problemen met asus dvd-e616p1

Pagina: 1
Acties:

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:56
Het probleem is het volgende:
Ik heb geprobeerd dvd films te spelen (zelf gebrande en gekochte) maar geen van beide werkt. Al de software die ik probeer om ermee een film te zien slaagt vervolgens gewoon vast. Ook gewone avi's kan ik niet via deze drive bekijken :-s
Mijn systeem is:
PIV 3Ghz
512MB ram
Maxtor 7200 120GB
Asus P4P800 Mobo
Philips CD-RW 2400
En de asus dvd drive

Mijn philips en asus zitten tesamen op 1 IDE kabel waarbij asus als master staat en philips als slave. Mischien gewoon de dvd drive kapot (heb ze vandaafg nieuw gekocht) of andere mensen met het zelfde probleem?
alvast bedankt voor de help!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ook gewone avi's kan ik niet via deze drive bekijken
En vanaf de hdd of een andere optical drive gaat het wel gewoon goed?

• scatman
yep, van zowel philips (die op zelfde ide zit) als hd zonder problemen

• scatman
iemand???
anders ga ik morge naar winkel vrage dat ze hem daar teste en zo niet een nieuwe eisen :-)

• scatman
pls...? ik begin echt wanhopig te worden (winkel is gesloten wegens een week vakantie dus kan niet terug gaan atm)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mijn philips en asus zitten tesamen op 1 IDE kabel
Heb je eigenlijk wel andere configuraties geprobeerd :? Da's een van de eerste dingen die ik zou doen .. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed".

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 19:06
Ik heb ook wel eens zoiets gehad met een Aopen DVD. Ik denk dat je het beste eerst kan kijken of er ook nieuwe firmware voor is op de Asus site.

edit:

ik kiek wel ff

[ Voor 11% gewijzigd door MacDokie op 18-03-2004 14:59 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• scatman
BalusC schreef op 18 maart 2004 @ 14:58:
[...]
Heb je eigenlijk wel andere configuraties geprobeerd :? Da's een van de eerste dingen die ik zou doen .. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed".
heb ik idd nog niet gedaan, maar voor deze dvd-rom had ik er een gewone cd-rom op de plek van de dvd-rom steken (dus ook op zelfde ide kabel als cd-writer) dus lijkt me raar dat dit niet zou werken nu
Domus schreef op 18 maart 2004 @ 14: 59:
Ik heb ook wel eens zoiets gehad met een Aopen DVD. Ik denk dat je het beste eerst kan kijken of er ook nieuwe firmware voor is op de Asus site.
heb ik ook al gedaan, maar niets gevonden buiten voor dos een setup file die dateert van 1999, toch bedankt

• MacDokie
Kijk eens...alstu

http://www.asus.it/suppor...aspx?ModelName=DVD-E616P1

Is bekend probleem las ik in meerdere fora. Gewoon utility downen, readme lezen en dan rammen met die DVD's

En deze heb je nog niet :D

[ Voor 10% gewijzigd door MacDokie op 18-03-2004 15:12 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• scatman
Domus schreef op 18 maart 2004 @ 15:11:
Kijk eens...alstu

http://www.asus.it/suppor...aspx?ModelName=DVD-E616P1

Is bekend probleem las ik in meerdere fora. Gewoon utility downen, readme lezen en dan rammen met die DVD's

En deze heb je nog niet :D
bedankt voor de help, heb drivers en firmware ge-update, helpt nog niet

maar mss heb ik het gevonden:

OM FAQ / Beleid
quote:
CDRW/DVD op 1 kanaal
Er zijn gevallen bekend dat een DVD lezer en een CD brander op eenzelfde IDE kanaal niet altijd lekker wil werken. Probeer ze eens op een aparte kanaal aan te sluiten, bijvoorbeeld de DVD lezer op primary slave en de CD brander op de secondary master. Hiervoor is nog geen echte verklaring bekend.

mss is het dat, maar hoe zou ik dat dan kunnen oplossen? men mobo (p4p800 deluxe) heeft maar 2 ide aansluitinge waar dus een met hd verbonde zit (een oude hd met men os op) , andere ide naar cdrw, en dan nog sata schijf.
Nu ga ik dus van men cdrw naar men dvd-rom via dezelfde ide, zou ik hetzelfde kunnen proberen met ide van harde schijf dus eigelijk:
ide1: hd+dvd-rom
ide2: cd-rw alleen

alvast bedankt mannen!

• MacDokie
Nou je cdrw moet eigenlijk voor optimaal resultaat idd alleen. Maar ik ging ervan uit dat je dat al gedaan had.

Gewoon HD+DVD en alleen CDRW kan dus een oplossing zijn. Proberen maar!

edit:

Nou alleen...iig master staan :P

[ Voor 13% gewijzigd door MacDokie op 19-03-2004 00:05 ]

• scatman
raar genoeg nu geen problemen (cd-rw van ide kabel afgekopelt) dus alleen ide voor hd en andere ide voor dvd-rom

als ik ide van hd naar dvd wil "verlengen" moet ik die kabel wel in allerlij bochten en dergerlijke wringe, kan dit enig kwaad?

of zijn er toch oplossingen dat ik op 1 ide kabel de cd-rw en de dvd-rom kan plaatsen? en zo niet, aan wat ligt dit dan? cd-rw, mobo, dvd-rom,...?

• MacDokie
Probeer anders je cdrom of je rw eens op cable select te zetten. Dan heb je kans dat het ook goed kan gaan. Maar dat beloof ik niet....

Pagina: 1