[SQL] BETWEEN met Datum en tijd

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 14:10
Ik heb een MS SQL database met daarin een kolom DatumTijd (type datetime) met als inhoud 11-3-2004 10:37:48. Nu is dit voor een PINcode validatie, nu is de bedoeling dat je via me website een PINcode tegen betaling opvraagd. Deze PINcode kan je dan op mijn wapsite invoeren. De server die dan de betaling registreerd zet een record in mijn database met dus de systeem datum en tijd, en een willekeurige PINcode die ik aan de gebruiker toont. Nu wil ik dat de levensduur van deze PINcode 1 uur is.

Nu heb ik dus op mijn wapsite de volgende query gebruikt om de PINcode uit het tabel te halen:

SQL:
1
2
"SELECT * FROM Micro WHERE PINcode = '" & PINcode & "' AND
DatumTijd BETWEEEN '" & DateAdd("h", -1, Now()) & "' AND '" & Now() & "'"

Helaas krijg ik de volgende foutmelding bij het uitvoeren van het script:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Line 1: Incorrect syntax near 'BETWEEEN'.
Nu dacht ik dat het aan de notatie lag, maar dat is het dus niet. Ik heb dus de - voor een / vervangen, ook de getalmaand voor tekst vervangen (11-dec-03) etc. etc. Telkens krijg ik de zelfde foutmelding.

Hoe kan ik dit nou oplossen, ik gebruik de zelfde code die ik op me werk gebruikt, daar werkt 't wel! Alle 2 werken onder SQL 2000. Alleen op me werk host ik op 2k en bij mij op 2k3 server.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
BETWEEN niet BETWEEEEN
:z

[ Voor 9% gewijzigd door whoami op 11-03-2004 12:57 ]

https://fgheysels.github.io/

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Ahum.... wellicht een idee om een ander vak te gaan leren als je hier zelf niet uitkomt :X

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.