Toon posts:

Dode pixels op een CRT monitor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hiya...
erg vaag, sinds gister heb ik dode pixels op m'n CRT op willekeurige plaatsen. of beter het ziet eruit als een dode pixel op een TFT.

Soms wordt het beeld ook opeens zwart (nu 3x gehad). en daarna zijn er bepaalde letters bv "personal folders - outlook today" in outlook half weg net of het braille is wat er overlbijft! als ik dan naar een andere outlook folder ga is dat ook zo.

Ook in MS Word heb ik op sommige plaatsen dus een donkere of lichte pixels.... als ik dan de window klein en weer groot maak is het weer goed.

iemand een idee?

alvast bedankt

Hasse Wiersma

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dode pixels zijn inderdaad ook mogelijk op een crt helaas. Hoe lang heb je de monitor al? Net als bij tft's geldt bij crt's meestal ook een minimaal aantal omruil policy.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
ja ok maar toch niet random? en dat het beeld flikkert? en dat je bepaalde letters op eensin braille ziet? (zeg maar een paar puntjes blijven staan).

ik zat miscshien te denken aan een brakke video kaart?

beeldscherm is by the way een Philips Brilliance 109P
en die heeft me wel wat euries gekost.

grafische kaart is een NVIDIA GeForce4 Ti4200 with AGP 8x

Hasse

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk meer dat het geheugen van de videokaart kapot is als ik jouw verhaal zo lees.....

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dat met brakke videokaart kan kloppen, maar dan ze je meer streepjesvormen van dode pixels om het zo maar te zeggen. Je kan altijd een andere videokaart er ff in proppen om te kijken..

Verwijderd

Het lijkt mij dat het iig niet aan de monitor ligt, als je scherm vergroot is het namelijk weg. Zal idd wel een kapotte videokaart zijn.

Verwijderd

Topicstarter
als ik bv met de muis op zo'n pixel ga in MS Word (witte achtergrond) muis is ook wit. is die pixel weg en is het wel goed.

als het beelscherm kapot zou zijn zou die pixel kapot meoten blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Erazzzer schreef op 11 maart 2004 @ 21:29:
Dat met brakke videokaart kan kloppen, maar dan ze je meer streepjesvormen van dode pixels om het zo maar te zeggen. Je kan altijd een andere videokaart er ff in proppen om te kijken..
STREEPJES HEB IK OOK! ROZE!!!
soms niet altijd.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:30:
[...]

STREEPJES HEB IK OOK! ROZE!!!
soms niet altijd.....
Klinkt heel duidelijk naar een beroerd videokaart.. mocht ie nog in de garantie zitten zal ik em maar snel gaan omruilen.. zo niet? andere kopen..

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Ik dacht ook meteen aan brak videokaart geheugen. Maargoed, ik zou eens kijken wat er gebeurt als je die monitor op een ander systeem aansluit, of die videokaart natuurlijk, die is misschien wat beter te verplaatsen :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Heb ook de 109P, perfect ding. Had hiervoor een week een Samsung 959NF. Een dode pixel kun je het snelst herkennen door je achtergrond zoveel mogelijk wit te maken. De dode pixels zul je dan het snelst herkennen als rode stipjes. Ik had er bij die Samsung destijds 2 wat net binnen de marge van Samsung viel. Gelukkig kon ik m'n monitor omruilen voor de veel betere en kleiner in omvang Philips.
Dus als je geen rode stipjes op je achtergrond kunt vinden (m'n muis cursor dook er ook 'onderdoor') dan is het idd je videokaart of je stekkeraansluiting/kabel.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 12:50

w0w

ik zat miscshien te denken aan een brakke video kaart?

Probeer dan even een andere videokaart, en als dat niet helpt probeer een andere monitor. Mocht dat ook niet werken probeer dan ander geheugen ofso. :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:28:

Ik heb zelf ook meerdere 109P40's gekocht. Heel mooie monitor maar helaas slechte kwaliteit is mijn ervaring. Daar hebben heel lange topics over gelopen. Ook ik heb "dode" pixels gehad met verschillende 109P40's (los van de rest van de problemen).

Zie o.a. [rml][ Ervaringen]Philips 109p40 convergentiefouten/garantievragen[/rml] en philips omruil garantie 109p40 en Philips 109P40 garantie en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het lijkt er inderdaad op dat de videokaart niet helemaal goed is. Zet er anders eens een andere in of probeer de monitor op een andere pc. Het zou me echter ook niet verbazen als de 109P40 niet echt lekker is.

[ Voor 38% gewijzigd door Bor op 11-03-2004 22:18 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:23:
Hiya...
erg vaag, sinds gister heb ik dode pixels op m'n CRT op willekeurige plaatsen. of beter het ziet eruit als een dode pixel op een TFT.
je hebt gaatjes in je schaduwmasker zitten, vandaar dat dode pixel effect
Pagina: 1