PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| ... for ($i=1; $i<32; $i++) { if ($i==$_POST_HTMLRDY['pers_birthday']) echo "<option selected>"; else echo "<option>"; echo $i; } ... |
Het genereert een selectbox met nummer 1 t/m 31 met het nummer dat onthouden is ($_POST_HTMLRDY[]) geselecteerd.
Dit loopje alleen al kost 0.65 seconden om volledig te doorlopen, ligt dit aan mij of is dit belachelijk lang voor zoiets simpels.
Er zijn nog een paar andere loopjes die gewoon veel te lang duren, dit was nog de simpelste...
Ook vanaf andere pc's de pagina oproepen duurt net zo lang, het is dus niet de combinatie webbrowser / webserver die mn cpu verteren ofzoiets. Zodra ik de pagina oproep heeft de hd gedurende de 7seconden die het kost om te laden ineens veel te doen. De enige database query duurt 0.0013 s, het verwerken van de info (250x 50byte + 2byte strings) duurt ruim 5 seconden.
Er is tijdens het oproepen van de pagina niet merkbaar meer cpu load. Andere programma's bezorgen ook geen load. Het afsluiten van alle andere background shit had dan ook geen enkel effect (duh). Ook vlak na een reboot waarbij ik geen onzin liet laden ging het niet sneller.
Ik gebruik
-Apache 2.0.48
-PHP 4.3.4
-WinXP Pro (sp1)
op een Amd 2500+ / 512DDR die verder alles snel doet
De instellingen van apache en php zijn nagenoeg de default settings, httproot is aangepast en php heb ik moeten toevoegen aan de apache conf. Misschien zit hier iets verkeerd in??
Het lijkt mij dat de hd de vertraging veroorzaakt, maar ik heb geen enkel idee waarvoor de hd ineens zo hard gebruikt wordt, zou alles misschien via de pagefile gebeuren ipv het geheugen?? Het geheugen zelf is iig nog lang niet vol. =/
[ Voor 3% gewijzigd door McTelekoocies op 11-03-2004 18:33 . Reden: [php] tags toegevoegd ]
What Happen?!?