Toon posts:

[WC+HD] Windows is steeds files kwijt. Door trillinge?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er nu toch echt een beetje moe van. Ik ben nu bezig met zo ongeveer de 8e reinstall van windows nadat ik een nieuwe Maxtor 160Gb Sata schijf heb (ik heb hem al omgewisseld). Voorheen had ik een Maxtor 80Gb schijf. Als ik de schijf test met PowerMax worden er geen fouten gevonden.

Zonder dat er iets mis is gegaan bij het afsluiten oid, zijn bij het opnieuw opstarten soms ineens files verdwenen. Windows (XP) kan dan niet opgestart worden en zegt dat de files opnieuw geinstalleerd moeten worden. Aangezien ik er op dat moment dan nog maar weinig vertrouwen in heb installeer ik Windows maar weer opnieuw.

Nu is dus mijn vraag hoe dit kan? Zou dit door de trillingen van de waterpomp (Eheim 1250) kunnen komen. Die zit er namelijk ook nog niet zo lang in mijn kast en laat mijn kast toch wel een beetje trillen. Of ben ik de enige met een iets trillende kast die hier last van heeft en moet ik dus op zoek naar een andere reden?

bvd.

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Haal die pomp uit de buurt van je schijf, niet vanwege resoneren maar magnetische velden van de pomp
Of toevallig Enermax fans in je systeem?

-

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Officieel zouden die Eheim pompen voldoende beschermd moeten zijn. Maar beter save then sorry.
Die 80gb, was dat een SATA of een gewone IDE schijf?

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 08:46
Al geprobeerd om je pomp even naast je case te plaatsen en dan te kijken wat je pc doet? dan weet je gelijk of het aan die trillingen ligt. If so, dan zou ik mijn pomp monteren op een rubber matje van ong. 0.5 cm dik, zodat de trillingen grotendeels gedempt worden :) of je pomp op een andere plaats zetten natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pomp ergens bovenin in mijn kast en de harde schijven onderin, dus dat kan het probleem niet zijn.

Ik heb wel een enermax fan. Zo ongeveer recht voor de harde schijf. wat is er met die fan?

80Gb schijf is geen Sata, maar gewoon ATA

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 21:34 ]

• Henk
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:33:
Ik heb de pomp ergens bovenin in mijn kast en de harde schijven onderin, dus dat kan het probleem niet zijn.

Ik heb wel een enermax fan. Zo ongeveer recht voor de harde schijf. wat is er met die fan?
Aan de post hierboven te zien dat ie magnetisch doet :P snap alleen niet dat je hiervoor nog nooit last mee hebt gehad dan. maarre... het is het proberen waard, ik zou gewoon die enermax ff uitzetten/ weghalen en kijken of hij het dan nog doet :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb de fan uitgezet en ga Windows nu dus weer installeren. Hopelijk is dit de oplossing en anders zal de compu wel weer crashen binnen de week.....

• Henk
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:47:
Oke, ik heb de fan uitgezet en ga Windows nu dus weer installeren. Hopelijk is dit de oplossing en anders zal de compu wel weer crashen binnen de week.....
hehe, succes dr mee, misschien een optie om ook even die ene fan bij je hdd dr uit te halen? just to make sure :)

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:47:
Uhm wat voor een mobo heb je? Of welke SATA controller?
Dit klinkt namelijk precies hetzelfde als toen mijn Barracuda nog op mijn SIL3112a controller op m'n NF7-s zat... :X :X

Verwijderd

windows\system32\config\system is damaged or missing???

Is vaak je memory of chipset..

Los je snel op door te booten met de windows cd en R te kiezen in het eerste scherm. Je komt dan in een dos omgeving. Tik daar eerst je wachtwoord als hij erom vraagt. Tik daarna het volgende:

copy rapair\system system32\config\

Overwrite? Ja. :) Rebooten en windows werkt weer. Doe je niks aan je settings dan blijft het probleem terug komen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee. ik heb een AOpen AX4PE Max Mobo, dus da's een andere. (met onboard promise controller)

Nu zegt (zei) windows schijfleesfout, maar hij zei ook een aantal keer dat er een of andere dll miste (hal.ddl vandaag). Na de schijfleesfout wil loopt ook windows setup vast voor ik iets heb kunnen kiezen en moet ik met behulp van PowerMax de schijf met nullen schrijven.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 22:06 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad met 1 van de Maxtors uit m'n raid0. Alles tot in het oneindige getest, andere schijf op de Promise, schijven op indentiek bord en uiteindelijk beiden RMA. Na 7 weken waren de schijven nog niet retour van Maxtor, dus de winkel gaf me nieuwe, welke weer perfect draaien. Gezien de lange tijd dat Maxtor nodig had, denk ik dat er ergens een fout in de schijven zit. De mijne zouden nu 1 jaar oud zijn, type DiamondMax9 80GB/2MBit.
Pagina: 1