Toon posts:

[win2k] net time werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PDC met daarop win2k Server. Nu wil ik deze server zijn tijd laten syncen dmv een timeserver (een van het internet). Als ik dat met net time doe (dus net time /setsntp:<naamtimeserver> en vervolgens net time /set) , dan zie ik het volgende:

Current time at \\<hier staat mijn eigen server naam> is 3/11/2004 8:17 PM

The current local clock is 3/11/2004 8:17 PM
Do you want to set the local computer's time to match the
time at \\<hier staat mijn eigen server naam>? (Y/N) [Y]:

Hij gaat dus de tijd syncen met die van zijn eigen ?!?!?!

Op mijn werkstation kan ik wel gewoon de tijd syncen met die van mijn PDC. Maar ik heb hier niks aan want ik kan niet syncen op mijn PDC naar een externe timeserver

Wat kan het probleem zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 20:35 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
net time /setsntp:ntp.xs4all is genoeg,

vervolgens even je w32time service stoppen en starten, en voila hij synced met ntp.xs4all.nl

net time /set moet je niet meer gebruiken das alleen voor legacy clients (win95/98)

nt/2000/xp clients die in een domain hangen syncen automagisch met je domain controller (dit moet vanwege kerberos authentificatie)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit heb ik dus al geprobeert (op meerdere manier) maar er wordt geen tijd gesyncd!!

Verwijderd

Topicstarter
Kan dicht, ik heb het gevonden, om de een of andere reden kan ik niet met DNS namen werken met net time ?!?!? dus ff trace route gedaan en ipadres ingevuld bij net time /setsntp en nu werkt het wonderbaarlijk wel !

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 17:43:
Kan dicht, ik heb het gevonden, om de een of andere reden kan ik niet met DNS namen werken met net time ?!?!? dus ff trace route gedaan en ipadres ingevuld bij net time /setsntp en nu werkt het wonderbaarlijk wel !
brakke dns dus :z

maw: heb je wel dns forwarding goed ingesteld in je dns? of heb je gewoon als 2e en 3e dns server je isp ingevuld :?

A wise man's life is based around fuck you