Toon posts:

router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,

Een vraag:
Binnen het bedrijf waar ik werk ( detailhandel ) hebben we het volgende kassa systeem: WinPoS (sql based) we hebben hier 4 winkels op verschillende locaties binnen de zelfde stad.

Opstelling:

1 server win2k: met daarop het winpos kassa beheer systeem.
winkel 1 pc ( isdn lijn, router )
winkel 2 pc idem
winkel 3 pc idem
winkel 4 pc idem

Via het kassa beheer systeem WINPOS kunnen wij inbellen op de kassa's ( waar ook een winpos systeem draait ) en de omzet en andere zaken bekijken, en wijzigen etc...

Nu doet het volgende probleem zich voor we kunnen op 3 van de 4 winkels inbellen, maar op winkel2 pc niet.
Alle IP adressen gateway's en DNS instelling zijn nog eens een paar keer nagelopen, opnieuw ingesteld etc... heb dit dubbel laten checken om er echt zeker van de zijn, dus dat staat allemaal 100% goed.

We gebruiken LCLAN Routers om via de ISDN lijn in te bellen op de kassa's.

Nu de vraag weet iemand misschien hoe het kan komen dat we niet op winkel pc2 kunnen inbellen, kan dit liggen aan de isdn modem die er tussen zit ?

Nog meer vragen over dit probleem, of heb ik iets niet goed toegelicht vraag het dan graag.

Ik hoor graag van 1 van jullie.

Grtz,

Bram

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Nou, als je wel op die andere winkels kunt inbellen moet je het probleem iig bij winkel 2 zoeken, niet bij het punt vanwaar je inbelt.

Staat die router uberhaupt wel ingesteld om de telefoon op te nemen zodra er naartoe wordt gebeld? Waar gaat het precies mis? Je belt in, dus het nummer wordt gedraaid, en dan? Wordt er dan wel opgenomen? (bel er eens met een gewoon toestel naartoe en hoor eens wat er gebeurt!)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het nog sterker vertellen, ik kan niet eens uitbellen, de winkels heb ik allemaal nagelopen. Aan de ISDN Centrale en de Quatro ligt het ook niet.

Zit een beetje met mijn handjes in het haar !

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Vanaf winkel 2 kun je niet uitbellen? Niet met de pc? Of ook niet met de telefoon? Dit heeft dus helemaal niets met routers/gateways/software/servers te maken! KPN bellen? :)

Verwijderd

Topicstarter
OMFG Ik schaam me dood hier, iemand heeft de verkeerde gateway ingesteld we probeerde nu dus via de Alcatal Speedtouch Modem uit te bellen roflol !

En niet van de LCLANCOM Router....

Admins een verzoek delete deze topic :S

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 22:49
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 17:01:
Alle IP adressen gateway's en DNS instelling zijn nog eens een paar keer nagelopen, opnieuw ingesteld etc... heb dit dubbel laten checken om er echt zeker van de zijn, dus dat staat allemaal 100% goed.
Als je dat allemaal gedaan hebt vraag ik me af hoe je alsnog een fout in je gateway kan hebben :)
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 16:30:
Admins een verzoek delete deze topic :S
Om je van alle blaam te zuiveren?? Zo werkt het natuurlijk niet :+

[ Voor 50% gewijzigd door Racemol op 12-03-2004 22:55 ]

Pagina: 1