Toon posts:

Flash card

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een vraag over de Flash card ik heb de Canon A80 en ben van plan om een grotere CF Kaart te kopen dan de 32 MB die er standaard bij is geleverd.
Ik zat zo te denken aan een 512 MB, maar ik heb gehoord van iemand dat het beter is om er twee van 256 MB te kopen om de rede als de Kaart stuk zou gaan heb je niets meer.
Nu sta ik zelf te twijfelen wat ie moet gaan doen. 8)7
Graag wil ik wat raad van jullie hebben. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Raynie

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Het ligt een beetje aan wat je zelf wilt. 2x 256 MB kan meer kosten dan 1x 512 MB. Als er geen prijsverschil is, zou ik persoonlijk voor 1x 512 MB gaan. Mijn reden? Gewoon omdat je dan lekker door kunt schieten, zonder te hoeven wisselen als het ene 256 MB kaartje vol is, maar ook omdat je niks "extra's" weer hoeft mee te nemen. Erg handig als je bijvoorbeeld een camera tasje hebt waar geen extra zijvakjes zitten.

Het "vrees-dat-het-kapot-gaat" factor heb je bij allebei de mogelijkheden... We kunnen je dan ook niet "het beste" advies geven, sinds het aan jou ligt of kaartjes lang meegaan.

Is een beetje zo'n principe van HD's kopen: kun je nu beter 1x 300 GB nemen of 4x 80 GB HD's? Tja, als je er plek hebt voor 4 HD's in je kast en je genoeg SATA / IDE aansluitingen hebt, ga voor deze optie en zet hem in RAID ;). Misschien een beetje kromme vergelijking, maar ik denk wel dat je snapt waar ik heen wil...

Website, Flickr, FB, Twitter

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42
Volgens mij gaan die dingen niet zo heel snel stuk..... maar die kans is natuurlijk altijd aanwezig......

1x 512 = goedkoper er makkelijker, 2x 256 = veiliger

Je geeft zelf eigenlijk ook al de voordelen. Dus nou is het gewoon een afweging die je zelf moet maken denk ik. Ik zou voor de 1x512 gaan.

/edit

Ik denk eigenlijk dat 1 x 512 misschien wel minder snel kapot gaat, omdat je niet altijd die extra losse 256 hoeft mee te sjouwen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Prulleman op 11-03-2004 18:28 ]

Strava

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is toch echt een afweging die je zelf moet maken: De mogelijke extra kosten van 2x256 ipv 1x512, maar wel de veiligheid van verdeelde foto's, of de goedkopere 1x512 en minder meeslepen aan een losse flash card. Zelf uitdokteren, dat kan niemand anders voor je :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.