[Asrock K7S8X] USB probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:05
Sinds kort heb ik een Asrock K7S8X onder mijn Athlon zitten en daar ben ik zeer tevreden mee, op 1 ding na. Ik heb alle vier de beschikbare USBpoorten in gebruik (stuur/joystick/printer/muis-tobo-combo). Zodra ik iets ga printen, doen mijn muis en toetsenbord het niet meer. Ik moet dan het stekkertje eruit halen en er weer in doen (van de muis-tobo-combo) en alles werkt weer primafecto, maar toch zou ik liever zien dat dat niet hoeft. Ik heb al de stekketjes in andere USBpoorten gestopt, maar geen effect. Iemand een idee? Ik zie geen speciale USBdrivers (voor Windows XP, wat ik gebruik) voor dit bord op de Asrock site. Iemand ideen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit klinkt nogal als een USB power probleem. Heb je het ook als je alleen keyb/muis erin hebt zitten naast de printer (maw als je de joystick en stuur eruit trekt)? Zo ja is het power en kun je het met een USB hub met externe voeding ondervangen.

Oslik blyat! Oslik!

• Brent
Maar mijn printer en muis-tobo hebben eigen voeding. Ik denk niet dat ze bijzonder veel stroom gebruiken. Het treed ook alleen bij gebruik van de printer op, verder nooit.

Maar ik zal het eens proberen. Ik kom zo met resultaten.

• Brent
Ik heb een testpagina gedrukt, nadat ik de joystick en stuur eruit heb gehaald en nu heb ik dat probleem niet. Echter, ik heb dezelfde procedure herhaald, met nu de joystick en stuur erin, en nu heb ik ook nergens last van. Ik zal zo eens even een documentje printen vanuit OOo, waarbij ik het meestal heb.

[edit]
Hmm, nu gaat gewoon alles goed. Blijkbaar gebeurd het niet altijd. Nu snap ik er nog minder van...

[ Voor 16% gewijzigd door Brent op 11-03-2004 19:48 ]

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Er zit linksboven op je moederbord een USB_PWR jumper, die staat standaard op pins 2-3. Kijk even in het boekje van je moederbord en ik geloof dat je pins 1-2 kunt proberen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

T.T. schreef op 12 maart 2004 @ 13:49:
Er zit linksboven op je moederbord een USB_PWR jumper, die staat standaard op pins 2-3. Kijk even in het boekje van je moederbord en ik geloof dat je pins 1-2 kunt proberen.
Maar dit staat hier los van.
deze USB power heeft te maken met de mogelijkheid om wake up on USB te kunnen gebruiken of niet.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Terw_Dan schreef op 12 maart 2004 @ 14:41:
deze USB power heeft te maken met de mogelijkheid om wake up on USB te kunnen gebruiken of niet.
Klopt, maar het schijnt bij sommige mensen wel vergelijkebare problemen te geven. Je kunt het dus sowieso proberen?

• Brent
Zodra ik het probleem weer heb, zal ik het eens proberen.

Pagina: 1