Toon posts:

Marantz 7300 of 5400?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zat er sterk aan te denken om tot aanschaf van de Marantz SR5400 of de Denon AVR1804 over te gaan.
Kwam echter deze week een aanbieding voor de Marantz SR7300 tegen, voor dezelfde prijs als een 5400.

Ben ik nu gek als ik deze aanbieding afsla?
Of is dit product al weer zodanig oud dat ik toch beter voor de nieuwe 5400 of 1804 kan gaan.
Zal voornamelijk gewoon cds draaien, stereogeluid lijkt me dan ook belangrijker dan een fancy nieuwe surround feature.

Is de 7300 trouwens geoptimaliseerd voor DVD-audio en SACD?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je stereo wil, koop dat de 7300. Er zit daar meer geld in de amp's, dus beter stereo geluid! Kwa technologie zul je niet damatisch ver achterlopen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zeg ook ga voor de 7300 (voor de zekerheid nog even luisteren natuurlijk!) Maar denk dat je inderdaad kwa technlologie niet echt achter gaat lopen... Geoptimaliseerd voor DVD-A en SACD ligt volgens mij meer aan je speler dan aan je receiver... Maar hier kan ik mij in vergissen... Succes met je mooie aankoop!!!

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 02:28
De Marantz SR7300 is vorig jaar 'gereleased'. Het is net wat deepspace zegt, iets meer geld in de amps. Wat je precies bedoeld met "geoptimaliseerd voor DVD-audio en SACD" weet ik niet, in principe hoort een versterker precies weer te geven wat hem wordt aangeboden. De SR7300 kan dit goed volgens de specs op de website.

edit:

Trouwens, ga je *alleen* maar stereo luisteren ? Dan kan je namelijk beter een goede stereo versterker kopen. Bijvoorbeeld de Marantz PM7200. Wil je voorbereid zijn op de toekomst om dan b.v. een 5.1 set te gebruiken dan zou ik idd ook voor de SR7300 gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Access op 11-03-2004 14:06 ]

Verwijderd

Ik weet niet voor welke prijs je hem kan krijgen maar ik ben zeer tevreden met dat ding. De bedieningsvriendelijkheid kan wel wat beter en hij heeft geen presets voor je gain settings enzo maar in Source direct klinkt stereo best wel zeer ok.