Toon posts:

[W2K] Advanced Server met max 10 clients?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben systeembeheerder op een school, hier gebruikte wij altijd Windows 2000 Small Buisness Server op een gebouw de gebruikers te voorzien van een netwerk.

Wij hebben nou een 2e gebouw er bij (dit schooljaar), daar had ik ook W2K SBS geinstalleerd op de server, echter wil ik nou een koppeling tussen de 2 gebouwen via een vpn (die draait al), SBS bleek niet de ondersteuning te hebben voor trusted domains en er kan maximaal 1 SBS Server in het domain zijn. Dus ik had er voor gekozen om de servers om te zetten naar W2K Advanced Server. Leuk 4 weken (iedere woensdag als de school leeg is) aan het installeren / configureren geweest van een 3tal servers. Echter loop ik nou tegen een probleem aan.

Zodra er meer dan 10 clients aanmelden op het netwerk kunnen de volgende clients niet meer aanmelden of hebben ze maar halve shares. Ik herkende dit probleem gezien SBS dit ook doet als je de CALs bent vergeten te installeren. Echter zit er bij W2K Advanced Server geen limit voor de connecties (volgends mij, aps *, slime * en deze post).

De installatie is gedaan op de volgende computer:
• DELL PowerEdge 1500 SC
• 1x Intel P3 1400mhz (binnekort eens kijken voor een 2e cpu)
• 512MB SDRam
• SCSI Raid array (mirroring): 2x 18GB Seagate 10k RPM
• 2x SCSI Maxtor 38GB 10k RPM

Met de volgende software:
• Windows 2000 Advanced Server met SP2 (moet ik nog updaten, geen tijd voor gehad).
• Norman NVC Server Editie

Verder is het netwerk via de volgende instellingen:
Subnetmask is 255.255.255.0 (overal)
DHCP Range: 192.168.3.40 - 192.168.3.100
Domaincontroller: 192.168.3.2 (tevens de dns server bij clients)
Router: 192.168.3.1 (tevens de default gateway bij clients)

Ik doe echt alles om dit werkend te krijgen, als ik de server maar niet hoef te herinstalleren (daar heb ik dus echt GEEN tijd voor, en die kan ik dus ook NIET maken).
offtopic:
* Als school kan je via http://www.apsitdiensten.nl goedkoop aan licenties+software komen. Voor een klein bedrag per jaar kan je dan W2K Advanced Server gebruiken. Echter krijg je dan geen support bij hun / slime / microsoft. De CD-Roms die APSITdienstel leveren zijn gemaakt door slime ( http://www.slime.nl ). Voorgebakken installatiecodes, etc.
Ik heb telefonisch contact gehad met bijde bedrijven en ze vonden het maar een raar probleem (ze hadden het nog nooit eerder gezien).

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Volgens mij moet je nog wel licentiesinstalleren. Ga naar Licenties in het Administrative Tools menu. En voeg daar 25 licenties toe. Je hoeft hier geen extra codes ofzo voor op te geven :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe heb je je licensing ingesteld tijdens de installatie? Per Seat of Per Server.
Per seat betekend dat elke client een license (nodig) heeft.
Per server betekend dat de server de cals geinstalleerd heeft (zoals Fastbunny ook al beschreven heeft).

Overigens is de licensing methode eenmalig om te zetten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je te weinig CALs hebt, moet je daar in het eventlog melding van krijgen.
Maar er bestaat ook een kans dat je geen volledige versie van Windows 2003 hebt gekregen maar een MSDN versie of een Not For Resale (NFR) versie; die zijn gelimiteerd tot 10 IP connecties

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 12 maart 2004 @ 00:15:
Als je te weinig CALs hebt, moet je daar in het eventlog melding van krijgen.
Maar er bestaat ook een kans dat je geen volledige versie van Windows 2003 hebt gekregen maar een MSDN versie of een Not For Resale (NFR) versie; die zijn gelimiteerd tot 10 IP connecties
Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/got/w2k-adv-srv-lol.jpg
[/mierenneukersmodus]
Om in de eventlog te kijken is geen gek idee, was er eerlijk gezecht niet opgekomen.

Voor de rest, ik zal morgen gelijk proberen om de licenties hoger te zetten, mischien is dat het gewoon.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16

Arno

PF5A

Een SURF licentie is geen NFR versie van Windows, ik heb er zelf al voldoende geinstalleerd om dat te weten ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1