Toon posts:

Media player 9 verreist locale copy Audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Media player 9 heeft sommige functies die uitdrukkelijk vragen om je muziek lokaal te KOPIEREN (staat er letterlijk) vooraleer deze beschikbaar zijn. Het gaat hier bijvoorbeeld om de song texten (Lyrics). Gezien de huidige toestanden rond het kopieren vind ik dit behoorlijk tegenstrijdig...

Afbeeldingslocatie: http://www.multibox.be/mambo/images/stories/MS/ms_requires_audio_copy.jpg

Dat is een plaatje ter verduidelijking.

Groetjes Cliff

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En de vraag is? :)

Dat er een technische beperking is met betrekking tot wat mogelijk is, wil toch niet zeggen dat daarmee een juridische of andere technische beperking opgeheven word?

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06-2025
Als jij iets toe wilt voegen aan een bestand ( bijvoorbeeld lyrics dus) kun je dat natuurlijk niet toevoegen aan het read-only-bestand op je CD. Je moet dus eerst dat bestand kopieren naar je harde schijf, daarna de lyrics toevoegen.

Je kunt dat bestand daarna niet weer naar de originele CD kopieren ( of het moet op een CD-RW staan!) , je kunt het wel van je harde schijf spelen ( met lyrics dus) of weer opnieuw op een lege CD branden.

Dan heb je een CD met dezelfde bestanden en lyrics in die bestanden.

//Z

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als jij eigenaar bent van een cd, dan mag je het ook wel kopieren naar je hdd hoor. Je mag zelfs een back-up van internet halen. Dit laatste heb ik uit de disclaimer van knip

Mod-break:

Lees Licentie of copyright schendingen even door ajb

[ Voor 50% gewijzigd door F_J_K op 11-03-2004 17:47 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

hooglander1 schreef op 11 maart 2004 @ 17:37:
Als jij eigenaar bent van een cd, dan mag je het ook wel kopieren naar je hdd hoor. Je mag zelfs een back-up van internet halen. Dit laatste heb ik uit de disclaimer van knip
Hoewel je inderdaad (voorlopig en voor zover ik weet) bestanden van het net halen, zou ik niet al te veel vertrouwen hebben in de disclaimer van een site die illegaal muziek aanbiedt (aangezien aanbieden niet mag).

Maar kopieren / backuppen mag inderdaad gewoon. Windows kan ook software van CD naar de HDD kopieren ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Sorry, ben een beetje naief geweest dan, nam eerlijk gezegd aan dat wat er staat wel klopte.

Trouwens als je die bestanden wel illegaal van internet haalt, mag je ze zelfs 2 uur houden of zo (dacht ik), kan je dan mooi de tags toevoegen :*)

De consumentenbond heeft ook plannen om een rechtszaak aan te spannen tegen bedrijven die de cd's tegen kopieren beveiligen, want hierdoor kan de consument zijn recht om de gekochte data te back-uppen niet gebruiken. Ik weet echter niet of ze het ook echt gedaan hebben.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Mja ik wil gewoon aantonen dat dat een beetje een dom systeem is kijk naar CDDB dat kan ook info afhalen van het net die niet op de cd staat en daarvoor hoef je de cd niet naar de harddisk te kopieren.

Ieder nummer blijkt een uniek identificqtie nummer te hebben of toch iedere cd geloof ik zo werkt ccdb ook samen met de lengte van de tracks dacht ik me te herinneren. Dus hoe moeilijk kan het zijn om de lyrics net als met cddb af te halen.

Ik wilde gewoon even laten zien dat het behoud van het recht om een backup te maken nodig is en dat MS soms aan zet tot kopieren :-) wat best grappig is.

Groetjes Cliff

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Daar heb je best gelijk in ja, alleen de extra info op HDD laten zou eigenlijk makkelijk moeten kunnen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1