A7N8X-Post niet

Pagina: 1
Acties:

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
[Op mijn Abit Nf-7S]
Ik had gister mijn langverwachte Maxtor 160 gig, met 8mb Cache binnengekregen.
Hartstikke fijn, natuurlijk:D

T werkte allemaal, toen ik nog van mijn 80 gig kon booten.
Dus ik geformat, partities gemaakt etc, en ik start norton ghost op mijn C: partitie over te zetten.
Mijn pc start overnieuw op, om te gaan ghosten, en blijft hangen bij verifying dmi pool data.

Ik reboot, en weer blijft hij daar hangen; Dan maar WinXPPro cd erin, ik begin met instaleren(t werkt nog prima).
Tot je van de text-bASED setup naar de GUI setup gaat. Me pc boot gewoon, vraagt of ik wil booten van cd, NEE dus.
En hij blijft gewoon hangen.

Wilt u van de CDROM de computer opstarten? druk dan op een toets. . . . _(knipperend streepje)
En me pc reageert niet meer.

Toen me HDD's er maar uit gehaald, beetje verwisselen etc, maar het hielp niet.

Toen ALLES uit me kast gehaald, en voorzichtig weer ingebouwd; Toen ik wou booten gebeurde er niets...het groene statusledje op mijn mobo ging aan en uit, alsof hij zichzelf resette.
Toen 1 voor 1 alle onderdelen eruit gehaald... tot ik mijn moederbord overhield,
Voeding ge-hotwired, en die begon gewoon te draaien, en gaf ook netjes 12v.

Vanmiddag dus een nieuw moederbord gehaald, een A7N8X-X, ik weer voorzichtig ingebouwd, en de pc opgestart.

Hier blijft hij dus 3-5 seconden aan, en slaat dan af..

Harde schijven spinnen op, fans gaan draaien, ccfl;s gaan aan.

Wat kan hier het probleem zijn?

Ik denk zelf aan een electriciteits/kortsluitings probleem, maar ben niet meer zeker van mezelf...:(

Hardware:
Asus A7N8X-X / Abit NF7-S
Ati 9600 PLI
160 Gig Maxtor
80 gig Maxtor
360 watt Chieftec
Chieftec matrix Bigtower
Verder watergekoeld dus

Ik hoop dat iemand mij van een goed advies kan voorzien...

Heeft ook een computer!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-08 10:10
Ik denk dat het je cpu is, ik heb het zelf ook gehad met een epox 8rda+ en een nf7-s, zelfde probleem alleen met de overeenkomst de koelpasta, ik heb de koelpasta eraf gehaald en toen deed alles het weer...

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bedankt Thomas / Triple X, t werkt weer...:D

Heeft ook een computer!