Toon posts:

[W2k] Automatisch locken na aantal minuten inactief

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben de vraag al een aantal keer tegengekomen, maar nergens kom ik een ander antwoord tegen dan : Gebruik je screensaver. en stel een password in..
Dit is nou juist wat ik niet wil.

Gaat om een Windows 2000 Server.
Wat ik wil is dat de Lock functie van W2K (dus Ctrl-Alt-Del -> Lock Computer), automatisch na x minuten ingeschakeld word.

Kan ik niet zoeken? Of bestaat dit gewoon niet?.. Lijkt me stug.. (het laatste dan.. eerste zou kunnen kloppen :)

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Met Win2000 server heb je ook een screensaver die je systeem locked zonder toeter en bellen.

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 14:01

Dionysus007281

Spank my monkey!

Waarom geen screensaver dan? Anders kun je "Leeg" nemen. Die heeft (lijkt me) geen overhead op het systeem.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• Nyko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 15:33
Screen saver aanzetten en "on resume, password protect" aanvinken misschien een optie.

[ Voor 8% gewijzigd door Nyko op 11-03-2004 19:25 . Reden: net telaat met posten ]

Life is a bitch, then you die.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 22:18
Magisch woord GPO'S

Verwijderd

Wat je ook kan doen is even Windows-toets-L, dan lock je meteen je Work/server-station. (Het kan zijn dat t niet werkt, ik heb ook wel een 2 PC gehad met dezelfde versie Windows en bij 1 PC kon ik wel direct locken met Win-L en bij de andere niet....vaag.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik al zei.. De enige oplossing die ik kon vinden is de screensaver.. die heb ik niet nodig.. toch bedankt :)
Probleem is dat ik het wel eens vergeet.. en dan zou na een paar minuten zoiets helemaal niet gek zijn
Dus Windows-L (of CTRL-ALT-DEL ENTER) maakt niet zoveel uit...

@Leon: HOe verander ik dit in de Group Policies? Dus niet Screensaver setting in je GPO, maar de echte lock workstation.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 19:41 ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kan het instellen bij configuratiescherm -> systeembeheer -> lokaal beveiligingsbeleid -> lokaal beleid -> beveiliginsopties

bij mij de 22e regel van onder, 'microsoft netwerkserver: tijd niet-actief voordat de sessie wordt verbroken' daar moet je dus iets van 10 of 15 minuten ofzo instellen

1 regel daarboven: 'microsoft netwerkserver: gebruiks automatisch afmelden als aanmeldingstijd verstrijkt (lokaal)' moet natuurlijk op ingeschakeld staan

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
The Dolf schreef op 11 maart 2004 @ 19:46:
Je kan het instellen bij configuratiescherm -> systeembeheer -> lokaal beveiligingsbeleid -> lokaal beleid -> beveiliginsopties

bij mij de 22e regel van onder, 'microsoft netwerkserver: tijd niet-actief voordat de sessie wordt verbroken' daar moet je dus iets van 10 of 15 minuten ofzo instellen

1 regel daarboven: 'microsoft netwerkserver: gebruiks automatisch afmelden als aanmeldingstijd verstrijkt (lokaal)' moet natuurlijk op ingeschakeld staan
Misschien snap ik het niet ofzo, maar afmelden is na mijn weten toch heel wat anders dan je W2k locken?

Overigens zit ik ook te zoeken naar een oplossing hiervoor. Ik had al een keertje zo'n ding gemaakt die eens in de zoveel tijd runt (tasknogwatter?) en als de PC dan idle is, dan runt ie "rundll32.exe user.dll,WindowsLock" (ofzo!). Alleen dat werkte toch eigenlijk helemaal niet zo goed :/

• leon1e
Afbeeldingslocatie: http://www.powercycle.nl/Meuk/Got/screensavergpo.jpg

Wel door middel van een screen saver maar na het deactiveren krijg je het "unlock" scherm waar je uiteraard weer een domain login controle hebt, of wil je dat de sessie uitgelogd wordt?

[ Voor 23% gewijzigd door leon1e op 11-03-2004 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee. wil niet dat de server zichzelf uitlogt.. geloof dat er niks anders opzit dan toch de screensaver settings in de GPO te gebruiken..
Jammer, maar waar :'(

mocht iemand anders nog een briljant idee hebben.. dan lees ik het wel.
thanx

@Osiris:
Je bedoelde dit commando:
%windir%\system32\rundll32.exe %windir%\system32\user32.dll,LockWorkStation

Zou je zo'n commando niet kunnen laten uitvoeren als een screensaver?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
OkiDokie.. dit werkt!

Maak een nieuwe scheduled task aan, met als commando:
%windir%\System32\Rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation
ga naar schedule en verander daar de tijd naar 'idle', en geef aantal minuten in

Weer wat geleerd. wist niet dat je on Idle commando's kon gebruiken met de scheduler

• leon1e
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 11:47:
OkiDokie.. dit werkt!

Maak een nieuwe scheduled task aan, met als commando:
%windir%\System32\Rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation
ga naar schedule en verander daar de tijd naar 'idle', en geef aantal minuten in

Weer wat geleerd. wist niet dat je on Idle commando's kon gebruiken met de scheduler
Ik zie het verschil niet tussen een blanke screen saver met password protection, en deze omweg via scheduled tasking? Waarom wil je geen screen saver instellen daar is toch niks mis mee, in dit geval?
Pagina: 1