Toon posts:

win2k met win xp home ARGH !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,

Zoals iedereen hier weet is de combi van een win2k server met win xp home geen goede.

Alleen het volgende doet zich hiervoor dat er nog 1 PC is met win xp home, waar 2 printers op staan geinstalleerd die zich moeten delen in het netwerk. Ze staan ofcourse al als shared aangevinkt.

Tot daar aan toe werkt alles, ik heb ook bij "Deze Computer" de win xp home ws lid gemaakt van het domein wat wij hier gebruiken ( server is net 2 dagen online ) alle andere PC's die nog gebruik maken van win98 werken prima met deze server.

Het volgende doet zich voor ik kan niet gebruik maken van de printers op de win xp home ws :S.
Ik krijg steeds de volgende error \\Eencomputer\\eenprinter is niet toegankelijk. Kan het netwerkpad niet vinden.

Ik weet zeker dat ik het goede netwerkpad heb ingesteld heb het 10x overgelezen daar zit de fout niet.

Voorheen werd deze PC als een soort van server gebruikt, kan het zijn dat de Win Xp Home WS zichzelf als server heeft gemaakt, en dat de andere computers in zijn domein zouden moeten zitten ipv het domein van de win2k server ?

Zo ja hoe kan ik de win xp home ws domein downgraden en of deleten ???

Anyone....?

Grtz,

Bram

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 07:00

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

ongewenst

[ Voor 112% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 11-03-2004 12:56 . Reden: type O ]

An Explanation of l33t Speak

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 22:49
Hij bedoeld dat een Windows XP home werkstation niet lekker loopt met een Windows 2000 domein. Nou dat kan wel kloppen, want een XP home pc kan geen verbinding maken met een domein.

Je zegt dat je het werkstation lid hebt gemaakt van het domein. Dat kan gewoon niet. XP home ondersteund geen domeinen. Wat je wel kan doen is hem in dezelfde werkgroep plaatsen als het domein, maar dan nog is hij niet volledig lid van het domein.

Verder is je probleem een beetje onduidelijk. Je printers staan op je werkstation (XP home) maar je kan niet printen via de share.. Je geeft aan dat op je werkstation de printer lokaal is geinstalleerd, dan zal je ook lokaal (via USB of LPT1) moeten printen. Misschien zit daar je probleem..

offtopic:
vandaar RACEmol ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Racemol op 11-03-2004 12:39 ]

Verwijderd

Alhoewle Buzz een beetje gelijk heeft slaat hij, voor iemand die een ander beticht van het niet hebben van kennis, zelf de plank ook een tikkie mis:
je kan geen XP Home in een domein opnemen. Daar hebben we XP Pro voor.
XP Home doen we gewoon in een werkgroepje zetten met een leuke naam ("workgroup" is een hele populaire) en dan ziet ie alle andere PC's die ook in die werkgroep zitten. Usertjes maken op alle pc's met dezelfde wachtwoordjes, rechten goed zetten, en vowiela.
Oh, eenvoudig delen van bestanden en mappen maakt het aanmakne van gebruikertjes op alle Pc's overbodig.

Succes met je thuisnetwerk. En geen domeinen gebruiken als je niet weet wat dat allemaal inhoudt: je kán dan alles beheren, maar je móét dat dan ook. Bovendien houden vel apps (i.e. outlook) op gebruiker hun bestandjes bij, wat dus betekent dat user1 op een domein PC niet hetzelfde is als user1 op dezelfde pc die niet mer in het domein zit. zo kun je al je instellingen kwijt maken, dus gewoon afblijven, werkgroep instellen, en die w2k bak uit z'n domein halen en gewoon als werkgroep machine instellen.

Voor meer info zie WOS FAQ.
edit:

Die racemol is me een partij snel :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 12:37 . Reden: ingehaald door een mol :) ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Zorg er voor dat de gebruikersnaam die gebruikt wordt op de XP HOME ook op de server staat, zelfde naam en wachtwoord gebruiken!

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 22:49
Ik vind dat KnetterGek gelijk heeft. Als je niet weet hoe een domein werkt, zorg dan ook dat je er niet mee werkt :)

Voor thuis gebruik is een workgroup net zo goed als een domein.

Waarom eigenlijk een server? Wat doet jouw server als ik vragen mag..?

Verwijderd

Topicstarter
weinig kennis misschien verkeerd omschreven, en ik weet dat je niet kunt inloggen via xp home op een domein, maar ja kan wel xp home lid maken van een domein maar dat is een heel ander verhaal.

Gisteren herkende de server de XP HOME computer nog wel in het netwerk en was er niks aan de hand met printen etc... Maar vandaag leid alles hier een eigen leven :S

Verder de win2k server die hier staat is gewoon voor de DNS Active Directory en DHCP, bepaalde users mogen bepaalde programma's niet gebruiken of installeren etc etc same ol same Domain Policies.

De win2k server gebruikt ook een groot kassa/voorraad systeem etc... met kaartjes stickers printen alles erop en eraan automatische bestelling databeestjes eraan...

Maar het gaat er niet om of de server nou voor thuis of zakelijk gebruik is, het zelde probleem is er nog steeds, en ik dacht deze forum voor oplossing zou zorgen of in ieder geval voor tips...

En om meteen over kennis van een ander persoon te gaan praten lijkt mij erg hooggegrepen voor iemand die zelf reageert op mijn berichtje en het domein verhaal even duidelijk probeert uit te leggen door fouten te betichten in zijn eigen oplossing voor mijn vraag...

Anyway er heeft hier iemand via XP HOME de fijne wizzard Thuis Netwerk maken ingesteld, ik weet denk ik wel zeker dat het daarom niet echt soepel meer loopt, ga zo ook even thuis mijn win xp pro nl cd ophalen, ben ik van heel dat gekloot af.
Door FastBunny - Thursday 11 March 2004 12:39

Zorg er voor dat de gebruikersnaam die gebruikt wordt op de XP HOME ook op de server staat, zelfde naam en wachtwoord gebruiken!
Werkt dat echt FastBunny ???

Grtz,

Bram

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 12:54:

Werkt dat echt FastBunny ???

Grtz,

Bram
Hij controlleerd de toegang op inlognaam en wachtwoord. Als deze matchen krijg je toegang tot de bron. Echter werkt dit alleen met gedeelde mappen, niet met overige domeinfuncties.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga ik dat eens proberen.
Een upgrade van home naar pro xp is dat wel secure ?
Las een aantal topics dan niemand er echt een fan is van een upgrade oplossing onder de windows OSjes.

• Nulnulnix
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Volgens JOU is dat een slechte combinatie. Ik heb er persoonlijk nog altijd geen problemen ondervonden...
offtopic:
maar ik ben dan ook een beheerder...

Maar goed meningen kunnen verschillen, dus ik zal mij over die opmerking niet verder uitlaten.

M.i. wordt een printer als volgt aangegeven:

\\eencomputer\eenprinter

en NIET \\eencomputer\\eenprinter

wellicht ligt daar de fout!

[ Voor 49% gewijzigd door Nulnulnix op 11-03-2004 13:11 ]

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
I know is een typo in mijn bericht !

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 13:10 ]

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 12:54:
weinig kennis misschien verkeerd omschreven, en ik weet dat je niet kunt inloggen via xp home op een domein, maar ja kan wel xp home lid maken van een domein maar dat is een heel ander verhaal.
Je kan een XP home echt GEEN lid maken van een domein! Alleen van een werkgroep.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Nulnulnix
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Heb je het volgende al geprobeerd:
\\ipadres\eenprinter ???

Hoe staan je instellingen voor wat betreft Netbios/dns?

We have just one world, but we live in different ones...

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 07:00

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Tonnetje schreef op 11 maart 2004 @ 13:10:
[...]
Je kan een XP home echt GEEN lid maken van een domein! Alleen van een werkgroep.
Dat weten we nu wel, correct me if i'm wrong, maar de TS wilde een upgrade naar XP Pro proberen? Misschien is dat dan een eenvoudigere oplossing?

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik bedoelde ook werkgroep :S srry

En idd buzz gaat dat laatste zo maar eens proberen, denk wel dat het dan opgelost is: upgrade naar xp pro...

Thx allemaal... voor de tips superz
Pagina: 1