[win2k3] standaard users niet inloggen op domein

Pagina: 1
Acties:

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Waarom kunnen users die je aanmaakt en lid zijn van domain users niet inloggen op een domein? zal wel aan mij liggen maar met windows 2000

Was het gebruiker aanmaken lid maken van domain users koppelen aan gewenste gebruikers groepen en klaar is het kees. Je kan inloggen op een pc die aan het domein hangt.

maar nee als ik inlog als admin gaat het perfect maar als ik als user wil inloggen dan begint hij gelijk met domein is niet beschikbaar?????

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

misschiens als je eens in je eventviewer op je server kijkt enzo.......... en wat meer informatie post.

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Als het goed is kan je je domein aanklikken op het moment dat je inlogt.. dat staat er wel gewoon tussen?

• whocarez
OK ik heb dus een xp client lid gemaakt van het domein

dus deze computer en dan computername en domein opgeven.

zodra ik dat gedaan heb ff rebooten en dan staat mijn pre-windows domein naam netjes weergegeven en me lokale systeem staat er naast.

echter zodra ik wil inloggen op het domein met een user account dan zegtie ineens van domein is niet beschikbaar doe ik het met de admin account kan ik gewoon inloggen.

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Je weet zeker dat de username wel is aangemaakt op je server... bedoel niet dat daar per ongeluk foutjes zitten ofzow.. :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

whocarez schreef op 11 maart 2004 @ 14:31:
OK ik heb dus een xp client lid gemaakt van het domein

dus deze computer en dan computername en domein opgeven.

zodra ik dat gedaan heb ff rebooten en dan staat mijn pre-windows domein naam netjes weergegeven en me lokale systeem staat er naast.

echter zodra ik wil inloggen op het domein met een user account dan zegtie ineens van domein is niet beschikbaar doe ik het met de admin account kan ik gewoon inloggen.
krijg je toevallig ook Eventid nr5 meldingen in je system of application log?

• whocarez
op me dc of op me client?

En ja me user account is op me Dc aangemaakt en lid van domain users

Verwijderd

post de exacte melding eens... en idd eventlog id's

nu komt het neer op "hij doettet nie"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

whocarez schreef op 11 maart 2004 @ 14:31:
De exacte foutmelding posten is altijd leuker :P

Echter - je foutmelding komt nogal over ofdat hij geen domain controller kan vinden (netwerk probleem?) - dat je wel als admin in kan loggen zal hoogstwaarschijnlijk door cached logon credentials komen :)

• whocarez
Durf het naast niet te zegge maar schaam me er wel een beetje voor.

Het is best lullig als je op een ip range zit waar niks naar gerouteerd word, tja dan is het logisch dat je niet mag inloggen op de server.

Verwijderd

Gebeurt je iig niet nog een keer (hoop ik).
Pagina: 1