Toon posts:

[XP] Geheugen als HD gebruiken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er in windows 98 een programma was om je geheugen als HD te gebruiken.
Hoe kan ik dat doen in XP? Want ik wil eens voor de gein een 3 gig aan geheugen als HD gebruiken en eens een programma op installeren.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Je bedoelt gewoon een ramdisk aanmaken?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 12:33

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:35

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Leuk zo'n programmatje, maar dan moet je weer troep installeren :P
Op school moest ik vaak een ramdsik maken, gewoon een batch bestand, weet niet meer precies hoe, maar zal vast met de search te vinden zijn :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Onder DOS was het inderdaad goed mogelijk om een ramdrive te maken (de Win98 bootdisk van Microsoft deed dit zelfs), maar ik weet niet of dit onder Win9x wel betrouwbaar werkt. Vergeet niet dat je een 'ouderwets' DOS programma (met alle programmeerconventies van dat tijdperk) gaat draaien op een platform dat pas jaren later is ontwikkeld en in sommige opzichten wezenlijk anders werkt dan DOS. Kortom: probeer het gerust uit, maar reken op een fikse portie gelazer. Ik denk dat het een beter idee is om wat 'eigentijdsere' software te zoeken voor dit doel.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 16:10
Het handige van RAMdrives zijn dat je bijv. Windows vanuit je RAM laten opstarten. Binnen 10 sec. zit je op je desktop. :)

dikzak

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Chello200 schreef op 11 maart 2004 @ 20:48:
Het handige van RAMdrives zijn dat je bijv. Windows vanuit je RAM laten opstarten. Binnen 10 sec. zit je op je desktop. :)
Vervelende is wel dat je iedere keer je systeem opnieuw mag gaan installeren.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 11 maart 2004 @ 20:49:
[...]

Vervelende is wel dat je iedere keer je systeem opnieuw mag gaan installeren.
Idd, ik snap die gedachtegang ook niet helemaal?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het handige van RAMdrives zijn dat je bijv. Windows vanuit je RAM laten opstarten. Binnen 10 sec. zit je op je desktop.
Hier ontgaat ook mij de logica...of je moet bedoelen dat je vanuit STR (Suspend To Ram) binnen 10sec terug bent in Windows na een hibernate, dat klopt idd...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:49
Moet je overigens wel veel geheugen hebben, want Windows XP neemt wel meer dan 1GB hardeschijfruimte (in dit geval dus geheugen) in beslag :)

The devil is in the details.

Verwijderd

December schreef op 11 maart 2004 @ 20:56:
Moet je overigens wel veel geheugen hebben, want Windows XP neemt wel meer dan 1GB hardeschijfruimte (in dit geval dus geheugen) in beslag :)
wie zegt dat hij windows xp instalt ?? hij wil er wel eens een programma op installen zegt ie toch ( onder windows xp )

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat dus totaal niet meer over hardware...

Move PMG -> WOS ;)

Oslik blyat! Oslik!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - wat je zoekt is inderdaad een [google=ramdrive] of [google=ramdisk] :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:49
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:01:
[...]

wie zegt dat hij windows xp instalt ?? hij wil er wel eens een programma op installen zegt ie toch ( onder windows xp )
Maar ik reageerde dan ook niet op de topicstarter, maar op Chello200, net zoals de drie mensen boven mij ;)

The devil is in the details.

• Aghilas
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Freeware en uistekend programma:

http://arsoft-online.de/products/product.php?id=1

Links in het menu kan je het downloaden BTW :)
Pagina: 1