Toon posts:

[XP] Wachtwoord ingeven tijdens aanloggen aanzetten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He hallo,

Ik heb een probleem.
Mijn windows XP user account heeft een wachtwoord, maar daar wordt door windows niet om gevraagd als ik de pc opstart.
Heeft iemand een idee hoe ik dit dus activeer, zodat telkens als ik opstart, hij naar het wachtwoord van die account vraagt?

thx

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-02 21:10
Dat moet je kunnen instellen via configuratiescherm en dan Users.

Verwijderd

Topicstarter
kwakkie schreef op 11 maart 2004 @ 14:07:
Dat moet je kunnen instellen via configuratiescherm en dan Users.
zoiets had ik al begrepen, echter kan ik bij Users, weinig tot niks vinden dus, waarmee ik kan instellen dat hij daadwerkelijk in moet loggen met wachtwoorden.

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-02 21:10
Welke versie van XP heb je?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:27
Misschien is het een idee om gewoon even dat paswoord overnieuw in te stellen (in Configuratiescherm), wie weet werkt het dan wel ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 11-03-2004 14:13 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 11 maart 2004 @ 14:12:
Misschien is het een idee om gewoon even dat paswoord overnieuw in te stellen (in Configuratiescherm), wie weet werkt het dan wel ;)
ff proberen dan heej :P

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Je kan bij gebruikersaccounts de manier waarop gebruikers inloggen wijzigen.. daar kan je paar vinkjes aan/uitzetten.. give it a try

Verwijderd

Anders maak je gewoon nog een account of gebruik je het gast account ;) dan moet ie bij opstarten wel laten kiezen tussen 2 users
Ook kun je bij config scherm->gebruikersaccount-> de manier waarop accounts zich aanmelden-> en dan het welkom venster gebruiken aanvinken
misschien helpt dat ook

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jarcol schreef op 11 maart 2004 @ 14:27:
Je kan bij gebruikersaccounts de manier waarop gebruikers inloggen wijzigen.. daar kan je paar vinkjes aan/uitzetten.. give it a try
edit:

gevonden

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 14:34 ]

Verwijderd

Anders maak je gewoon nog een account of gebruik je het gast account dan moet ie bij opstarten wel laten kiezen tussen 2 users
Ook kun je bij config scherm->gebruikersaccount-> de manier waarop accounts zich aanmelden-> en dan het welkom venster gebruiken aanvinken
misschien helpt dat ook

• Jarcol
Ga naar Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts

Dan staat er dat je een Taak moet kiezen..

Kies voor De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen

Daar staat dat je het Welkomstvenster kan gebruiken (staat die aangevinkt?) Zoja, uitzetten...
-----------

EDIT: Doet ie het nu ook?

[ Voor 10% gewijzigd door Jarcol op 11-03-2004 14:37 ]

Verwijderd

volgens mij moet je m juist aanvinken hoor :?
the1 probeer het maar uit allemaal ;)

• Jarcol
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 14:37:
volgens mij moet je m juist aanvinken hoor :?
the1 probeer het maar uit allemaal ;)
Dit staat er voor verhaal bij:

Het welkomstvenster gebruiken
Als u het welkomstvenster gebruikt, hoeft u daarin alleen maar op uw accountnaam te klikken om u aan te melden. Ter verbetering van de beveiliging is het mogelijk deze voorziening uit te schakelen zodat u zich op de klassieke manier kunt aanmelden, dat wil zeggen door uw gebruikersnaam en wachtwoord op te geven.

Verwijderd

Het welkomstvenster gebruiken
Als u het welkomstvenster gebruikt, hoeft u daarin alleen maar op uw accountnaam te klikken om u aan te melden. Ter verbetering van de beveiliging is het mogelijk deze voorziening uit te schakelen zodat u zich op de klassieke manier kunt aanmelden, dat wil zeggen door uw gebruikersnaam en wachtwoord op te geven.

Volgens mij is het zo dat als je een wachtwoord aan je account geeft hij hierom vraagt in het welkomst venster, in ieder geval gaat hij niet automatisch meer in Windows.
Met klassieke manier wordt het opgeven van een wachtwoord bedoeld zoals in Windows 98, daar moet je een account naam intypen en daarvan het wachtwoord als ik het goed heb :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

The 1 - ik pas je tpic titel even aan "windows xp en accounts?" zegt zo weinig over je probleem :)

Probeer daar zelf ook een beetje op te letten :)

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik welkomst venster gewoon uitvinken! That does it! hij werkt!
Dank jullie allen! _/-\o_

enne Elevator, ik zal er in het vervolg aan denken, excuses ;)

Verwijderd

Ok gelukkig werkt het weer en Jarcol je had dus toch gelijk _/-\o_ haha ;)

• Jarcol
gheghe :P had het onlangs nog gedaan.. vandaar :) O-)

Verwijderd

ok
Pagina: 1