Toon posts:

Vanuit linux text&briefpapier afdrukken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Zoals het topic al doet vermoeden ben ik op zoek naar een manier waarop ik dingen die ik print tegelijkertijd op briefpapier kan afdrukken welke ook naar de printer word gestuurd op het moment van printen.

Dus...

Wanneer je onder linux vanuit een willekeurig programma een print uitdraait, dat deze dan op briefpapier word afgedrukt welke op het zelfde moment ook de printer of door een andere applicatie gegenereerd word.
Dus het moet niet uitmaken welke text je print naar een blanco A4, maar dat deze text op papier komt met het briefpapier die als achtergrond dient ( om briefpapier te verkrijgen ), ik verduidelijk het maar 1000x zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan :)

Ik weet niet of er via CUPS een manier is of dat je dit op kan lossen via PCL commando's, of op een andere manier. Maar dit lijkt me toch te moeten kunnen.

Enige ervaringen/suggesties ?

Greetz

SOLO

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik verduidelijk het maar 1000x zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan :)
Wat bedoel je nou precies man :P
Dat je server er zelf een achtergrondje bij rendert ofzo??

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
Volgens mij wil ie dus blanco papier in de printer leggen, en als ie iets print standaard de opdruk van het briefpapier mee laten lopen zegmaar.
Ga je dan bij elke printje nog ergens kiezen of je dat erbij wilt hebben? Anders kan je beter even briefpapier of blanco papier in de printer leggen (of een printer met 2 A4 lades nemen)

[ Voor 3% gewijzigd door Jesse op 11-03-2004 13:36 ]

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:36

sus

is druk :+

Ik denk dat hij bedoeld dat hij in prog A een briefpapier heeft gemaakt, en in prog B een document. Die wil hij tegelijkertijd afdrukken, zodat hij zijn brief, met als achtergrond briefpapier, op een standaard A4 krijgt.

Geen idee hoe je het kan doen btw

• Niek
  • Laatst online: 11-02 12:26

Niek

f.k.a. The_Surfer

Hmm, erg vaag topic 8)7

Als ik het goed begrijp wil je een soort background aan de gegevens die je uitprint toevoegen. Voor zover ik weet is dit niet mogelijk. Wat je wel zou kunnen doen:
  • In het programma waaruit je print een background image toevoegen, en dan printen (waarschijnlijk niet wat je wilt).
  • Een briefpapier background maken, die een heleboel keer uitprinten en vervolgens dat papier als invoer van je printer gebruiken. Moet je wel opletten dat je prints niet buiten de randjes vallen.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:24

woutur

Klauwtjes uit!

Je bent nog steeds niet duidelijk ben ik bang. Van je zinnen klopt volgens mij geen snars, grammaticaal gezien. Ik kan je technisch niet helpen maar misschien wel een beetje linguistisch.

Volgens mij wil jij:
1) Printen op normaal papier
2) Dat bij elke print die je maakt een soort achtergrond/logo/watermerk of iets dergelijks wordt meegeprint; zonder dat je zulks een achtergrond/logo/watermerk van tevoren eerst moet printen en dan daarna apart de tekst daar nog eens overheen moet printen.

Klopt dit?

Afhankelijk van je wat je nu precies wil zal dit bijv. een optie kunnen zijn in je office applicatie. Van cups weet ik het zo 123 niet.

/edit
Kijk, gelukkig was ik dan niet de enige die het niet helemaal begreep :P

[ Voor 6% gewijzigd door woutur op 11-03-2004 13:41 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Jesse
  • Laatst online: 10-02 21:06
offtopic:
Van de 5 die reageren hebben er volgens mij op zijn minst 4 vrij goed door wat ie wil. :? Zo gek onduidelijk is het dus niet. Hij doet het alleen zo voorkomen. B)

[ Voor 27% gewijzigd door Jesse op 11-03-2004 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zow...snelle reply's....sorry voor de onduidelijkheid...maar IDD het volgende is mijn bedoeling
woutur schreef op 11 maart 2004 @ 13:40:
Volgens mij wil jij:
1) Printen op normaal papier
2) Dat bij elke print die je maakt een soort achtergrond/logo/watermerk of iets dergelijks wordt meegeprint; zonder dat je zulks een achtergrond/logo/watermerk van tevoren eerst moet printen en dan daarna apart de tekst daar nog eens overheen moet printen.
De daadwerkelijke text komt vanuit een maatwerk pakket welke geen postscript ondersteund maar alleen maar ASCI uitdraaien kan maken,

Nu zou het dus mooi zijn als je die text via tussen liggende tooltjes of op andere wijze op je briefpapier/watermerk legt zodat het als een geheel de printer uit komt rollen.

stapels briefpapier van te voren printen en dan nog een keer printen kan met grote bulken nog wel is problemen geven, omdat het papier al is bedrukt en een 2de keer voor paper jam problemen zou kunnen zorgen.

De keuze optie hoeft niet gemaakt te worden, want ik maak dan gewoon een extra printer aan genaamd "P_Briefpapier" <-- ofzowiets ( welke dan alleen briefpapier afdrukt )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 13:59 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03
Het is mij meteen duidelijk wat hij bedoelt, zo vaag is dat toch ook niet :?

Maar ik denk niet dat 't kan, of zo wel dan zal het absoluut niet gemakkelijk zijn.

offtopic:
SOLORUNNER schreef op 11 maart 2004 @ 13:06:
Greetz

SOLO

Dat groten kun je dus wel achterwege laten, je nickname staat al naast je posts he ;)
Zie ook de opmerking hierover in de huisregels

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
offtopic:
Ik begreep dat-ie twee printjes wilde: een met en een zonder watermerk en die variant had ik nog niet gezien. :) Heel duidelijk was het niet dus....

Je kan zeker wel een achtergrond toevoegen aan je printjes, ik vind zo al een script wat aan een postscript bestand een watermerk toevoegd.
Verder schijnt CUPS ook standaard al watermerk mogelijkheden te hebben.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Met latex, ghostscript en postscript moet je het zelf kunnen scripten. Met a2ps kan je ook een boel. Verder is er altijd de optie plaatjes te gebruiken, kost wel wat bandbreedte richting de printer en printen wordt er ook niet sneller op maar imagemagick kan een hoop zeg maar :) Met a2ps en imagemagick nooit veel geklooid maar wel eens de webpagina's van de developers bekeken en dan denk je van: "oh, hmm ik had me niet bedacht dat ooit te gebruiken maar kan dat ook?" :)

[ Voor 41% gewijzigd door Bas! op 11-03-2004 14:23 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Briefpapier is papier dat al vantevoren gedrukt is (met een drukpers). Lijkt mij persoonlijk een beter idee: het kost minder, werkt makkelijker, en ziet er professioneler uit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-01 09:09

BTB

Een redelijk gebruikelijk systeem voor het printen van diverse soorten files is `magicfilter': dat herkent files aan hun `magic', en converteert ze dan naar postscript, dat vervolgens meestal weer wordt gerenderd door ghostscript (tenzij je een postscript printer hebt).
Dat zou je zo kunnen aanpassen dat het voor een bepaalde queue, of voor iets wat het herkent in de te printen file, een stukje postscript opzoekt/genereert en dat als achtergrondje invoegt.
Moet je dus wat tweaken misschien met pstools, of je leest zelf de Adobe PS-manual door >:)
Ben je wel eventjes zoet mee, dat wel, maar misschien wel leuk om te doen.

Bram Bouwens

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dit wordt ook vaak 'overlay' genoemd. En met postscript moet het zeker kunnen.
Pagina: 1