[lan] share monitoren

Pagina: 1
Acties:

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:10
Ik woon in een studentenhuis. We hebben een lan liggen, en ik deel wat mappen over het netwerk. Maar ik ben eigenlijk erg benieuwd wie wat van mij download. Ik wil graag weten wie/wat downloadt..., en dan vooral achteraf.

Het netwerk is een standaardnetwerk (aangemaakt via thuisnetwerk-wizzard van XP, met 'bestanden en printers delen')

Via dezecomputer -> manage -> shared folders kan ik wel zien wat er realtime gebeurt, maar ik wil eigenlijk een log kunnen zien (net als bij een gemiddelde ftp-server).

Verwijderd

Audit-logs :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

With stupid ;)
Auditing ff enablen en je weet precies wie wat waar doet.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Moons
ik ben auditing aan het enablen:
Before setting up auditing to files and folders, you or your domain administrator must enable the Audit Object Access setting located in Audit Policy. If you do not, you receive an error message when you set up auditing for files and folders, and no files or folders will be audited. For more information, see Enable Audit Object Access policy.
heb ik gedaan, maar:
To set, view, change, or remove auditing for a file or folder
Open Windows Explorer, and then locate the file or folder you want to audit.
Right-click the file or folder, click Properties, and then click the Security tab.
Click Advanced, and then click the Auditing tab.
De Security-tab is er niet, alleen eentje van Sharing, en er is geen 'Advanced' te zien.

Dus op die manier lukt het niet zo...

Daarnaast heb ik graag een los programmaatje, zodat mijn huisgenoot (met windows 98) het ook kan gebruiken

edit: opgelost: simple file sharing uitzetten kan een hoop schelen...

[ Voor 6% gewijzigd door Moons op 11-03-2004 23:23 ]

• Moons
Ik ben dus aan de gang gegaan met auditing.

Maar ik vind het niet prettig werken, want ik krijg een onoverzichtelijk lijst met gebeurtenissen. Ik heb liever een overzichtelijk overzicht, van user die-en-die heeft op dat tijdstip dat bestand gedownload. Daarnaast, het belangrijkste, is dat ik geen onderscheid tussen verschillende users (netwerkgenoten) kan maken, nergens in de eventviewer kom ik een verwijziging tegen naar computernaam/ip/username.

Dus kunnen jullie me helpen auditing te verbeteren? Of aan een los progsel?

edit: Ik heb iets gevonden wat deels voldoet: ShareMon. (auteur en source(!))
Het geeft wel weer dat er een user wanneer online geweest is en welke files/folders hij gezien heeft, maar niet wat hij uiteindelijk gedownload heeft...

edit3: na een hele avond zoeken, is Friendly Net Watcher waarschijnlijk wat ik zoek. Nadeel van zo lang zoeken is dat er geen huisgenoot meer online is om het uit te testen :P

[ Voor 42% gewijzigd door Moons op 12-03-2004 02:14 ]

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 13:47

Local Host

Het forum is om te leren.

tnx voor de links

ik zal ook eens kijken of dit leuke software is

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 11:28

[Jules]

Confusion in confusion

Deze is wat ouder maar wel freeware... realtime en houdt logfiles bij...

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Pagina: 1