[TV out] welke driver fullscreen == ok (nvidia)

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zag op de meuktracker dat er weer eens nieuwe Forceware drivers beschikbaar zijn, de volgende opmerking deed mij deze installeren: 'Tevens werkt met deze versie de TV-out met video's weer.'

Zoals anderen ongetwijveld ook ondervinden is dat je na een bepaalde versie van de drivers geen films etc op de TV krijgt. (alleen zwart beeld).

Bij deze versie zou dit verholpen moeten zijn maar ik krijg nog steeds geen fullscreen (film) beeld op de tv.
Het gewone TV out gebeuren werkt wel.
Uiteraard zijn de fullscreen/overlay instellingen ingesteld.

Is het iemand wel gelukt met een Ti4400 (Geforce 4) ?

[ Voor 4% gewijzigd door Agent-X op 11-03-2004 14:39 ]

Verwijderd

lullig dat niemand hier reageert..... anyways ik heb een GF2 GTS en dat ondersteund prima fullscreen movie op tv als op monitor (niet tegenlijkertijd helaas)

dus jouw kaartje die stukken beter is dan de mijne zou dat toch echt moeten kunnen.

ik heb geen ervaring met tvtool maar heb jij die al geprobeerd? het schijnt "vele problemen op te lossen als sneeuw in zon" als ik een user moet geloven......

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 00:56 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb een leadtek gf4ti4200 en draaizonder de forceware drivers. Op dit moment zijn de 52.16 drivers geinstalled, hiervoor had ik de 45.23 WHQL.

Ik heb nooit problemen gehad met de tv out. Ik neem aan dat er ook VIVO op jouw kaart zit? Op de splitter heb ik het werkend gekregen met zowel een tulp als svhs kabel.

Ik heb het ook werken kunnen krijgen met Tvtool, maar dat werd overbodig toen ik doorhad dat het ook werkte met de standaard nvidia drivers.

Paar puntjes om je op weg te helpen:

Control panel > display > settings
-Rechtermuisklik op 2
-Properties
-Tabblad Monitor > Properties
-Tabblad Driver > Update Driver > Install from a list or ... > Next > Dont Search > Next > Untick Show compatible hardware
-Kies Generic Television bij (Standard monitor types)
-Next > Finish
-Close > OK

Control panel > display > settings > Geforce xxxx
-nView Modes op Clone
-Display Pair op Analog Display + TV
-Apply > Yes

Rechtermuisklik op Display2 (plaatje met brug oid)
-Select TV format
-Signal format: B/PAL Netherlands
-OK

Full Screen Video
-Full screen device > Secondary display
-Apply

Bekabeling
-Single Tulp of SVHS kabel
-Aansluiten op de tv middels Scart verloop(tulp/SVHS)/Tulp ingang/SVHS ingang
-Kies het juiste kanaal, meestal iets van EXT 1 ofzo

Dit werkt bij mij probleemloos, hoop dat het ook voor jou werkt...

Suc6! :)

Instagram / YouTube

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

tv-out met m'n geforce.
heeft altijd gewerkt. met welke driver versie dan ook.

Wat werkt er dan niet?

rechtermuisklik op de desktop > properties > settings.
dan zie je daar 2 schermen staan. linkermuisklik op de 2e (je monitor)
kies voor: extend my window.... bla bla

dan rechtermuisklik op de 2e monitor.
dan klik je op properties > ga naar de geforce tab, en kies overlay uit het uitschuif menutje.
kies de automatic overlay.

dan moet het werken. zodra je een film afspeelt op scherm 1 (je monitor) wordt hij fullscreen op de tv afgespeelt.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 12-03-2004 01:41 ]

• Agent-X
  • Niet online
Bedankt voor de reacties.

TV out werkt behalve het afspelen van films op de tv, deze wordt dan zwart.

Met wat oudere versies van de drivers heb ik dit probleem niet.

Ik vroeg mij dus af of dit aan de GF4 licht of aan de drivers (forceware itt detonator).

Nogmaals voor de duidelijkheid, ik krijg alles aan de praat met de oudere drivers, alleen met de nieuwere springt het tv beeld op zwart op het moment dat ik een film ga afspelen (de settings zijn goed ;) )

search update: de latere forceware drivers hebben het probleem niet meer :)

[ Voor 8% gewijzigd door Agent-X op 14-04-2004 17:06 ]

Verwijderd

dus met oudere versies is het beeld op de tv perfekt? kan je ook zeggen welke versie hoogste is wat wel perfekt werkt? zeker 41.09?

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Een tijdje geleden heb ik ook eens Forceware drivers geprobeerd voor m'n Ti4200 maar daarmee kreeg ik dus ook de overlay met geen mogelijkheid aan de praat. Ben toen maar weer teruggegaan naar 45.23 van 29-8-2003 (volgens mij de laatste detonators) en daarmee werkt het allemaal perfect :)

Verwijderd

mja.... ik heb de laatste nieuwste drivers en dat werkt prima. maar wil ik doom III alpha gaan spelen krijg ik een mededeling dat als ik een geforce kaart had ik terug moet gaan naar 41.09 en als ik dat negeer en op doorgaan klik heeft de hele spel verneukt beeld.

drm trok ik de conclusie dat dat de laatste goede driver was voor een geforce kaart.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11
Moet je niet gewoon je tv als primaire display zetten zodat hij daar je overlay naartoe stuurt?

Verwijderd

je meot gewoon je tv als primaire monitor nemen,
dan werkt het prima,
bij mij ook tegelijk maarja ik heb dan ook een andere kaart nu

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 19:51
kNarf schreef op vrijdag 12 maart 2004 @ 12:41:
Een tijdje geleden heb ik ook eens Forceware drivers geprobeerd voor m'n Ti4200 maar daarmee kreeg ik dus ook de overlay met geen mogelijkheid aan de praat. Ben toen maar weer teruggegaan naar 45.23 van 29-8-2003 (volgens mij de laatste detonators) en daarmee werkt het allemaal perfect :)
dit probleem heb ik ook! voorheen had ik een gf4 ti4200, maar nu een gf 6800 dus moet ik wel forceware drivers gebruiken, en aangezien tvtool ook niks kan doen omdat mijn kaart een geintergreerde tv chip heeft, zit ik met die forceware in mn maag qua overlay

Ontspan.

• Magnolia
geen mensen een solutie voor dit? erg irri divxjes kijken zonder overscan :/

Ontspan.

• Agent-X
  • Niet online
Wat lukt je niet?
Kun je je scherm wel in clone mode of dualview zetten?

• Magnolia
ja mn tv out doet het prima verder, zowel clone als dualview, alleen ik krijg geen overscan via de drivers, als ik op het "uitrek" incoontje klik dat overscan zou moeten activeren gebeurd er simpelweg niets.

Ontspan.

Verwijderd

Magnolia schreef op donderdag 02 december 2004 @ 01:50:
ja mn tv out doet het prima verder, zowel clone als dualview, alleen ik krijg geen overscan via de drivers, als ik op het "uitrek" incoontje klik dat overscan zou moeten activeren gebeurd er simpelweg niets.
ik weet niet precies wat je met overscan bedoelt, beeldvullend filmpje? druk toets A in BSPlayer net zolang tot je beeld gevuld is zonder zwarte balkjes....

• Magnolia
overscan betekent dat je geen zwarte randen om het beeld op je tv hebt, dat hij hem "overscant"

Een tooltje dat daar speciaal voor geschreven is TVtool alleen die kan niks doen aangezien mijn kaart over een geintergreerde nvidia tv encoder beschikt en nvidia weigert de exacte specificaties ervan vrij te geven :>

[ Voor 4% gewijzigd door Magnolia op 02-12-2004 04:47 ]

Ontspan.

Pagina: 1