Gratis PC via gsm.nl

Pagina: 1
Acties:

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46
Gsm.nl heeft nu een aanbieding, een tweejarig Vodafone abo zonder aansluitkosten en voor € 16,29 per maand. Je krijgt hier gratis een multimedia PC bij, specs zijn alleen een beetje onduidelijk (bijv. mobo, grafische kaart, soundcard). Heb al een mail gestuurd maar nog geen antwoord gehad. Weet iemand hier iets meer van? Klinkt wel heel aantrekkelijk. Je moet alleen eenmalig € 49,- betalen aan transport-, verzend- (das toch hetzelfde?) en administratiekosten. Verder kun je ook i.p.v. de Celeron 2400 een P4 2,8 Ghz. kiezen voor €149,- bijbetaling. Verder zie link:

http://www.gsm.nl/phptest/query.php3?key1=2484

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit lijkt verdomd veel op eentje die laatst icm Telfort 2j abbo te krijgen was.

Reken op mobo met single channel mem controller en dan ook nog eens integrated VGA, maw ze castreren die al gecacstreerde Celeron nog veel verder...

Een vriend van mij liet het me toen uitrekenen en we constateerden dat een Celly 2.4 voor welgeteld EUR 50 minder te krijgen was dan de meerprijs die je bovenop de goedkoopste abbo betaalde, maar dat je voor EUR 150 minder een Duron 1600 met losse VGA kon kopen die in alles zo'n C2400 weg zou blazen (enerzijds doordat je niet de helft van je mem bandbreedte aan integrated VGA kwijt bent, anderzijds omdat een D1600 in vrijwel alle benchmarks van zelfs een C2600 op losse VGA weet te winnen).

Conclusie was dat het een niet al te denderende deal voor een hoogst brakke low-end PC was en dat zelfbouw stukken goedkoper was. Dat hebben we ook gedaan en hij is ronduit tevreden met z'n D1600-based bak :)

Maareh, voor Complete Systemen hebben we een apart subforum:

Move OH -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Welgeteld betaal je nu 440 euro (op 4 cent afgerond) incl. transport. Ok, je kan dan bellen met vodafone maar voor hetzelfde geld heb je ook:
Bij Dell:
Een Dimension 2400 met Celly 2.4, 256 MB geheugen en onboard video/sound/lan+CD-RW/DVD combo/120 GB 7200 rpm hdd. Kostte wel 5 euro extra.
Ok, nu zonder OS bij een computerboer:
Asus A7V8X MX mainboard met onboard VGA, lan en sound met Athlon XP 2200+ processor en 256 MB PC3200 DDR geheugen/4-speed DVD +- rw/80 GB 7200 rpm HDD. Dit alles voor het bedrag van 455 euro, tien euro duurder dus maar dan wel een veel sneller systeem met DVD +/- rewriter.

Nu bij dezelfde compu boer de allergoedkoopste config die ik kon samenstellen:
Jetway P4MDPT met onboard VGA+lan+sound met Intel Celly op 2.4 GHz en 256 MB PC3200 DDR RAM en 40 GB 7200 rpm HDD, gecomplimenteerd met een 52-speed CD-ROM speler voor het bedrag van 320 euro.

Als je de laatste dus als uitgangspunt neemt en je koopt er daarbij nog flink wat in dan kun je deze PC'tjes dus wel samenstellen voor pakweg 290 euro (schat ik). De cashdeal die ze van Vodafone ontvangen zal waarschijnlijk wel iets hoger liggen.