, alvast dedankt voor jullie reacties

Verwijderd

Topicstarter
quote]
Rey Nemaattori schreef op 12 maart 2004 @ 10:08:
[...]

Je voeding staat bekend om zijn brakheid. Je CPU om zijn powerconsumptie.

Als je CPU ff te weinig power geeft reboot je systeem.

[...]

[...]
Hier reinold weer, jij schreef als je cpu te weining power krijgt , reboot je systeem. Kan dat dus gebeuren op onregelmatige tijden? nu gebeurt het trouwens steeds vaker en vaker, het is niet meer aan te zien :?
Kan ik het misschien verhelpen op de vcore voltage te verhogen?

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 15:37
Probeer eens Ram Stress test :Y)

Kon hem zelf niet zosnel vinden, Maar hij is vast wel ergens te downloaden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thesilence07 schreef op 12 maart 2004 @ 10:52:

En wat doet die test dan?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
www.memtest86.com

Hoewel ik denk dat het een voedingsprobleem is - vervang dat ding gewoon, is nog wel te gebruiken in een lager geclockt systeem.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 10:55:
[...]

En wat doet die test dan?
Die stresst je geheugen. Bijvoorbeeld memtest is een goed programma. Alle bitjes worden gecheckt op je geheugen op errors. ZO kun je analyseren of je geheugen defect is

Overigens lijkt het me geen geheugenprobleem. Geheugenprobleem leidt meestal tot blauwe schermpjes en geen reboots

• HiDNN
Tjah.... hij loopt het geheugen door en checkt gewoon alle bits die het heeft en kijkt of er ook fouten in zitten. Hij stressed het ook gelijk dus :Y)

Edit: Te laat O-)

[ Voor 8% gewijzigd door HiDNN op 12-03-2004 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 11:01:
[...]

Die stresst je geheugen. Bijvoorbeeld memtest is een goed programma. Alle bitjes worden gecheckt op je geheugen op errors. ZO kun je analyseren of je geheugen defect is

Overigens lijkt het me geen geheugenprobleem. Geheugenprobleem leidt meestal tot blauwe schermpjes en geen reboots
Maarre hoelang duurt zo´n test? ik heb gehoord dat dat heel lang kan duren en gezien met compu steeds uitvalt..... maarre weet iemand hoe lang dat duurt?
oh ja ik heb trouwens heb al een 1 nacht zo´n test laten draaien en toen had hij nog geen fout gevonden, of moet hij dan het eerst helemaal afdraaien?

• HiDNN
Nou als het goed is moet hij zomaar klaar zijn 5 min ofzo denk.
En als je wilt kun je hem ook bvb laten Loopen, dus het vaker laten doen.

Als je hem 70x laten loopen dan is ie de volgende dag wel klaar
En dan weet je bijna zeker dat het Wel/Niet aan het geheugen ligt :Y)

Maar ik heb het ook net op stage gehad dat de ram stress test niets aangaf dat er een fout in zat, maar dat het geheugen niet goed was, dus erg precies is ie niet :/

Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door HiDNN op 12-03-2004 11:09 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 20:01

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Thesilence07 schreef op 12 maart 2004 @ 10:52:

Heb RST zelf ook vaak op het werk gebruikt, maar ik kon hem zo op internet ook nergens vinden...

Deze kun je ook gebruiken:
http://oca.microsoft.com/en/mtinst.exe

Tijd die nodig is, is afhankelijk van je systeem (dit overzichtje staat op die site waar de tester te downloaden is http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp):

Pentium II, 233 MHz 128 MB RAM
8 minutes, 32 seconds

Pentium III, 1 GHz 256 MB RAM
5 minutes

Pentium 4, 2.8 GHz 1 GB RAM
7 minutes, 25 seconds

Athlon XP 2000+, 1.67 GHz 400 MB RAM
4 minutes, 30 seconds

[ Voor 8% gewijzigd door FlipFluitketel op 12-03-2004 11:12 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Trouwens me voeding is zeker niet oud, december gekocht
Dat zegt niets. :)
Slechte voedingen kunnen heel onvoorspelbare effecten geven. Maar dat geldt ook voor brak geheugen.
Je kan in de BIOS je geheugen heel conservatief/traag instellen en dan eens een tijdje proberen te draaien.

Maar je kan beter nu een checklist maken wat het _niet_ is. :)
Dan kom je vanzelf wel uit bij de oorzaak.
Installeer anders een MotherBoardMonitor en zet alle logging aan. Misschien dat je daar nog wel iets uit kunt ontdekken.
Als je voor een voeding gaat dan kan je het beste iets van een Enermax ofzo nemen. Het verschil in gewicht zegt al genoeg. :Y)
Je bent wel 50 euro kwijt maar ze gaan wel jaren mee. Van een Q-tec kan je dat niet altijd zeggen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb geheugentest gedaan, die werk aangeraden door flipfluitketel maar deze vond geen fouten. Ik heb motherboard monitor geinstalleerd maar alles lijkt oke, dit zijn de voltages:
core o : 1,66 volt
core 1 : 1,66
+ 3,3 = 3,26
+ 5,0 = 4,87
+ 12,00 = 11,61

Oh ja, hij geeft ook de temperaturen weer, bij kast geeft hij 18 graden aan maar bij cpu diode 0, wat houd cpu diode in? want bij cpu socket geeft hij 33 graden aan.

Maar ik denk dat maar me compuwinkel ga opbellen , mogen zij het uiitzoeken :P

Verwijderd

al nieuwe chipdrivers geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 15:31:
al nieuwe chipdrivers geprobeerd ?
Chipdrivers? Wat bedoel je? gewoon me moederbord drivers die erbij kwamen? Of wat?

• HiDNN
Jah :z

Verwijderd

Zijn dat de voltages als je je CPU stresst? Want dan kunnen ze nog ietsje verder zakken, en dan kan je PC vanzelf rebooten. Laat MM je voltages loggen en draai dan een of andere benchmark. Kijk eens wat je voltages dan doen.

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik heb de logs geactiveerd van MM en ben toen NFS Underground gaan spelen, dat leek me we een zwaar spel. Na een tijdje reboote me systeem opeens dus, ik heb de logs bekeken van MM, deze leek niete raar, ze weken niet sterk af en de voltages kwamen al vaker voor in de lijst.
Kan het nou me voeding niet meer zijn, of kan er meer aan de hand zijn?
(1 vraag, kan een pentium 2 350 mhz voeding in mijn systeem? voor mijn systeem zie 1ste bericht)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Voor alle zekerheid (zie het nog nergens) :

Heb je ook je mobo-bios geflashed, laatste chipset-drivers erop gezet + eventuele andere updates ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op 13 maart 2004 @ 01:29:
Voor alle zekerheid (zie het nog nergens) :

Heb je ook je mobo-bios geflashed, laatste chipset-drivers erop gezet + eventuele andere updates ?
Ja, dat heb ik gedaan. Ik heb me bios geflashed met het programma in windos dat ik me moderbord kreeg, heb die drivers van me mobo ook geinstalleerd. Nu wou ik kijken of er ook updates waren bij asus.com, maar hij wil bij de downloads niet laden, dus heb ik ze bij nvidia gehaald.

Verwijderd

heb ik ook gehad een tijdje, hij starte bij mij opnieuw op omdat ie steeds een error tege kwam, dan herstart ie zich vanzelf (mits je dat nog aan hebt staan) Om uit te zette ga je naar configuratiescherm--> systeem en dan kun je dat daar uitvinken.

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:39

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 15:44:
heb ik ook gehad een tijdje, hij starte bij mij opnieuw op omdat ie steeds een error tege kwam, dan herstart ie zich vanzelf (mits je dat nog aan hebt staan) Om uit te zette ga je naar configuratiescherm--> systeem en dan kun je dat daar uitvinken.
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:25:
[...]
het automatisch restarten uitzetten in windows (maar ik krijg geen blauwe schermen!)
[...]
Startpost gemist?

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Verwijderd

srry, ik las het ff vluchtig door

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Alweer een tijdje niks gezegt, ik kom er nog steeds niet uit en het gebeurt nog steeds, dat restarten. Soms heel vaak, ook tijdens opstarten of zomaar terwijl ik niks doe. Maar het volgende: ik heb gelezen dat het ook me hade schijf of moederbord kan zijn!.
Laatst gebeurde er iets raar, me harde schijf deed het zomaar opeens niet meer, ging brommen en hups deed niks meer, toen ik weer starte deed hij niks, in de bios gaf hij iets heel raar aan, bij de 2de restart gaf hij niks meer aan! toen ik weer thuis kwam van school deed hij het weer, daarna weer niet en nu heb ik al een paar dagen geen problemen mee, ook al heb ik het gevoel dat hij wat meer geluid maakt! Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand vertellen wat hier aan de hand is?
Maar als het dus aan me mobo ligt of harde schijf hoe kan ik daar achter komen? Ik heb wel een andere schijf, maar van 6 gyg, hoe krijg ik daar 40 gyg op? En hoe kan ik me mobo checken? Ik hoop dat jullie weeer wat weten.
(Voor mijn specs zie eerste reply van deze topic)

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem gehad, op mijn vorige pc (nieuwe gisteren binnengekregen :D)

Bij mij was het probleem de voeding, hij startte steeds opnieuw op, uiteindelijk zijn er 3 voedingen in de fik gevlogen (apart geurtje :D).

bij de 3de voeding heb ik een tijd gewerkt op een lagere snelheid van de processor, was een athlon 1400mhz en liet hem draaien op 1000mhz had hele tijd geen problemen, weer op 1400mhz gezet is voeding in fik gevlogen.

dus weer nieuwe voeding, nu draait cpu op 1000mhz al een jaar ofzo en geen problemen meer gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Als 1ste instantie zijn me voedingswaarde op de seconde voor het uitvallen perfect en me voeding vliegt ook niet in de fik, heb als een underclockt maar dan doet het nog niet, het is niet me voeding of geheugen!

Verwijderd

in je startpost zeg je dat hij pas sinds een tijd dat probleem heeft;

heb je iets vervangen/geupgrade soms? zou wel voeding kunnen zijn dan (zoals iedereen wel weet)

wat ik zou doen: kijk eens of die connector van voeding op moederbord nog goed zit (even uithalen om te kijken of hij niet zwart is)

eens in je bios kijken hoe warm je cpu word (33 graden lijkt mij wel heel optimischisch, maar het is mogelijk)

om je voeding te testen: met zo weinig mogelijk apparaten eens opstarten (dus geen pci kaartjes, cdrom drives etc) ; je voltage van je cpu verhogen als je dat kan of naar beneden klokken
; maar je kan pas zeker zijn als je eens een voeding leent van een vriend.

ik geef ook een gokje op de voeding; heb al vaker van die dingen meegemaakt waarvan je denkt: don't try to understand

ps: wat je natuurlijk ook moet checken: te veel stof; de koeling van je chipset is op een of andere manier niet goed bezig (koelpasta; losgekomen ; etc)

probeer natuurlijk ook een seen verse windows installatie; van die rotte spyware kan ook wel vervelend doen

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:20

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb zelfde problemen gehad, dat kwam omdat me geheugen net een tikkeltje te snel getimed stond, kwam 1 keer door de memtest, maar heel af en toe liet het het tog afweten, dus draai Memtest eens een hele dag! (toen kwam bij mij het probleem naar voren)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
AMD Mafkees schreef op 24 maart 2004 @ 21:09:
Ik heb zelfde problemen gehad, dat kwam omdat me geheugen net een tikkeltje te snel getimed stond, kwam 1 keer door de memtest, maar heel af en toe liet het het tog afweten, dus draai Memtest eens een hele dag! (toen kwam bij mij het probleem naar voren)
Oke, maar wat nou als hij foutmelding geeft? Nieuw geheugen indoen of wat?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vandaag heb ik eeen nieuwe 256 mb 400 mhz gehegeugen vervangen door de oude, kijken wat hij noud deed. Helaas maar hij starte weer opnieuw op. Toch voor de zekerheid me voedingswaarden bekeken en wat ik daar zag, in de log van Motherboard Monitor, schrok ik erg, dus hier zijn:

Core 0 (wat houd deze in): 3,04 V
Core 1 ( wat houd deze in?): 0,02 V
+3.3 : 4,08 V
+5.00: 2,80 V
+12.00 9.91 V
-12.00: -12.13 V
-5.00 -5.0g V

Hier is dus behoorlijk wat fout gegaan, alleen wat houden de Core 0 en 1 en wat moet ik nu doen? Voeding retourneren?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

of je voeding is behoorlijk onstabiel, of je mobo= brak. Maar ik zou maar eens een nieuwe voeding proberen, Enermax, Zalman of een Aopen. Dat zal zeker uitmaken.

Waarom toch voor het geheugen gegaan, memtest was oke zei je en memtest liegt niet 8)7

Nouja, als je ze allebei houd heb je iig 512 mb.

[ Voor 32% gewijzigd door Madrox op 27-03-2004 06:05 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Download memtest86, zet deze op diskette en boot ervan. Memtest zal je geheugen grondig controleren op fouten. Geeft memtest na een uurtje geen fouten, dan moet het haast wel je voeding zijn. Je zegt dat er met de voltages weinig aan de hand is, maar er is maar 1 dipje in een spanningslijn nodig om je systeem te resetten...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb nu ook al met zo weining mogelijk opgestart en hij start nog steeds zomaar opnieuw op.
Ik denk nu echt dat me voeding is. Is het nu slim om me voeding op RMA te zettten? Of heeft dat geen zin? Graag reactie, dan weet ik wat ik moet doen!

Reinold

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 16:28:
Hey,

Ik heb nu ook al met zo weining mogelijk opgestart en hij start nog steeds zomaar opnieuw op.
Ik denk nu echt dat me voeding is. Is het nu slim om me voeding op RMA te zettten? Of heeft dat geen zin? Graag reactie, dan weet ik wat ik moet doen!

Reinold
Ja en nee.
Ja, omdat je er recht op hebt als ie nog geen jaar oud is.
Nee, omdat die Q-Tec voedingen zo ongeveer de brakste zijn die er bestaan. Koop liever iets van een kwalitatief goed merk bijv. Antec, CWT, Enermax of Zalman.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Je voeding wijkt behoorlijk af op bijna alle waardes.
Het is een normaal verschijnsel dat de waardes fluctueren onder stress, maar natuurlijk altijd binnen marges (kijk maar even op de FAQ naar tolleranties).

Die waardes van jou gaan nergens over: advies koop een nieuwe voeding voordat je mobo en cpu op toast lijken.

[ Voor 72% gewijzigd door AdB op 31-03-2004 21:43 ]

AdB

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben zo blij! Dit mag denk ik de laaste reply worden van dit topic! Me computer valt niet meer uit! Wat ik gedaan heb? Me voeding toch maar op RMA gezet en een nieuwe gekregen (gewoon Q-tec) en hij doet het weer gewoon. Bij deze wil ik alle mensen die op deze topic hebben gereageerd en meegedacht hebben bedanken.

Tuurlijk is deze topic altijd nog geopend voor felicitaties :P

De beste tweakers
Pagina: 1