Toon posts:

E-tech ADSL modem/router/switch onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een E-tech ADSL modem/router/switch in één (ISDN). Nu heb ik het volgende probleem. Internet werkt perfect, maar het is niet (meer, het heeft ooit wel gewerkt) mogelijk om de webpagina van de modem/router/switch te openen… Ik kan het IP adres van de modem/router/switch wel ‘pingen’, maar hetzelfde IP adres in internet explorer geeft een foutmelding…

Misschien van belang: zo ziet het netwerk eruit: internet – modem/router/switch – grote switch – server en clients. Het internet verkeer van de clients gaat ‘door’ de server. Op de server worden ook DHCP geregeld, en DNS aanvragen geforwarded naar de modem/router/switch.

Het maakt overigens geen verschil: als ik een computer direct op de modem/router/switch aansluit lukt het ook niet (met een vast IP adres).

Hier nog wat gegevens (indien nodig):

IP adres modem/router/switch: 192.168.0.254
IP adres server: 192.168.0.1
DHCP range server: 192.168.0.50 tot 192.168.0.200
Subnetmask: 255.255.255.0

Nogmaals, internetten gaat dus prima, alleen het administreren van de modem/router/switch lukt dus niet

Met vriendelijke groet,

Caddygozer

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Je zou de modem eens kunnen resetten door de stroom er evan vanaf te halen. Ik heb dezelfde, en vroeger ook wel eens deze problemen gehad. Na upgraden naar de laatste firmware draait 'ie overigens al maandenlang probleemloos.

Suc6!

[Edit: ik zie dat je je Server DHCP laat uitgeven, probeer eens een PC rechtstreeks zonder tussenkomst van de Server aan de modem te hangen, zodat die via DHCP van de modem zelf een IP adres krijgt, er van uitgaande dat DHCP staat ingeschakeld op je modem.]

[ Voor 39% gewijzigd door Jeroen 98675432 op 11-03-2004 21:28 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:18

Haan

dotnetter

Werkt het wel via telnet? Maar ik zou idd eens kijken hoe het gaat als je het ding reset.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Jeroen 98675432
hantheman.tk schreef op 11 maart 2004 @ 21:24:
Werkt het wel via telnet? Maar ik zou idd eens kijken hoe het gaat als je het ding reset.
Ik moet zeggen dat ik het nog nooit via telnet geprobeerd had, maar nu ff getest, en hij accepteert het wachtwoord niet.
Ik zal eens in de handleiding kijken wat het Default password is, het is iig niet hetzelfde als het password van de webbrowser, en daar zie ik ook nergens een optie om een telnet password te wijzigen...

[Edit: al gevonden, standaard (fabrieksinstelling) password voor telnet is: password ]

[ Voor 8% gewijzigd door Jeroen 98675432 op 11-03-2004 21:36 ]

• Jeroen 98675432
Hmmmm, Caddygozer heeft inmiddels een rijke historie (2 van in totaal 2 berichten) van het plaatsen van verzoeken om hulp, en er vervolgens nooit meer op te reageren.

Ga zo door, dan kom je er wel! |:(

Verwijderd

Topicstarter
Jeroen98675432 schreef op 12 maart 2004 @ 08:28:
Hmmmm, Caddygozer heeft inmiddels een rijke historie (2 van in totaal 2 berichten) van het plaatsen van verzoeken om hulp, en er vervolgens nooit meer op te reageren.

Ga zo door, dan kom je er wel! |:(
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik woon niet in mijn computer en bekijk het forum dus niet elke 5 minuten.

Maar bedankt iig voor je (jullie) reactie(s), helaas tot nu toe zonder succes. Het modem resetten (aan/uit) heeft nog geen effect gehad (een echte reset met het knopje doe ik liever niet, omdat ik dan alle settings kwijt ben).

Aankomend weekend zal ik proberen met telnet in het modem te komen, dus je zult het tot die tijd zonder een reactie van mij moeten stellen.

Mvg,

Caddygozer
Pagina: 1