Toon posts:

instalatie XP,disk boot failure na rebooten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb windows XP geinstaleerd;C:/ geformateerd en dan de files daarna gekopieerd.
Daarna reboot de pc en ggeft hij ''disk boot failure,insert system disk and press enter''

Overige info:
Is nieuwe pc dus ook nieuwe Harde schijf
Heb in de BIOS mijn harde schijf op 1 gezet en hij blijfd hetzelfde geven

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 18:25 ]

• mallept
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 08:28
Heb je in de bios wel staan dat hij van HD moet starten?

Je hebt gewoon de setup gedraait van de installatie cd-rom of heb je gewoon de bestanden gekopieerd naar de HD?

Graag wat meer info

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:21
Aangezien je weinig informatie geeft zullen de mensen hier roepen dat je vanaf je CD moet booten en dan kom je weer bij je vorige topic uit: [rml][ xp]Installatie van XP - herkent CD niet als bootable*[/rml]
Je kan niet zomaar de bestanden kopieren naar de HD en dan booten. De bootbestanden staan op een ander gebied vd cd die bij het kopieren niet meegekopieerd worden.
Ga gewoon in je vorige topic verder om te proberen het booten van cd aan de praat te krijgen.

Verwijderd

Dus jij installeert eerst WinXP en formateert daarna je C:\? :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 18:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 18:28:
Dus jij installeert eerst WinXP en formateert daarna je C:\? :Y)
in dat geval betekend de punt komma''dat houd in''

en nu herkend hij de CD wel als bootable,instalatie start,dus is het een andere vraag(ken de gebruiken niet hier op GoT of ik verder zou moeten gaan bij men ander topic,over iets anders of een nieuw topic starten.

• mearten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 18:57
hoe heb je je partitie aangemaakt?

Scuba-diver

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:21
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 18:32:
[...]

in dat geval betekend de punt komma''dat houd in''

en nu herkend hij de CD wel als bootable,instalatie start,dus is het een andere vraag(ken de gebruiken niet hier op GoT of ik verder zou moeten gaan bij men ander topic,over iets anders of een nieuw topic starten.
Je bent gewoon veel te onduidelijk.. Heb je gewoon XP geinstalleerd op je HD via de setup? Waarom moest je je C: formatteren? Wat kopieer je?

Verwijderd

Topicstarter
mearten schreef op 11 maart 2004 @ 18:33:
hoe heb je je partitie aangemaakt?
tijdens de windows XP instalatie kon ik nieuwe partities aanmaken,heb ik gedaan,heb gekozen dat hij windows op mijn C:/ instaleerd,daarvoor moest hij hem eerst formateren,kon ik kiezen tussen fat en NSTF,voor NSTF gegaan,daarna had ik de indruk dat hij files kopieerde naar de net geformateerde patitie,en daarna reboot hij en gaf de error

Ik heb het nog overnieuw gedaan en op het moment waar ik de partitie moest kiezen kon ik natuurlijk ook voor C:/ kiezen,en ik zag dat er al 500Mb ofzo(kan ook 100 zijn hoor,daar gaat het niet om) al bezet was door die files,zij hij dat het slecht is om meerdere OS'es op 1 partitie te oden en heb ik hem afgesloten.

beter? :O

• mearten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 18:57
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 18:43:
[...]

tijdens de windows XP instalatie kon ik nieuwe partities aanmaken,heb ik gedaan,heb gekozen dat hij windows op mijn C:/ instaleerd,daarvoor moest hij hem eerst formateren,kon ik kiezen tussen fat en NSTF,voor NSTF gegaan,daarna had ik de indruk dat hij files kopieerde naar de net geformateerde patitie,en daarna reboot hij en gaf de error

Ik heb het nog overnieuw gedaan en op het moment waar ik de partitie moest kiezen kon ik natuurlijk ook voor C:/ kiezen,en ik zag dat er al 500Mb ofzo(kan ook 100 zijn hoor,daar gaat het niet om) al bezet was door die files,zij hij dat het slecht is om meerdere OS'es op 1 partitie te oden en heb ik hem afgesloten.

beter? :O
en als je nou met fdisk een partitie aanmaakt en daar windows op installeerd, en dan niet meer formateren

[ Voor 7% gewijzigd door mearten op 11-03-2004 19:12 ]

Scuba-diver

Verwijderd

Topicstarter
tip van newb bij het quoten:reageer op het bericht dat je quote :+

Verwijderd

Topicstarter
mearten schreef op 11 maart 2004 @ 19:11:
en als je nou met fdisk een partitie aanmaakt en daar windows op installeerd, en dan niet meer formateren
Ik heb een C: gemaakt om windows op te zetten en een D: voor de rest,windows vroeg waar hij op moest gaan staan,ik zij C:,opmdat het een lege harde schijf is moest ik hem eerst formateren voor ik er iets op kon zetteen dus deed windows dat.daarna kon hij wel zijn files erop zetten en deed hij dat.daarna zij hij dat hij moest resetten om verder te gaan,hij deed dat en daarna kreeg ik die error.

is het nu eindelijk duidelijk voor iedereen en kunnen jullie beginnen me te helpen?

Verwijderd

Lijkt me dat er iets mis is gegaan met de installatie, gewoon opnieuw booten van CD en windows opnieuw laten installeren op C

Als je hetzelfde weer krijgt zou ik eens kijken of er niks met me CD of HDD mis is.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet men boot volgorde in men BIOS zijn?

Verwijderd

Als je van een cd wilt booten zou de logische eerste device je cdrom zijn. Dit geldt natuurlijk ook voor andere volgordes. ;)
Pagina: 1