Ik heb een E-tech ADSL modem/router/switch in één (ISDN). Nu heb ik het volgende probleem. Internet werkt perfect, maar het is niet (meer, het heeft ooit wel gewerkt) mogelijk om de webpagina van de modem/router/switch te openen… Ik kan het IP adres van de modem/router/switch wel ‘pingen’, maar hetzelfde IP adres in internet explorer geeft een foutmelding…
Misschien van belang: zo ziet het netwerk eruit: internet – modem/router/switch – grote switch – server en clients. Het internet verkeer van de clients gaat ‘door’ de server. Op de server worden ook DHCP geregeld, en DNS aanvragen geforwarded naar de modem/router/switch.
Het maakt overigens geen verschil: als ik een computer direct op de modem/router/switch aansluit lukt het ook niet (met een vast IP adres).
Hier nog wat gegevens (indien nodig):
IP adres modem/router/switch: 192.168.0.254
IP adres server: 192.168.0.1
DHCP range server: 192.168.0.50 tot 192.168.0.200
Subnetmask: 255.255.255.0
Nogmaals, internetten gaat dus prima, alleen het administreren van de modem/router/switch lukt dus niet
Met vriendelijke groet,
Caddygozer
Misschien van belang: zo ziet het netwerk eruit: internet – modem/router/switch – grote switch – server en clients. Het internet verkeer van de clients gaat ‘door’ de server. Op de server worden ook DHCP geregeld, en DNS aanvragen geforwarded naar de modem/router/switch.
Het maakt overigens geen verschil: als ik een computer direct op de modem/router/switch aansluit lukt het ook niet (met een vast IP adres).
Hier nog wat gegevens (indien nodig):
IP adres modem/router/switch: 192.168.0.254
IP adres server: 192.168.0.1
DHCP range server: 192.168.0.50 tot 192.168.0.200
Subnetmask: 255.255.255.0
Nogmaals, internetten gaat dus prima, alleen het administreren van de modem/router/switch lukt dus niet
Met vriendelijke groet,
Caddygozer