Toon posts:

[VB6] automatisch visible

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met de UI van een programma wat ik aan het maken ben. Ik ben nu bezig met een mdi applicatie waar ik een form door een andere form wil laten vervangen, maar dan wel met dezelfde grootte. Dit is op zich allemaal geen probleem.
Maar ik kom een probleem tegen dat ik niet snap of het zit gewoon zo in VB. Telkens als ik iets verander aan de size (top, left, height with) roept hij mijn Form_Resize functie aan, dit is ook goed, maar als hij deze functie aanroept wordt de visible variabele altijd op True gezet. Dit is niet echt wat ik wil. Is dit altijd of kun je dit opvangen.
Ik wil dus de resize functie gebruiken, zonder dat de visible variabele veranderd.
Iemand een idee?

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 15:17

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Dan zet je in de Form_Resize toch: Me.Visible = false

of bedoel je dat niet?

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
Je kan toch gewoon:
code:
1
form.visible=false

in de resize functie zetten...

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Verwijderd

Topicstarter
GigaDave56 schreef op 11 maart 2004 @ 12:35:
Je kan toch gewoon:
code:
1
form.visible=false

in de resize functie zetten...
Dat zou kunnen maar die resize kan ook aangeroepen worden als de resize value true is en true moet blijven.
Ik heb ook al gedacht om van te voren te checken of visible true of false is en dit op nieuw in te zetten, maar bij de aanroep van de functie veranderd de waarde altijd in true.

Verwijderd

Je kan toch gewoon een boolean daarvoor gebruiken die je van te voren op true of false zet en aan der hand van die waarde je form visible of unvisible maakt?

• GigaDave56
Ik heb net een voorbeeld project gemaakt met twee forms. Met een knop op de eerste form wordt die ge-hide en de tweede form geladen en ge-show-ed. Met een knop op de tweede form wordt de afmeting van form1 gewijzigd. Gevolg: form1 blijft onzichtbaar...

Er gebeurt blijkbaar dus nog iets anders in jouw project })

edit:

Hoe zit het met de focus?

[ Voor 7% gewijzigd door GigaDave56 op 11-03-2004 13:41 . Reden: Suggestie... ]

Not so Giga One

Verwijderd

Topicstarter
GigaDave56 schreef op 11 maart 2004 @ 13:39:
Ik heb net een voorbeeld project gemaakt met twee forms. Met een knop op de eerste form wordt die ge-hide en de tweede form geladen en ge-show-ed. Met een knop op de tweede form wordt de afmeting van form1 gewijzigd. Gevolg: form1 blijft onzichtbaar...

Er gebeurt blijkbaar dus nog iets anders in jouw project })

edit:

Hoe zit het met de focus?
Heb je ook in form1 een 'Private Sub Form_Resize()' gemaakt, want dan gaat hij bij mij pas raar doen.
Ik heb nu de code zo aangepast dat mijn form niet visible is en nergens in de code wordt hij visible gemaakt. Het leuke is dat ik het form dan toch gewoon te zien krijg :?

edit:

Ik ben al weer wat verder. Ik weet beter wanneer het gebeurd, als je een nieuwe mdi applicatie maakt met daarin een form1. Form1 heeft een Form_resize functie bijvoorbeeld dat hij bij elke resize zijn labels veranderd. Je laat hem niet zien, met een functie in de main ga je form 1 resizen, dan laat hij form1 al zien zonder dat ik dat zou willen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 14:24 ]

• GigaDave56
Ik heb hetzelfde nog eens gedaan als in mijn eerdere post, maar dan met een mdi-formulier en de twee eerder genoemde forms als mdi-children. Ik kan een onzichtbaar formulier resizen en labels verplaatsen zonder dat hij weer zichtbaar wordt. Ik krijg het formulier ook niet zichtbaar op een andere, voor mij bekende, manier, behalve form.show

Je wilt toch iets bereiken in de vorm van:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
load form1
form1.show

'some events

load form2
form2.top=form1.top
form2.left=form1.left
form2.width=form1.width
form2.height=form1.height
form2.show

form1.hide 'of form1.visible=false of unload form1

Kun je een stukje code plaatsen waar de aanroepen naar de betreffende forms in staan en het resize gedeelte?

Not so Giga One

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem al gevonden. De Main heeft een property AutoShowChilderen. Deze laat een form zien als hij wordt geresized. Terwijl je zou verwachten dat hij dit alleen in het begin zou doen, maar als ik dan dus mijn form weer hide en dan een resize doe laat hij hem weer automatisch zien.
Die AutoShowChilderen property staat standaard en ik dacht eigenlijk dat hij alleen in het begin de childeren meteen zou laten zien.

iig thx
Pagina: 1