Toon posts:

Wireless router draadloos koppelen aan Access Point

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het onderzoeken hoe ik mijn gedeelde internetverbinding kan uitbreiden.

In de huidige situatie heb ik een adsl aansluiting welke ik via mijn wireless router deel met de buren. Zij hebben in hun pc een wireless pci kaartje. Aan mijn zijde heb ik 1 PC gekoppeld met een wireless pci kaartje en mijn andere pc gewoon via een utp kabel aan de router gekoppeld. Werkt prima.

Echter, de buren hebben eigenlijk 3 PC's, waarvan er 2 buiten het bereik van mijn wireless router. Nu zouden we die andere 2 PC's bij de buren via bekabeling kunnen verbinden aan de PC met het wireless kaartje (evt. via een hubje). Maar hij zou bij voorkeur geen kabels trekken.

Is het mogelijk om bij hem thuis een access point te plaatsen waar al zijn PC's aan zijn gekoppeld (en daarop dus ook onderling communiceren). Via dit access point zouden dan de PC's moeten connecten via mijn wireless router naar het internet. Mocht iets dergelijk mogelijk zijn, zijn er ook access points die net als mijn router ook utp aansluiting hebben, zodat je niet al hun pc's verplicht hoeft uit te rusten met een wireless kaartje?

Verwijderd

dit is hier pas ook langs geweest, toen vroeg iemand hetzelfde (twee wifi accespoints aan elkaar knopen zonder touw)
search dit subforum even op minder dan 3 maanden oude topics waar ik in voor kom, dan heb je hem zo.

[edit: wat ben ik weer behulpzaam]
tweede acces point in netwerk om signaal te versterken

ik zie trouwens dat de topicstarter niet meer is wezen melden of hij nou iets voormekaar heeft gekregen, maar vooruit.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 12:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, maar ik vond daar niet het definitieve en bevestigende antwoord en ik wil voorkomen dat ik hardware aanschaf die straks niet doet wat ik wil.

Verwijderd

*Het is dan wel een oud topic, ik heb wel een nuttige aanvulling voor de database denk ik:*

Je kan heel simpel een repeater plaatsen. Dat is een AccesPoint in repeating mode. Een client van de buurman verbindt dus VIA de repeater op jouw AP. Op deze wijze halveer je wel de maximum datasnelheid. Maar in jouw geval is dat volgens mij zeker de simpelste oplossing.

Ook zou je een andere antenne kunnen kiezen. Je krijgt dan een voor jouw situatie (je moet dus de goeie antenne kiezen) een beter straalveld en zal wellicht de pc's toch kunnen bereiken met de huidige opzet. Ik vermoed dat je een collineare omnistraler moet hebben; neem dan een dure korte kabel (aircom+ liefst) zonder extra verloopstukken. Houd er rekening mee dat een col. omni rondom uitstraalt in een horizontaal veld. (denk aan vuurtoren)
De openingshoek is belangrijk: moet je over meerdere verdiepingen bereik hebben, neem dan een grote openingshoek. Anders straal je er gewoon overheen!
Een waveguard antenne is erg fraai en heeft een mooier straalveld. Deze worden echter commercieel vrijwel niet aangeboden.

Mocht je het extra AP toch ook kunnen verbinden op je router met een UTP kabel, dan is dat natuurlijk het allermooist: stabiele verbinding op de maximum snelheid. Je legt dan een apart draadloos circuit aan in het huis van de buren. Eigen kanaaltje, en gaan met die banaan.