Hardware systemen waar het op komt te draaien:
DELL GX110
DELL GX240
DELL GX260
DELL GX270
Doelstelling:
1 enkele image voor alle systemen, zodat update's makkelijk kunnen worden uitgerold. (Slipstreamen van een nieuwe service pack bijvoorbeeld)
Wat ik heb gedaan:
Een GX110 als basisstation gepakt, en vervolgens Dell Windows XP VOLLEDIG geinstalleerd, Ik heb een advies gekregen om een image te trekken nadat setup klaar is met kopieeren waardoor de afrondende fase op iedere pc moet worden uitgevoerd.
Omdat het imagen zelf ook al een 20 minuten duurt, en die halve install te lang zal duren (let op dit is een doelstelling, ik kan hierop terugkomen) probeer ik het met een image te doen waar winxp al volledig op staat.
Verder heb ik de Dell 3com universele driver geinstalleerd voor de NIC (die WOL zal aanzetten op de kaart)
Verder nog wat algemene dingetjes aangepast.
Als grote truuc heb ik een unattend.inf geschreven voor sysprep, en daaraan toegevoegd dat hij een mini setup moet doen met plug and play detectie.
Als ik de image nu op een 110 zet gaat alles super,
echter op een > 240 krijg ik een BSOD
0x0000007B (inaccacible boot device)
de 110 is een ACPI-PC (Advanced configuration and power interface)
En de 240 is een ACPI Uniprocessor PC
Vraag is nu... hoe krijg ik deze pc's universeel...
want als ik een "half setup image" erop knal werkt ie op beide, kan ik naast de ACL ook de hardware config resetten?
DELL GX110
DELL GX240
DELL GX260
DELL GX270
Doelstelling:
1 enkele image voor alle systemen, zodat update's makkelijk kunnen worden uitgerold. (Slipstreamen van een nieuwe service pack bijvoorbeeld)
Wat ik heb gedaan:
Een GX110 als basisstation gepakt, en vervolgens Dell Windows XP VOLLEDIG geinstalleerd, Ik heb een advies gekregen om een image te trekken nadat setup klaar is met kopieeren waardoor de afrondende fase op iedere pc moet worden uitgevoerd.
Omdat het imagen zelf ook al een 20 minuten duurt, en die halve install te lang zal duren (let op dit is een doelstelling, ik kan hierop terugkomen) probeer ik het met een image te doen waar winxp al volledig op staat.
Verder heb ik de Dell 3com universele driver geinstalleerd voor de NIC (die WOL zal aanzetten op de kaart)
Verder nog wat algemene dingetjes aangepast.
Als grote truuc heb ik een unattend.inf geschreven voor sysprep, en daaraan toegevoegd dat hij een mini setup moet doen met plug and play detectie.
Als ik de image nu op een 110 zet gaat alles super,
echter op een > 240 krijg ik een BSOD
0x0000007B (inaccacible boot device)
Maar de device drivers zitten al standaard in XP dus dit wijst erop dat er iets anders niet klopt.Device Driver Issues
You may receive a "Stop 0x0000007B" error message if a device driver that your computer's boot controller requires is not configured to start during the startup process or is corrupted, or if information in the Windows XP registry about which device drivers load during the startup process is corrupted.
de 110 is een ACPI-PC (Advanced configuration and power interface)
En de 240 is een ACPI Uniprocessor PC
Vraag is nu... hoe krijg ik deze pc's universeel...
want als ik een "half setup image" erop knal werkt ie op beide, kan ik naast de ACL ook de hardware config resetten?

[ Voor 2% gewijzigd door -Nexus op 11-03-2004 16:26 . Reden: van [code] maar ff [quote] gemaakt ]