Toon posts:

HP G85 en DLink router/printserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HP meldt fijntjes dat alleen hun printservers probleemloos zijn in netwerken. Dat wil er bij mij niet helemaal. We hebben een netwerk met een 2000 en xp machine via DLink 714 router (wireless) op internet staan. Probleemloos. Een OfficeJet G85 is aangesloten op de ingebouwde printserver. Via de LPT miniCentronics port werkt alleen printen, overige functies scanning, kopie niet. Dat is wel mogelijk via de usb rechtstreeks op de pc. Het steeds omschakelen is geen optie. Wie weet raad. De solutions van HP zijn wel erg lang om door te spitten.

Verwijderd

Volgens mij is dat normaal. Scannen gaat sowieso nooit over een netwerk, dat is bekend. En kopiëren zal ook wel niet.

Heb je het wel eens werkend gehad, of totaal nooit?

Verwijderd

Topicstarter
Nog eens nagevraagd bij HP. Hun prinserver, 175X, ondersteund scannen en kopie over netwerk. Kwestie van firmware maar ook een prijskaartje. Probleem "opgelost" door de G85 met usb aan een notebook te koppelen en zijn printer te sharen. Niet ideaal, "want hij moet wel aanstaan wanneer andere clients (wireless) willen printen.

Andere ideen zijn welkom!!

Verwijderd

Sorry dat ik het topic even openschop, maar ik heb een soortgelijk probleem.

Ik heb zelf ook de officejet g85 printer en wil deze draadloos op het netwerk aansluiten. Nu is het probleem dat de module die hp voor dit doel heeft, de HP Jetdirect 380x 802.11b wireless print server een beetje prijzig is (250 dollar?!). Weet iemand hoe ik het goedkoper voor elkaar krijg? Het scangedeelte moet natuurlijk wel blijven werken.

tnx