Toon posts:

Windows2000 deelde geen policy uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik onderhoud 3 windows 2000 domeinen met zo'n 240 werkstations. Een gedeelte van de werkstions draait onder Windows XP Pro. Aangezien we via kennisnet het internet op gaan moet er een proxy worden ingesteld op elk werkstation. Dit doe ik vanaf de server. Ik open de active directory, rechtsklik op het domein en kies eigenschappen. Op het tabblad groepsbeleid kan je een goeppolicymodule toevoegen. Daarna open je de module door op "Bewerk" te klikken. De instellingen zijn simpel. In het gedeelte: Computerconfiguratie --> beheerssjablonen --> Windows Onderdelen --> Internet Explorer is een item dat heet: "Proxy-instellingen instellen per computer (In plaats van per gebruiker). Dit beleid heb ik ingeschakeld.
Daarna ga je naar Gebruikersconfiguratie --> Windows Instellingen --> Internet Explorer Onderhoud --> Verbinding. Daar is een Item dat heet: Proxy instellingen.
Als je dit item opent, dan kun je er je proxyinstellingen in zetten.
Als laatste heb ik ervoor gezorgd dat de service Distributed File System was opgestart.

Op 2 domeinen werkt het als een trein maar op de derde lokatie niet. Pas na heel veel voelen kreeg ik het aan de praat. Als ik de laatste handeling ongedaan maakte, dan werkte het nog steeds, dus ik ben er niet achter wat ik fout heb gedaan.

Ik had ook de titelbalk van de browser gewijzigd omdat ik zo snle con zien of de instellingen doorgegeven zouden worden. Die werden wel doorgegeven, maar die van de proxy niet.

Ik zit nu weer op een andere lokatie maar nog steeds staat er in de titelbalk van Internet Explorer wat ik in een ander domein erin heb laten zetten. Windows XP released zijn settings niet denk ik. Heeft iemand een idee wat ik fout heb gedaan en hoe ik ervoor kan zorgen dat de policies die door de server aan het werkstation gegeven worden gereleased worden als ik uitlog?

Alvast bedankt voor je reaktie.

Mvrgr,
Data

• pmeijne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-01-2022
Computer configuratie wordt uitgevoerd als de computer opnieuw opstart.
User configuratie dus als de gebruiker inlogt.

Op die momenten worden de settings overgenomen. En om de 90 minuten(standaard) kijkt windows ook of er iets veranderd is aan de policies.

Jouw probleem van vertraging kan zijn opgetreden door het moeten repliceren van de instellingen door je domeinstructuur heen.

Dat van het behouden van de instellingen van een ander domein kan ook komen omdat je inlogde met een user van dat domein, want dan pakt ie namelijk die instellingen.

Maar ga eens op zo'n computer naar een dos-box toe, en tik dan eens "gpresult" in, dan kan je zien welke policies er allemaal toegepast worden, kan namelijk ook zo zijn dat er nog ergens anders een policy rondzwerft die instellingen op domein-niveau weer aanpast.

/offtopic
Voor de rest geef je weinig informatie, zodat het gokken blijft naar de fouten ;)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:08
het is 50 % van de keren iets met dns

de andere keren kunnen zijn
- computer policy's op user OU's en viceversa
- geen apply rechten
- andere stomme dingen

[disclaimer]
bovenstaande zijn mijn ervaringen
[/disclaimer]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reaktie.

Ik zal eens op een ander domein onder een andere naam inloggen. Misschien dat de policy dan ververst word.

Welke informatie had je nog meer willen hebben?

De DNS werkt als een trein op alle 3 de domeinen. DNS is zo simpel te configureren dat ik ik denk dat ik hier echt geen fout in heb gemaakt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

waarom geen gpresult / secedit / gpupdate gebruiken dan? (zorg wel dat je slow link settings indien nodig correct staan).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device