Toon posts:

[RH9] Resolutie Text Mode wijzigen + Inlog type wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik in Red Hat 9 in de Resolutie wijzigen? want ik gebruikte eerst altijd mandrake en ik text mode waren de letter daar veel kleiner, dat was veel fijner maar ik kan in Red Hat 9 dat niet vinden.

Ik heb in tijdens de installatie aangeven dat ik grafisch wil loggen maar ja dat wil ik nu niet meer dus hoe ik dat veranderen in kan het nergens vinden in de grafische boot manager.

Wat ik me ook af vraag ik hoe ik de hostname aanpas in text mode. maar dat is niet zo belangrijk

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 20:48:
Hoe kan ik in Red Hat 9 in de Resolutie wijzigen? want ik gebruikte eerst altijd mandrake en ik text mode waren de letter daar veel kleiner, dat was veel fijner maar ik kan in Red Hat 9 dat niet vinden.
Je moet de juiste 'vga=xxxx' parameter meegeven aan de kernel. Hiervoor zul je /etc/lilo.conf danwel /boot/grub/menu.lst aan moeten passen. Check de framebuffer howto voor de waarden die je daar neer kunt zetten. Een beetje zoeken op dit forum levert vast wel wat op over het wijzigen van deze bestanden.
Ik heb in tijdens de installatie aangeven dat ik grafisch wil loggen maar ja dat wil ik nu niet meer dus hoe ik dat veranderen in kan het nergens vinden in de grafische boot manager.
Je moet in inittab de volgende regel wijzigen:
code:
1
id:5:initdefault:

De '5' moet een '3' worden. Hiermee verander je het default runlevel.
Wat ik me ook af vraag ik hoe ik de hostname aanpas in text mode. maar dat is niet zo belangrijk
Met het hostname commando kun je de hostname veranderen. Als je opnieuw opstart is je oude waarschijnlijk weer terug. Daarom moet je ergens onder /etc een bestandje wijzigen. Ik weet echter niet welke, heb niet zoveel ervaring met RedHat.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Dammas,

dit zijn drie vragen die erg basic zijn, en zonder veel moeite terug te vinden zijn met Google. Anyway.

vraag 1: redhat-config-xfree86 (of heb ik je vraag niet goed begrepen, en wil je iets met framebuffering gaan doen?)

vraag 2: edit het bestand /etc/inittab, verander id:5:initdefault: in id:3:initdefault:

vraag 3: /bin/hostname -v naamvanmachine, en edit daarna /etc/hosts (en rebooten).

Zou je volgende keer een beetje je best willen doen om de antwoorden zelf te vinden?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 21:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik vond mijn vragen niet echt basic en ik kon het niet echt goed vinden op google, maar ik ga meteen met jullie suggestions aan de gang.

Maar ja Framebuffers zal ik dan eens opzoeken hoe ik dat doe. Want dat klink niet echt makkelijk

bedankt in ieder geval

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 21:36 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tja je hebt je antwoorden. Maar ze waren niet echt moeilijk zelf te vinden imho dicht dus

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.