Toon posts:

geheugen bijplaatsen lukt niet.. need help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej beste experts..

ik heb een geheugenmodule gekocht om mijn ram geheugen op te schroeven van 256 naar 512 mb. Dit betreft een si-tec 256 mb pc 266 ddr module. Ik heb momenteel een 256 mb pc 266 ddr module er inhangen van een ander merk. Wanneer ik echter mijn tweede module erbij plaatst start windows niet meer op. Ik krijg wel gewoon het beginscherm memory testing etc en ik kan wel naar de bios eventueel maar daarna start hij windows gewoon niet... ik ben het spoor bijster :? .. wie kan mij helpen bvd.. _/-\o_

Sander

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12
zou je PMG Beleid even door willen lezen en dan je startpost willen verbeteren? :)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Memtest+ gebruiken om je geheugen te testen

Tot nu toe, faq-probleempje

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onder het gedeelte 'geheugen' door en post hier de resultaten :)

Het is overigens eigenlijk de bedoeling om éérst o.a. de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum te doornemen eer je een topic opent. Daarin had je de genoemde troubleshooter kunnen vinden. Herlees ook eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dankjewel heren ik heb het een en ander al doorgelezen maar ik zal het bericht wel verwijderen als dit zoveel problemen oplevert. ben gewoon nogal verbaasd dat ik m niet aan t lopen krijg en faq heb ik echt al gekeken

greetz

Verwijderd

Probeer eerst een of de geheugens afzondelijk wel werken.
En test ze dan dus ook even afzondelijk.
Eventueel met meerdere test programmatjes.
Zo kun je zien of het aan de combinatie ligt of aan je nieuwe geheugen.
Doe ze er alle 2 in en herhaal de testen eens.
Als je dan fouten krijgt heb je waarschijnlijk geheugen wat elkaar niet zo mag.

Kijk ook naar de toegangstijd van je geheugen.
Ze kunnen wel alle 2 266 zijn maar als de ene bijvoorbeeld een latency heeft van -7 en de andere -7,5 krijg je timings problemen.

Je kan ook kijken of je geheugen dubbel en enkel sided is.
Sommige dubbel en enkel sided modules kunnen niet met elkaar overweg.
En kijk of je moederbord beide aankan.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik dus ook gedaan. Ik heb het nieuwe geheuegen alleen erin geplaatst en ook dan wordt windows niet meer gestart.. de modulen komt nieuw uit doos maar begin nu toch twijfels aan deze module te krijgen ..

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 20:03:
Dit heb ik dus ook gedaan. Ik heb het nieuwe geheuegen alleen erin geplaatst en ook dan wordt windows niet meer gestart.. de modulen komt nieuw uit doos maar begin nu toch twijfels aan deze module te krijgen ..
test die nieuwe enkele module dan eens met memtest :)
*klik* voor download

en ga anders even terug naar de winkel waar je de geheugenmodule gekocht hebt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Crash op 11-03-2004 20:10 ]

Verwijderd

Als hij het nieuw uit doos al niet doet zou ik maar eens terug gaan.
Als andere modules wel werken en deze niet zou ik hem maar eens omruilen.

Je zou eventueel het geheugen eens in een ander systeem kunnen prikken om het zeker te weten.

Verwijderd

Topicstarter
--------------------------------------------------------------------------------------------------
test die nieuwe enkele module dan eens met memtest

*klik* voor download
--------------------------------------------------------------------------------------------------

wordt nogal moeilijk om m te testen met memtest als ik de computer al niet opgestart krijg als ik alleen de nieuwe module erin doe ? of hoe bedoelde je dat?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:32

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:07:
test die nieuwe enkele module dan eens met memtest

*klik* voor download

wordt nogal moeilijk om m te testen met memtest als ik de computer al niet opgestart krijg als ik alleen de nieuwe module erin doe ? of hoe bedoelde je dat?
Tot hoever start hij op?
Memtest zet je namelijk op een floppy die bootable is. Bij het opstarten runt hij dan memtest.
Als je zover niet komt weet ik het ook niet, maar dat lijkt het me het beste als je het hele reepje geheugen gewoon terug brengt en omruilt voor een andere.

Ow en btw je kunt een bericht quoten via dit knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif :)

Last.fm

Verwijderd

precies hetzelfe gehad, gewoon je timings op by spd zetten. dan boot windows wel weer :)
Pagina: 1