Welke Wlan router?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 12:16

ferno

Topicstarter
Tja deze vraag zal wel eerder gesteld zijn maar toch doe ik hem nog een keer omdat het altijd wel een beetje personelijk blijft,

Hier gaat ie dan, ik ben in de markt voor een Wlan router en heb een paar modellen op het oog, namelijk:

ASUS WL-500G
SMC 2804WBR-EU V2
D-link DI-624
Linksys WRT54G
US robotics 100 MBPS
Draytek (weet type nr niet)

Nou hebben al deze routers zijn voor en nadelen maar waar ik naar op zoek ben is een betrouwbare router met (turbo funktie) en 54mbps met veel instel mogelijkheden (vooral in port forwarding en mac adres filtering) en dat voor een redelijke prijs.

De SMC schijnt erg OK te zijn de Linksys wordt het meets gebruikt en er zijn veel tools voor te krijgen de D-link staat voor kwaliteit (mijn ervaring) USrobotics ook en de ASUS schijnt het erg goed te doen en voor een zeer vriendelijke prijs heb je er ook een USB printserver bij, de draytek is een echte tweak router maar ik vraag het mij af of ik de extra funkties wel zal gebruiken.

Oh ja als je andere voorstellen hebt dan wat ik gemeld heb en het past in mijn wensen lijst dan hoor ik dat ook graag.

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

Verwijderd

Ik zelf heb zeer goede ervaringen met de Linksys... gemakkelijk in te stellen, en hele goede prestatie. en ook nog een redelijke prijs...

• ferno

ferno

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 20:41:
Ik zelf heb zeer goede ervaringen met de Linksys... gemakkelijk in te stellen, en hele goede prestatie. en ook nog een redelijke prijs...
Prijs is zeker goed en een paar collegas hebben zo'n ding ik hoor alleen veel slechte verhalen over stabiliteit.

Verwijderd

heb ik persoonlijk nog nix van gehoord, heb er nu zo'n 10 verkocht, en aangesloten en geen problemen... zorg wel da je zender hoog hangt en je ontvanger antenne goe gericht staat

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:42
3Com al naar gekeken of vindt je dat te duur. Ik heb zelf een Acces Point van 3Com, en heb daar goede ervaringen mee qua beveiliging en instellingen

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• ferno

ferno

Topicstarter
Hoe zit het eigenlijk met uitwisselbaarheid, kan ik nog de turbo funktie gebruiken als ik een router van Linksys of smc met een kaart van 3com of d-link etc. gebruik, ik bedoel dus dat al die produkten turbo funkie ondersteunen maar of dat niet van die eigen implemantatie zijn die alleen met eigen produkten werken?

• ferno

ferno

Topicstarter
IJnte schreef op 11 maart 2004 @ 20:53:
3Com al naar gekeken of vindt je dat te duur. Ik heb zelf een Acces Point van 3Com, en heb daar goede ervaringen mee qua beveiliging en instellingen
Hmm nog niet wat moet dat kosten??

Ik hoor ook goede dingen over US robotics maar weet alleen niet of het een reg tweakbaar ding is en dat is de Linksys natuurlijk bij uitstek.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, nu is het genoeg geweest... :/

We hebben nota bene een hoofdgroep van subfora over Netwerken, waar je met al dit soort dingen thuishoort. Het is dus niet 'zomaar' overige hardware. Dit is geen dumpforum...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.