HD reageert niet meer naar voeding foutje.

Pagina: 1
Acties:

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:21
Ik heb de kabels van me voeding gemesht alleen hoe dan ook is er bij eentje de rood en de geel om gedraait.

Oke en deze was dus precies aan de hdd aangesloten :(.

Is er nog wat te doen zo dat ik hem tijdelijk weer aan de praat kan krijgen??
Het is eigelijk erg belangrijk dat nog even voor een half uurtje gaat werken zodat ik wat werk er vanaf kan halen??

Het gaat om een Western Digital Caviar 80GB 8MB Buffer. Hij valt net buiten de garantie ,maar dat maakt niet uit.

Verwijderd

Rddr schreef op 11 maart 2004 @ 19:20:
Ik heb de kabels van me voeding gemesht alleen hoe dan ook is er bij eentje de rood en de geel om gedraait.

Oke en deze was dus precies aan de hdd aangesloten :(.

Het is eigelijk erg belangrijk dat nog even voor een half uurtje gaat werken zodat ik wat werk er vanaf kan halen??

Het gaat om een Western Digital Caviar 80GB 8MB Buffer. Hij valt net buiten de garantie ,maar dat maakt niet uit.
Wat denk je nou zelf? 8)7

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ik denk dat je moet proberen om een printplaatje van precies zo'n HD te scoren. En dan de boel omwisselen. Heb je kans dat het nog gaat lukken.
Gebruik ook de search is. Er is vrij veel over te vinden.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

In dat geval is er wel het een en ander uitgebrand. Wellicht dat het vervangen van de componenten (of de gehele print) nog wat oplost...

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Twee opties:
1. Zoek een identieke schijf (en daarmee bedoel ik dan echt identiek) en zet de print van de werkende schijf op je opgeblazen schijf. 50% kans dat ie het dan weer gewoon doet.
2. Lever je schijf in bij een datareddingsbedrijf. De vraag is natuurlijk of je data het geld waard zijn.

• rhodium
  • Laatst online: 06:21
hmm.. tja ik laat hem een paar dagen liggen mss is er wat anders mee en anders wordt het een bedrijfje die me hdd maar moet gaan redden tegen geld :).

Ik merkte gister dat die hdd eventjes opspinde... en hij stink niet naar verbrand iets ook niks ziet er verkleurd uit door verbranding.

[ Voor 42% gewijzigd door rhodium op 12-03-2004 15:02 ]

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Dit heb ik ook een keertje gehad. Rood en zwart op de floppykabel hetzelfde aangesloten als de gewone molex. Die floppykabel is het verlengde van de molex op mijn PSU. De boel aangesloten, pc aangezet met als resultaat een rookpluim uit de HD 8)7
Gelukkig doet ie het nog steeds :)

Koekie?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Rddr schreef op 12 maart 2004 @ 15:01:
hmm.. tja ik laat hem een paar dagen liggen mss is er wat anders mee en anders wordt het een bedrijfje die me hdd maar moet gaan redden tegen geld :).

Ik merkte gister dat die hdd eventjes opspinde... en hij stink niet naar verbrand iets ook niks ziet er verkleurd uit door verbranding.
Als het gaat om datarecovery dan kun je je er alvast op voorbereiden dat men enige duizenden euro's gaat vragen.

De enige andere optie is al genoemd. Misschien dat het vervangen van de printplaat positief resultaat geeft.

ARME AOW’er

• Dekaasboer
  • Laatst online: 15-03 17:55
Koop zo'n zelfde hdd. Zet die nieuwe in je kast en ga vervolgens terug met die oude. Zeg: "Hij doet et niet" en trek er zo'n ik ben een domme koe gezich bij. }:O

Jij krijgt dan weer een nieuwe hdd. Nu heb 2 werkende ipv 1 kapotte >:)

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Dat heet oplichting. Bovendien moet hij dan ook een nieuwe kopen.

Koekie?

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-03 08:48

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Dekaasboer schreef op 12 maart 2004 @ 15:15:
Koop zo'n zelfde hdd. Zet die nieuwe in je kast en ga vervolgens terug met die oude. Zeg: "Hij doet et niet" en trek er zo'n ik ben een domme koe gezich bij. }:O

Jij krijgt dan weer een nieuwe hdd. Nu heb 2 werkende ipv 1 kapotte >:)
Ten eerste is dit oplichterij en ten tweede heeft hij daar zijn data niet mee terug! })

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33

Meneer aard

Porsche rulez!

Mystic Spirit schreef op 12 maart 2004 @ 15:37:
[...]

Ten eerste is dit oplichterij en ten tweede heeft hij daar zijn data niet mee terug! })
Nou je blijft tog Nederlander >:)

@ TS: Ik kan uit je verhaal niet opmake of je het ak geprobeerd hebt met de goede molex instellingen :?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

heel Nederland is oplichterij. Dus koop nwe schijf en ga dan terug naar de winkel. Maarja je hebt daarmee niet je data terug. Al was die data zo belangrijk, dan had je ze vast wel geback-upped.
Pagina: 1