machtiging postvak in en onderhangende mappen

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-08 19:23
Ik gebruik op het werk outlook via exchange.
Onder mijn postvak in heb ik verschillende mappen gemaakt waar mijn post dmv berichtregels inkomt.
Nu wil ik iemand machtigen om mijn mail te lezen, ook voor de aparte mappen heb ik de machtiging ingesteld. Mijn collega kan echter alleen mijn postvak-in openen (keuze uit agenda/postvak-in/verzonden items ed. je kent het wel) en niet de map "afdeling", want deze staat niet in de opsomming.

Wie weet een oplossing

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Je moet dan op de Exchange server de machtigingen voor de Postbus van jouw account aanpassen en de desbetreffende persoon meer rechten geven.

Verwijderd

Je machtigt iemand standaard alleen voor postvak in (als je dat wil tenminste wil)
Zelfgemaakte mappen in postvak in vallen daar standaard niet onder en daar zul je hem dus apart voor moeten machtigen.

• miles
Voor die andere mappen heb ik m'n collega gemachtigd.
Maar het gaat erom hoe zij die mappen nu kan zien!
Bij het lijstje mappen dat je kan openen staat postvak in, agenda, taken ed. Maar nergens postvak afdeling, de aparte map waarvoor ik een aparte machtiging heb afgegeven.

Verwijderd

Als je met rechts klikt op dat mapje "Afdelingen" en dan kiest voor eigenschappen, moet je zoiets krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25601/full.jpg

Staat dat zo ongeveer ingesteld?
Je kunt je collega hier gewoon toevoegen en dan de rechten geven, die hij mag hebben :)

• miles
Zo staat het precies ingesteld.
Maar mijn collega kan evengoed alleen in mijn Postvak-in

Verwijderd

Staat er bij de eigenschappen van je postvak in (dus niet dat mapje Afdelingen) bij machtigingen óók "mappen weergeven" aangevinkt?
edit:
Laat je collega, na een wijziging, eens via bestand afmelden en afsluiten.
Ik weet niet hoe snel de wijzigingen doorgevoerd worden op de Exchange-server, maar na herstart van zijn Outlook pakt ie dan de laatste instellingen op.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 13:03 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 10:11

Korakal

Up up up!

Move'je van Internet & Telefonie naar Software Algemeen

(je vraag heeft weinig met Internet te maken, vragen over software kunnen beter in SA)
Pagina: 1