Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sony kasten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor mijn nieuwe mod project opzoek naar een kast van Sony; zoals op onderstaande foto is weergegeven.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bonder/GOT/140694.jpg

Heb al gezocht op 2dehands, marktplaats en eBay. Sony zelf reageert niet op mijn mails :'(

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 20:42
Adres:
SCHIPHOLWEG 275
1171 PK BADHOEVEDORP
Telefoon:
020 658 1888

Bron: www.sony.nl

Misschien even bellen?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11 15:07
Dan moet je natuurlijk niet zeggen "Ik ben op zoek naar een Sony kast voor mijn casemod" :P maar "Ik ben op zoek naar een Sony kast omdat ik het design geweldig vind , zeker voor in de huiskamer" :9

57696520646974206c65657374206973206e657264

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41
gewoon zeggen dat ie omgeflikkert is en dat ie beschadigd is.. of je een nieuwe kunt bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat had ik idd al bed8 dat ze daar hoogst waarschijnlijk niet aan gaan meewerken :) Ga morgen maar eens bellen dat ik hem heb laten vallen..

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 20:57

Tenesmia

First Sergeant

tipje van de sluier omtrent je mod ;) ???

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Topicstarter
Idee was om er een Asus P4P800-VM in te bouwen met een P4 3,0 GHz, uiteraard watercooling, etc.

Daarnaast vind ik het kastje gewoon retestylie :)

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 10:18

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 19:06:
Idee was om er een Asus P4P800-VM in te bouwen met een P4 3,0 GHz, uiteraard watercooling, etc.

Daarnaast vind ik het kastje gewoon retestylie :)
Jup, zijn inderdaad hard aan het werk om in de buurt bij apple te komen. Weet iemand wat voor materiaal die kasten zijn?

Gregor van Egdom Krekr

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 07:58

Verwijderd

Zijn die kasten wel los te koop, want de pricewatch geeft helemaal geen sony kast. Mocht dit niet lukken, Nexus verkoopt ook kasten die een beetje op de Apple style lijkt.

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
eChOeS_2003: "Ik moet een nieuwe kast hebben voor mijn computer want hij is te erg beschadigd"
Sony: "Wat is het serienummer?"
eChOeS_2003: "Uhhh..... tjah..... :p

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Moet toch niet zo'n probleem zijn.. Serienummertje is altijd wel ergens te vinden :)

Kan bijvoorbeeld eens bij Dynabyte binnen lopen! Die verkopen ze!!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Of je plaatst hier een oproepje of iemand met zo'n kastje even zijn typenummer wil posten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies, dat zou evt. ook nog kunnen! Dat komt wel goed, vraag me alleen af of Sony losse onderdelen levert (uberhaupt) of dat ze deze alleen monteren.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 17:45
of Sony die dingen uberhaubt heeft.
misschien worden die dingen door een ander bedrijf gebouwd en inelkaar gezet en levert sony alleen de naam en misschien bepaalde onderdelen.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat Sony dan toch wel die onderdelen zou moeten kunnen krijgen? Al is het alleen al voor hun eigen service & support..

Verwijderd

Heb je enig idee hoe duur losse sony onderdelen zijn? Waarschijnlijk niet. Sony is zoiezo al prijzig maar als je een los onderdeel moet hebben is het onredelijk duur. Rubbertjes voor mijn EX71 kosten 15 euro per stuk. Dat is dus 1 kut klein rubbertje. Een een afstandsbedieng voor je MD, 80 euro. Sony verkoopt echt ieder oderdeel dat bij een product hoort ook los dus dat is denk ik geen probleem. En natuurlijk kun je altijd informeren over de prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Heb helaas ook al wat ervaring met Sony qua onderdelen :(

Op zich verwacht ik dat het ook niet echt goedkoop zal zijn, maar aan de andere kant.. Een beetje kast kost toch ook al rond de 100 euro. Denk dat Sony wat duurder zal zijn, maar aan de andere kant; meer dan de kast zelf heb ik niet nodig!

Naja, ik ga morgen eens aan het bellen!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Sony verkoopt en geeft ook geen losse onderdelen, als jouw kast kapot is, dan moet je die versturen of erheen brengen en zij fixen het voor je. Helaas dus. En al verkochten ze ze wel los, dan was je waarschijnlijk net zoveel kwijt als een normale kast incl inhoud.

groeten, ex-sony medewerker 8-)

Verwijderd

Kr3Kr schreef op 11 maart 2004 @ 19:59:
[...]

Jup, zijn inderdaad hard aan het werk om in de buurt bij apple te komen. Weet iemand wat voor materiaal die kasten zijn?
De Sony kasten weet ik niet helemaal zeker. Het is overduidelijk wel kunststof. De Apple kasten zijn volgens mij van plexi, waarvan de binnenkant gespoten is met een bepaalde kleur. Daardoor glanst het zo mooi.

Verwijderd

Topicstarter
@ -Markster-

Daar was ik al bang voor :(
Ga ze zo toch even proberen te bellen om te vragen of er anders misschien een andere mogelijkheid is om aan zo'n kast te komen.

Verwijderd

Kijk naar een nexus kast. Ze hadden vorig jaar ieder geval een wanna be Apple kast uitgebracht. En het schijnt dat dat ding ook veel herrie tegen houd.

Edit:

Heb de link even opgezocht.

http://www.nexustek.nl/istyle.htm

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 10:09 ]

Verwijderd

Lian Li heeft nu ook zo een Apple / Sony ding:

Afbeeldingslocatie: http://scasp.webnow.biz/upload/a0000010/en_US/prd_1194.jpg

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 11:32

Geckoo

Good news, everyone!

gaat daar een mobo op zijn kop in???
hmmm "apart"
de voeding hangt ook onder in :?
op zich is het dan wel stabieler (zware dignen onder in, hd, psu.)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Zo apart is dat niet. Dit fenomeen is al een klein poosje bekend als WTX, gewoon een omgekeerd ATX systeem :) Ik vind het het wel wat hebben, maar echt geweldig is het ook weer niet in vergelijking met ATX. Zo veel verschil zal het niet maken denk ik.

Ik vind die Lian-Li kast wel erg mooi trouwens, waar heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Mmm.. die Lian-Li is idd ook wel erg cool :)
Vraag me alleen af wanneer hij leverbaar is en wat hij moet gaan kosten..

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:49

World Citizen

FreeReef.nl

FreeReef.nl

Verwijderd

wtf... als ik naar www.lianli.com ga, kom ik ergens anders dan dat ik naar www.lian-li.com ga... jaaaaja... naja, thnx!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de Lian-Li PC-V1000.. Helaas nog niet in de Nederlandse shops te vinden :(

offtopic:
Damn, hebben ze m'n icon verwijderd :'( Was te aanstootgevend 8)7

Verwijderd

Het is geen WTX maar een BTX kast

Verwijderd

Topicstarter
En daar past geen ATX in?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Nooit van z'n levensdagen, net zoals je een ATA connector niet in een SATA aansluiting gepropt krijgt ;)
BTX is de beloofde opvolger voor ATX, hij zou inderdaad dit jaar op de markt moeten komen :)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11 16:25
cryforhelp schreef op 13 maart 2004 @ 01:07:
Nooit van z'n levensdagen, net zoals je een ATA connector niet in een SATA aansluiting gepropt krijgt ;)
BTX is de beloofde opvolger voor ATX, hij zou inderdaad dit jaar op de markt moeten komen :)
je hebt je kast dan dus zeg maar links van je staan ipv rechts

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

BTX is toch ATX op z'n kop? Volgens mij hoef je hooguit alleen wat nieuwe gaatjes te boren :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 11:36:
BTX is toch ATX op z'n kop? Volgens mij hoef je hooguit alleen wat nieuwe gaatjes te boren :?
Nee hoor, ook de aansluitingen voor audio/usb en die dingen zitten nu aan de andere kant van het bord dus het gaat nooit passen, never nooit, het is zwaar in-compatible

BTX - The Basics

Just in case you were told otherwise, the BTX form factor is largely incompatible with the ATX form factor - the only area where this doesn't fully apply is in power supply support, as you can use ATX power supplies with BTX motherboards (more on this later).

In order to understand BTX you have to understand the motives for change. CPUs are getting hotter, graphics cards are as well, and despite all of these increases in thermal dissipation there is an increase in demand for quieter PCs. Today's ATX cases and motherboards were not designed for the incredible levels of heat that they have to deal with, and it is with this that we begin our understanding of BTX.

Pictured below you will see a BTX motherboard reference design:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/shows/2003/IDF/Fall/BTX/btxboard.gif

The first thing that you'll notice about the BTX form factor is that the expansion slots have switched sides. In the picture above you'll see a total of 7 slots, from left to right we have a PCI Express x16 slot, two PCI Express x1 slots and four 32-bit PCI slots. Note that the slot closest to the CPU is the PCI Express x16 slot, which will be used for graphics, allowing it to share some of the CPU's cooling.

The redesign of the board layout was done in order to improve airflow through the system; moving the CPU to the "front" of the case allows it to be right next to the intake fan, giving it the coolest air out of any component in the system. You will then notice that the chipset is directly in line with the CPU, allowing airflow over the CPU's heatsink to be channeled over those heatsinks as well before exiting the case. This direct line of airflow allows for very efficient cooling of not only the CPU, but the voltage regulators, chipset and graphics card.

The memory slots have been moved to the left edge of the motherboard, but are also able to receive cooling courtesy of the thermal module, as it is known, that is mounted over the CPU. You can see a good example of what the thermal module will look like below:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/shows/2003/IDF/Fall/BTX/openBTX.jpg

The white plastic duct encloses what is known as the "thermal module," which at this point is basically a heatsink and a fan. In the future, the thermal module could encapsulate some more exotic cooling forms such as heatpipes or potentially even water cooling. In this particular design, the fan seen above is a 90mm unit.

In order to understand the cooling flow within a BTX system, take a look at the picture below:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/shows/2003/IDF/Fall/BTX/systemflow.jpg

In the depiction above the graphics card is mounted on a riser card, although it can also be mounted vertically.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 11:42 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 18:38:
Het is geen WTX maar een BTX kast
het is wel wtx... voor btx moet alles aan de linkerkant zitten ipv rechts... of jij wilt je mobo met de proc naar buiten toe monteren? 8)7

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
DannyVersluis schreef op 11 maart 2004 @ 20:16:
eChOeS_2003: "Ik moet een nieuwe kast hebben voor mijn computer want hij is te erg beschadigd"
Sony: "Wat is het serienummer?"
eChOeS_2003: "Uhhh..... tjah..... :p
Uhh dat kan ik niet meer lezen, zo erg is die beschadigd! 8)7

Verwijderd

weet iemand trouwens welke case dat is uit die dell reclame, die vent die een gigantische kast heeft staan en alleen maar petiance doet :P
Lijkt mij een 6x verhoogde lian li ofzo :?

Verwijderd

Topicstarter
Die is idd behoorlijk hip :) Volgens mij zijn het 2 LianLi PC70's op elkaar gestapeld met wat heftige fan-controllers met dito LCD's!

• MewBie
  • Laatst online: 26-11 16:25
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 00:08:
Die is idd behoorlijk hip :) Volgens mij zijn het 2 LianLi PC70's op elkaar gestapeld met wat heftige fan-controllers met dito LCD's!
PICS!!! :? klinkt als een heftige mod :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 21:52
Misschien kan ik wel wat voor je betekenen. Ik heb zelf wat contacten binnen Sony zelf, in de vorm van zakelijke contacten die bij Sony in Badhoevedorp werken, zal ze eens bellen/mailen en kijken wa k voor je kan doen!

..::System Specs::..

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou heel relaxt zijn :)
Mail je me daarover of post je je bevindingen hier in het topic?

• GeeMoney
  • Laatst online: 08:11
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 10:43:
Zo apart is dat niet. Dit fenomeen is al een klein poosje bekend als WTX, gewoon een omgekeerd ATX systeem :) Ik vind het het wel wat hebben, maar echt geweldig is het ook weer niet in vergelijking met ATX. Zo veel verschil zal het niet maken denk ik.

Ik vind die Lian-Li kast wel erg mooi trouwens, waar heb je die gevonden?
Ik denk dat dta design meer te maken heeft met de warmte verplaatsing.
Immers warmte gaat omhoog en nu dus niet naar de plek waar je Proc zit :)
Kastje ziet er verder wel gelikt uit !

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 10:31

BLN

We gaan even off topic maar nu weer terug. De teleurstelling: Sony's kasten staan alleen los in de fabrieken in taiwan voor ze de lopende band op gaan om gevuld te worden met lekkernij. Bij sony in badhoevedorp(waar mijn grote vriend werkt) hebben ze steeds minder zelf staan omdat veel dingen in belgie gedaan worden. Je kan beter op zoek gaan naar iemand die een verotten sony kast heeft staan. Of iemand zoeken die daar werkt en een afgedankt systeem uit de shredder kan redden(ja, afgekeurde hardware word neit weggegooid maar gaat in de shredder)

If it ain't broken, don't fix it

Verwijderd

Als je het echt graag wilt dan koop je toch een VAIO en sloop je de originele onderdelen eruit die je wilt vervangen en dan kun je ze verkopen.

Dit lijkt me trouwens niet de goedkoopste oplossing. :X

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 07:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een VAIO uit elkaar halen had ik mij ook al bedacht, want het is gewoon een MicroATX kast (check deze site maar).

Ik wacht nog even de reactie uit van TeknOz af, want die zou heel misschien nog iets kunnen betekenen.. Daar vestig ik dan maar mijn hoop op :)

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een sony computer, de PCV-RX1
Voor meer info mail maar ff.

masterwebber@xs4all.nl

Mike

Veel suc6 nog ermee

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/masterwebber/pc/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/masterwebber/pc/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/masterwebber/pc/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/masterwebber/pc/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/masterwebber/pc/5.jpg

P.S. Hij is wel beperkt qua inbouwmogelijkheden. En ik weet niet of je dit model bedoeld, en de voeding zit op deze plek omdat de DVD-Speler te lang naar 8er steekt :S

En in September is ie 3 jaar, dus afgeschreven. Dus als je interesse hebt?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 15:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 14:59:
Hallo,

Ik heb een sony computer, de PCV-RX1
Voor meer info mail maar ff.

masterwebber@xs4all.nl

Mike

Veel suc6 nog ermee

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

P.S. Hij is wel beperkt qua inbouwmogelijkheden. En ik weet niet of je dit model bedoeld, en de voeding zit op deze plek omdat de DVD-Speler te lang naar 8er steekt :S

En in September is ie 3 jaar, dus afgeschreven. Dus als je interesse hebt?
De buitenkant is van kunstof en aan de binnenkant van de zijkant is bedekt met een soort metaal ofzow, het is i.i.g. wel zwaar. Ik dnek dat dat voor de geluidsreductie is.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:22

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Masterwebber, ik denk dat het hem om het design gaat en niet zozeer dat het Sony moet zijn.. jouw kast is een stuk minder stylish dan die in de topicstart :P
En volgens mij heb je het quote-knopje verward met het edit-knopje ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Hij verkoopt hem ook pas in september i.v.m. PC-prive project! Dus dat gaat sowieso over!

Verwijderd

Bij IT-Megacenter in Dussen staat nog zo'n kast(Als ie er nog staat, ben er al een tijd niet meer geweest).

Maar die is Blauw met grijs als ik me niet vergis.
Zat in een compleet pakket met: Kast(systeem), boxen, toetsenbord en muis.

http://www.itmegacenter.nl

Op de site kun je even zoeken naar een telefoonnummertje ofzo van de winkel in Dussen.

(Weet niet hoe graag je die kast wil maar Dussen is een klein gehucht in Noord-Brabant)

Verwijderd

Topicstarter
Mmm.. ga liever voor de nieuwe RS-kast! Vind ik net ff wat strakker dan die oude!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 22:08:
Mmm.. ga liever voor de nieuwe RS-kast! Vind ik net ff wat strakker dan die oude!
Ja, gaan wij ook weer voor!
De RS, en dan met dat scherm enzo als op het plaatje in het bigin van het topic.
Je moet de kast echt in het echt zien! En dat VAIO aan de voorkant van de kast licht blauw op als die aan staat.
Echt te mooi!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas moet jij nog wachten tot september ;)
Pagina: 1