Toon posts:

Dolby Digital Decoder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai de DVD's via mijn TV out op een breedbeeld TV en het geluid is ook aangesloten op een JVC versterker van 200W met 2 zuilen van 1.50m. maar ik wil er ook nog wat Dolby digital door heen horen. Welk setje kan ik nu het beste kopne, dus met AC3 decoder??

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:41
Verkoop die JVC versterker die je nu hebt
en koop een JVC R884 die AC3 ondersteunt.
Deze kost ongeveer 1200 piek.
Wil je DTS ondersteuning (wordt waarschijnlijk geen standaard dus echt nodig is het niet) ga dan voor de JVC R888 die ongeveer 1500 piek kost.
Beide zijn ook 2 x 100 watt stereo en in Dolby Digital vorm 5 x 70 Watt.
Ik heb zelf ook twee van die 1.5 m zuilen dus die kun je met een gerust hart erop aan sluiten! Met het geld wat je vangt voor je oude versterker kun je misschien net 2 rear speakers en 1 front kopen.
Succes

Red Devil

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31
Het makkelijkst lijkt me een Dolby Digital
"aanvulling" te kopen.
Oftewel een decoder die het front-signaal naar je "oude" versterker stuurt en het midden en achter signaal naar 3 nieuwe speakers.

Dan hoef je je bestaande versterker niet in te ruilen voor een andere.

Ik denk niet dat het de bedoeling is van 2x200 naar 2x100 te gaan.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:41
Ik nam eigenlijk aan dat dat 200 watt opgeteld was, dus hetzelfde als 2x100 Watt.
Verder als je je signaal nog eens doorlust naar een andere versterker zit je weer te kutten met verlies van signaal en dat je je achter boxen op een hogere delay moet instellen omdat het signaal ook weer eerst door die andere versterker moet.
Maar ok, je hebt wel gelijk dat het goedkoper is.