[PHP][MySQL] 3 aparte database's in 1 database

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Ik hoop dat ik in het goede forum zit...
Maar hier komt mijn vraag:

Situatieschets:
Ik heb een domein met PHP en Mysql erbij.
Er loopt al een PHPBB2 forum met bijbehorende database op en deze werkt prima.
(Voor wie het zien wil: http://www.ouwerling.nl/forum/)
Nu run ik ook een info site over datzelfde tafelvoetbal (www.foosball.nl) maar langzaam begint het zeer onoverzichtelijk te worden en dan met name het bijhouden (en vooral het weergeven) van de lokaties, nieuws en de toernooien.
Nu was ik van plan om dat via een database/PHP bij te gaan houden en weer te geven maar mijn provider biedt slechts 1 Mysql database aan.

De vraag:
Ik heb de database zitten bekijken en zag dat alle tabellen beginnen met "phpbb_" (logisch, want dat is ingesteld via het instelscherm ;) ).
Kan ik nu zonder de forum database te beinvloeden/verzieken extra tabellen in die database aanmaken die dan bijv. beginnen met "lokaties_" en/of "nieuws_" en/of "toernooien_" om zo het probleem van slechts 1 database te omzeilen?

En aangezien ik toch bezig ben: ik heb lang geleden ooit eens geleerd hoe je met Dreamweaver UD een dataconn. maakt naar een acces database en de boel kan laten zien via ASP. Maar dit verschilt wezenlijk met PHP en MySQL.
Kortom ik krijg het niet voor elkaar.
Mag ik van iemand een klein zetje in de goede richting vragen met betrekking tot een bij voorkeur "nederlandstalige" tutorial die laat zien wat en hoe je het moet doen? De dreamweaver tutorial schiet tekort in deze (of mijn "snapvermogen", dat wil ik in het midden laten... ;) )

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpwaag
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:05
Andere tabellen bij je PHPBB2 forum is geen probleem. Je tweede vraag kan ik zou snel ff niet vinden. Zoek nog voor je...

...iets gevonden. Weet alleen niet of tie goed is: http://www.ibiblio.org/pu...onehtml/PHP-MySQL-NL.html

[ Voor 39% gewijzigd door jpwaag op 11-03-2004 14:40 . Reden: tutorial toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Voor mijn eerste vraag: dankjewel voor het antwoord, ik kan dus met een gerust hart verder "klooien".

Voor mijn tweede vraag:
Net zo dankjewel ;) maar dit is niet wat ik eigenlijk bedoel.
Ik zoek meer een "neem een sukkel bij de hand en laat hem exact zien wat en waar in te vullen" handleiding...
Jouw link, hoe handig ook, gaat meer op PHP an sich in.
Ik had trouwens ook deze al gevonden: http://www.php.net/manual/nl/
Ook niet mis qua info.

http://www.macromedia.com...ocuments/mysql_config.htm is een hoop te vinden (en voor zeker wat ik zoek) maar na het volgen van deze "hints" lukt het nog steeds niet. Vandaar dat ik heel graag (please please) een nederlandstalige zou willen doorlezen...

P.s. Ik zal nog eens denken dat ASP en PHP ruweweg hetzelfde zijn en dat als het een gaat het ander net zo makkelijk zal gaan....
Aiaiaiaiai 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door AKA_ACE op 11-03-2004 14:57 ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

blizt

Wannabe-geek

Je wilt dus met php & mysql gaan werken en je weet niet hoe? Lees dan dit artikel van mij op websitemaken.be eens door. Let niet op de reacties er bij, die slaan nog op de oude versie van 't artikel, maar 't is helemaal herschreven (nog niet debugged, dus kunnen paar foutjes in zitten O-) .)
Als je gewoon ff een connectie wilt maken met je mysql database:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php
$db['host'] = 'localhost';
$db['username'] = 'gebruikersnaam';
$db['password'] = 'wachtwoord';
$db['db_name'] = 'databasenaam'];

$connect_db = @mysql_connect($db['host'],$db['username'],$db['password'])
$select_db  = @mysql_select_db($db['db_name'], $connect_db )
if(!$connect_db)
{#verbinding maken met db ging fout

echo mysql_error();

}
elseif(!$select_db)
{#selecteren van db ging fout

echo mysql_error();

}

else
{

#code ...

}
?>

't Is maar ff een snel voorbeeldje hoor ;)

[ Voor 21% gewijzigd door blizt op 11-03-2004 15:39 ]

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Heren bedankt, ik kan connecten.... Joepie...
Ik had idd alles goed ingesteld maar ik zag een heel klein typefoutje over het hoofd... O-)
Nu alleen nog even "live view" aan de gang krijgen...
:)

[ Voor 5% gewijzigd door AKA_ACE op 11-03-2004 16:31 ]