Verpakkingen in 3d

Pagina: 1
Acties:

• NoWayJose
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07
Ik heb al een tijdje rond gezocht maar ik kan eigenlijk niet echt iets aansluitends vinden.

Ik ben op zoek naar goede software om een 3d verpakking te kunnen maken aan de hand van bijvoorbeeld 4 2d kanten.

Ik ben al een keer Quark Wrapture tegengekomen op dit forum maar dat pakket bestaat niet meer op de Quark site.

Iemand andere sugesties?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Blender is een leuk (freeware) tooltje voor 3d. JE kan er zelfs hele mooie profi reslutaten meehalen. HEt is niet het makkelijkste pakket maar met wat ervaring met andere software en/of doorzettingsvermogen redelijk snel onder de knie te krijgen.

http://www.blender.org

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 14:27
Wings3D is ook leuk, handig en gratis :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Photoshop:

http://robouk.mchost.com/tuts/tutorial.php?tutorial=3dbox

Als je een echt 3d model wilt, voldoet zo'n beetje ieder 3d pakket, gewoon een kubus aan een kant uitrekken in de juiste verhoudingen en texturen die bende.

[ Voor 60% gewijzigd door sdomburg op 11-03-2004 14:27 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat je het niet volledig click&klaar wilt doen? Dat werkt namelik niet echt fantasitisch AFAIK :P
In Webdesign & Graphics zitten de mensen met wat meer ervaring hiermee, ik verplaatshet dan ook die kant op. Maar lees even een aantal 3D topic aldaar door om alvast wat te leren:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• NoWayJose
Het probleem zit hem er een beetje in dat deze oplossingen vornamelijk uit gaan van rechte hoeken. Maar wat ik zou willen is bijvoorbeeld een zak hondenvoer. Die is niet recht. Lijkt me dat dat met de meeste 3d programma's best lastig wordt dat te maken.

Verwijderd

NoWayJose schreef op 11 maart 2004 @ 15:04:
Het probleem zit hem er een beetje in dat deze oplossingen vornamelijk uit gaan van rechte hoeken. Maar wat ik zou willen is bijvoorbeeld een zak hondenvoer. Die is niet recht. Lijkt me dat dat met de meeste 3d programma's best lastig wordt dat te maken.
Met een 3D pakket kun je zó veel meer dan een 'box' maken. Je zult ook zelf moeten schuiven met vertices, dus echt moeten modellen. Daarnasat heb je natuurlijk ook nog een grote vriend die 'meshsmooth' heet.

Een zak hondenvoer is in een 3D programma echt zo gemaakt hoor, geen probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 15:09 ]

• NoWayJose
Dat was inderdaad een beetje kort door de bocht van mij, welk programma raad je aan voor een newbie?

Verwijderd

NoWayJose schreef op 11 maart 2004 @ 15:34:
Dat was inderdaad een beetje kort door de bocht van mij, welk programma raad je aan voor een newbie?
Hier hebben we weer een vraag die wel in de startpost van het 'post je 3dstuff'-topic mag. ;)

In grote lijnen zijn de verschillende paketten hetzelfde. (Dan heb ik het over 3dsmax, Maya, lightwave en XSI ook wel een beetje) Het gaat er vooral om wat jou goed ligt, maar de enige manier om hier achter te komen is door het te proberen. Voor 3dsmax zijn wel veel tutorials te vinden, dus wellicht zou die handig zijn om mee te starten.
Pagina: 1